Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad;

Jag är idag på ÄL+8 och jag har lite småblödningar varje dag. Inte alls mycket, men störande. Egentligen tror jag inte att själva blödningarna är någon fara eftersom det är så väldigt lite, men jag tror att det är ett tecken på att ÄL inte var tillräckligt stark. Om det blir som förra gången jag hade liknande får jag mens om några dagar och kan börja om... 

Tänkte köra en månad till au naturel och sedan prova några stimulerade cykler till. Än så länge tänker jag att vi fortsätter försöka "aktivt" t.o.m. nästa sommar och sedan får det vara. Just nu känns det som att jag i princip har gett upp och det känns sorgligt. Rynkar på näsan

Brukar du ha blödningar efter äl?

Usch känner igen den tanken sååå väl, att man bara ger upp, men så närmar sig äl, och så är man där igen ! Men det är så jobbigt så man bara vill lägga ner sig och gråta en stund ibland. Men ge inte upp!
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-08-18 14:56:33 följande:

Inleder helgen med att vara positiv och tänker att dagens tömning av varböld bredvid snippan ( såg ut som en tredje blygdläpp tittat fram) och påföljande antibiotikakur i 10 dagar bara gav ett sexförbud på 7 dagar! Då hinner vi förhoppningsvis lagom till äl slutet av nästa helg. Glädjs även åt att läkaren tyckte jag skulle ta mig ett par järn i kväll för att lindra smärtan. Alkohol och antibiotika funkar tydligen finfint i lagom mängd :)

Håller med Sanna. Immunförsvaret kanske går ner en aning med antibiotikan. Varböld har jag också haft, men de har aldrig tömt den, Men det kan ömma kommer jag ihåg.

Bra ni hinner till äl:)

Själv ska jag testa med sticka idag och se om äl är på g. Har inte lika starka känningar kring äggstock denna gång så behöver kolla med stickor.
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-19 16:40:12 följande:
    Visade stickan positivt?
    Japp den var positiv. Så bra att det är helg, då blir det ingen stress å mysa på. Är på dag 12 idag, fortfarande inga känningar, så vet inte exakt om det släpper idag eller imorgon. Om det släpper öht...men det hoppas man ju på!

Hur går det för dig?
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-08-18 10:01:14 följande:
    Vad skönt, det låter som rätt beslut.

Och ja, jag vet att ÄL+10 ofta är lite tidigt. Det är lite svårt, för jag ska börja ta progesteron och prednisolon så fort jag blir gravid (om jag nu någonsin blir det igen) så då vill jag veta så fort som möjligt. ÄL+11 har i alla fall alltid varit pålitligt för mig innan, så räknar med att jag får ett korrekt svar imorgon. Känner mig verkligen inte gravid, så hoppas på snabb mens.

Hoppas att de kommande månaderna för med sig mycket positivt för oss alla ...!
    Spännande och testa imorgon då:) En del får ju inga symptom alls fattar jag det som, så vem vet!

Hoppas också vi alla får positiva månader framför oss !
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 07:40:12 följande:
    Jag måste nog testa idag, spänd av försökt. Just nu så tror och fantiserar jag att jag är gravid.
    Testat nu då?
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 12:17:11 följande:

Jag hann inte testa, mensen kom. Känner mig grundlurad!

Men nu syns ditt inlägg att du fick mens, de inläggen syntes inte för mig förut.

Så tråkigt när du trodde eventuellt nåt var på g :(

Nedräkning till nästa äl då!
  • smurfen 11
    EnLitenTrea skrev 2017-08-22 10:58:56 följande:

Här är det oxå mens på gång tror jag. : (

Tog ett test i morse som var negativt, mensen borde komma på fredag

Det känns som att jag inte fått äl sen mitt missfall, Ni som äter RR, är detta för att få bättre äl?

Vill oxå att vi ska få se ett plus här snart : )

Tråkigt att mens är på g:(

När jag käkar rr, inte så ofta, men då tycker jag att äl känns mer tydligt i äggstockarna, plus det innehåller ju lite östorgen, så lite mer klegg " där nere" märker jag av.
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-08-22 11:58:49 följande:
    Ja testa! Sen sover jag gott av RR och blir nog lite mer pilsk än vanligt ;) vilket iof inte behövs då jag redan har ett ganska stort sexbehov. Sambon knaprar också RR men där märker jag inte samma behov. Tyvärr :/
    Haha, jag blev också jättepilsk förra månaden av rr :)
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-08-22 12:07:17 följande:

Jag skippar rosenrot, provade förra månaden och då fick jag ju ÄL dag 10 - alldeles för tidigt för min smak. Så personligen satsar jag hellre på tillskott som kanske förbättrar äggkvaliteten. Jag har fått konstaterat flera gånger med VUL och blodprov att jag har normal ÄL, så problemet ligger nog inte där för mig. Däremot har jag lite förhöjt FSH-värde som visar på äggreserven. Hade 12 senast, ska helst ligga under 10.

När började du med rosenrot då? Jag brukar börja dag tre eller fyra, då kommer äl som "vanligt" för mig på dag 13,14.
  • smurfen 11
    EnLitenTrea skrev 2017-08-24 10:21:13 följande:
    Hoppas testen ligger i brevlådan när jag kommer hem efter jobb :)
    Jag kan också tycka mig se något, har du testat nu??

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.