Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2017-06-26 11:41:02 följande:
    Den innehåller folsyra så det ska räcka med det. Har ätit mitt val kvinna/gravid vid de andra graviditeterna också och det ska enl. BM jag haft då vara tillräckligt.
    Ah ok, jag trodde man behövde mer än det som var i den. Jag tar en extra utöver min multivitamin, men även en rad andra tillskott som läkaren vid utredningen sa kunde vara bra för mig att ha extra mängd av som man inte får i sig av en tablett.
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 12:03:05 följande:

Som en idiot testade jag precis och fick ett svaaagt streck, sådär svagt så att mannen omöjligt kommer att se det. MEN det kan lika gärna (mest troligt) vara ÄL-sprutan - det var koncentrerat urin och det är inte säkert att sprutan är ute ur kroppen för jag har inte testat sedan i torsdags då jag fick ett svagt streck, klart starkare än idag. Tycker dessutom att strecket borde varit lite starkare idag ÄL+11 om jag varit gravid.

Hur dum får man lov att vara??

Snälla, håll tummarna för att jag trots allt får ett starkare streck imorgon!

Håller tummar o tår! Så spännande!
    Too tiki skrev 2017-06-26 14:48:42 följande:

En vän till mig ska vara gravid i v 6 + och idag tog hon ett gravtest för att hon haft molvärk de senaste dagarna och det stod bara 2-3 v på det digitala testet. Hon har från början fått 1-2 v, sen 2-3 v och sista 3 + och nu då igen 2-3 v.

Hon har ingen blödning men har som sagt haft molvärk och hon undrar nu om det kan vara så att hennes blödning inte kommer igång när hon tar Litinus? Något måste ju vara fel, frågan är om hon kan ha väntat tvillingar och att den ena avstannat, någon som vet om det kan bli så, tänkte att hcg borde ju vara högre vid en tvillinggraviditet? För att förtydliga så har min vän haft väldigt oregelbunden mens så hon vet egentligen inte när befruktningen ägde rum. Hon har inbokat besök till mödravården om 1 v men hon kanske bör åka in redan nu och kolla upp?

De där testerna är skit, kan variera och kan inte säga om en graviditet stannar eller utvecklas som den ska. Bästa är ju om hon kan gå på ett VUL om någon vecka.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-27 14:05:19 följande:

Hej alla fina :)

Livet här på Ibiza är varmt och härligt. Min mens tog slut i går kväll så nu börjar det kännas bättre. Ringde st Göran gyn i morse och skulle boka tid för utredning men det fanns inga tider så skulle återkomma om 3 veckor.

Ska åka in till stan i dag och försök få tag i kortisonet!

Grejen är att jag har förkylningsastma så tog faktiskt pulmicort nu sist jag blev gravid, typ äl+9-12 men sen slutade. Visserligen kortison man inhalerar.

Har inte hunnit läsa i kapp allt men såg att du kanske plussat Hemflyttad? :)

Kram på er!

Passa på köp lite progesteron-vaggisar med? Jag har en del o sälja annars från Spanien :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-27 20:28:34 följande:

Jaa bra idé!! Vad heter de på spanska? Vet du?

Progeffik heter de, finns både 100 och 200 mg. Jag har 2 pkt med 100 mg och ett paket 200 mg jag inte kommer använda.
  • Nykär15
    3hjärtan skrev 2017-06-27 19:46:44 följande:

Fick konstaterat mf igår

Usch vad tråkigt :( beklagar verkligen! Kram <3
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-27 21:14:13 följande:

Tar man det direkt när/om man plussat eller som komplement till progesteronkräm eller hur har du gjort?

Kanske hellre köper av dig :)

Jag började vid plus, så tog bara krämen innan. Nu tar jag lite kräm igen när jag slutat med vaggisarna :) men bara lite på kvällen för att jag blir nojjig sluta helt.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-28 10:20:15 följande:

Vad är Trombyl bra för? Och när ska man ta trombyl eller aspirin? Att inte känna sig det minsta gravid kan absolut vara ett graviditetstecken :) så hade ju jag sist.

3hjärtan: beklagar mf :( så himla orättvist och ledsamt.

Jag tar Trombyl med, motverkar blodproppar i moderkakan då det är blodförtunnande. Började när jag fått plus och ska ta till v 36.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-28 22:28:22 följande:

När du skriver att du börjat när du plussat, menar du då ex direkt runt äl+10,11 ex? För mina två mf skedde exakt samtidigt, bim+2,3. Så det hinner göra verkan tänker jag.

Jag har börjat vid plus, behövs inte innan. Man KAN ta det före plus med, vissa hävdar dock att det kan göra inplantationen svårare, andra att det kan hjälpa till. Jag började på äl+10
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-30 09:31:12 följande:

Funderar lite på gravtest.

Hade Clearblue Early hemma den här gången och i tisdags, när jag fick mitt starkaste streck på Äl+12, testade jag både med testlagret och det. Clearblue Early ska vara extra känsligt, men kan inte påstå att jag såg någon skillnad direkt. Visst, det var streck där med men det var inte starkare än testlagret. Och det känns lättare att se röda streck än blå av någon anledning.

Någon som har provat test som faktiskt är känsliga än Testlagret? Eller bättre på annat sätt?

Och visst, självklart är det bäst att vänta till ÄL+14 när man testar men om man ska sätta in mediciner så fort man är gravid vill man ju veta så tidigt som möjligt!

Predictor Early från Kronans Apotek är bra och visar tidigare, men dock såg jag rester från Ovitrelle på det även om jag var på ÄL+14 och fick lite hopp, men testlagret visade inte då längre...och det var ju inget. Så jag tror man ska ha mindra känsliga test och använda samma märke när man har tagit sprutan, för att lättare följa en minskning som sen ev blir till en ökning. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.