Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-01-26 11:50:19 följande:

Bra med män som ställer upp, för som du skriver gör man ju allt detta tillsammans. Vet att min man hade kommit med på undersökningar om vi fått någon och det känns skönt att bara veta det :) Om nu det bitne blir något denna månad har jag fått koll på en klinik i Sthlm som hjälper de som är i min ålder. Funderar starkt på att ta en liten tripp dit och se om de kan hjälpa oss såvida de inte har väldigt lång kö...

Jag det är skönt att ÄL närmar sig och att jag känner något av den nu :) Blev lite orolig, för förra månaden kände jag ju biverkningar av pergo på pergodag 4 men inga biverkningar alls denna månad. Förväntade ju mig än mer biverkningar iom att jag tar dubbel dos nu. Det gjorde mig ju såklart nojjig tills jag läste att det kan vara så olika månad för månad :) Nu hoppas jag att jag får hög fertilitet på fertilitetsmonitorn i morgon, eller senast på lördag för annars blir jag nog orolig igen... :)

Ja det ska bli kul att följas åt mot BIM igen så får vi hålla tummarna för att vi och flera av oss här får våra efterlängtade + denna månad, det är vår tur nu :)

Njut nu av de positiva beskeden du fick av gyn, känns så hoppingivande så inte ens jag kan låta bli att le när jag tänker på att det såg så bra ut för er denna månad :) 

Har du kollat med Stockholms kvinnoklinik? Privat och ligger i Hammarby sjöstad.
  • Rosenlarv
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 16:30:06 följande:

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.

Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.

Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.

Snälla håll era tummar för honom!!

Så fruktansvärt sorgligt! Vad hände?Hur går det nu? Vad säger läkarna om det andra barnet? Stor kram!
  • Rosenlarv
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!

Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Så glad att höra detta! Jag tror att Olle är stark! Kram
  • Rosenlarv

Jag slutade blöda efter mitt ma i helgen och äntligen börjar mina grav test bli svagare. I dag var det fortfarande positivt men betydligt svagare än för en vecka sedan. Idag är det 3 veckor sedan jag fick cytotec och jag upplever att jag har haft äl flytningar igår och i förrgår. Kan jag få äl tror ni trots att gravtest fortfarande är positivt? Har tyvärr inte testat med äl test och nu känns det lite bortkastat eftersom äl kanske redan har varit.

• Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-02-02 08:51:26 följande:

Man måste ner på under 5 hcg för att få ÄL, så om du ser på testen fortfarande så tror jag tyvärr inte det är äl. Jag lurades med av flytningar att tro det efter mitt MA...jag fick första ÄL tre månader efter...otroligt frustrerande. Bara vänta tills testerna är blanka...

Kanske ska köra tester ändå då. Det verkar ju ändå vara så många som får tillbaka äl efter bara några veckor. Går deras hcg verkligen ner så fort?
  • Rosenlarv
    bluebird6 skrev 2017-02-02 12:32:42 följande:

Hejsan.. 

Tråkigt att det inte blivit fler plus här är. 

Men ni kämpar på och verkar vara vid gott mod?!

Vi plussade ju äntligen igen på julafton efter senaste MA i sep. 

Nu sitter jag här och väntar på skrapning igen.

Började blöda i helgen, skulle gått in i v 11 (10+0) i tisdags men istället konstaterade de att fostret dött i vecka 8 igen. 

Jag vet varken ut eller in och har knappt orkat tänka på några dagar. Provade Cytotek igen denna gången då det räckte med det sist. Men grynet denna gång är envist kvar. Vilket jäkla påfund MA är. 

haft 2 Mf innan i v6-7 och då kom liksom allt ut direkt. Kroppen slutade tro att den var gravid. Men det här att sitta med gravsymptom och vänta på att det ett dött foster ska komma ut är fan rena tortyren. 

Det var ju inte så här det skulle bli. Hur vågar man försöka igen? 

Känner mig rätt hopplös. Denna gång ska vi iaf få hjälp med en utredning då det är 4:e gången på raken. Inga problem att bli gravid trots åldern men att få behålla våra hjärtegyn börjar kännas omöjligt. 

men då måste man vänta på utredning 4-6 v så jag hinner få en mens. Men snart 39 och det känns som varje månad räknas. 

Beklagar verkligen! Så tråkigt! Då är du i samma sits som jag:(. Ma upptäcktes i v 10 för tre veckor sen. Har du provat trombyl? Tog det förebyggande men hjälpte uppenbarligen inte för mig denna gång. Har dock hört att det hjälpt för många med upprepade missfall.
  • Rosenlarv
    Rosenlarv skrev 2017-02-02 22:02:08 följande:

Beklagar verkligen! Så tråkigt! Då är du i samma sits som jag:(. Ma upptäcktes i v 10 för tre veckor sen. Har du provat trombyl? Tog det förebyggande men hjälpte uppenbarligen inte för mig denna gång. Har dock hört att det hjälpt för många med upprepade missfall.

Såg ju nu att du skulle testa det. Sorry. Läste inte alla nya inlägg.
  • Rosenlarv
    Zora skrev 2017-02-11 08:46:45 följande:

Funderar på att testa progesteronkräm. Min luthealfas är normal och enligt Äl test och tempmetoden så har jag ägglossning. Men nu har det gått 10 mån och jag är inte gravid.. Har två barn varav den första var en hoppsan och den andra tog 7 månader att få till. Är snart 39 så tänker att jag kanske har lågt progesteron för det sjunker väl med åldern?

Tror ni att det är dumt att testa smörja? Tänkte eftersom jag har normal luthealfas. Fungerar det ens med sådan kräm?

Blev ju gravid första månaden jag testade krämen men sen blev det ändå ma. Kommer nog köra med den igen.
  • Rosenlarv
    Monchichi skrev 2017-02-11 09:19:55 följande:

Jag är i mindre chock här. Med darrande händer höll jag för ett par timmar sedan i testet som visade TVÅ streck?! Jag är gravid?! Kan det vara möjligt igen? Glad så klart men samtidigt orolig inför det faktum att mannen åt icke gravid-vänlig medicin som försämrade spermiekvaliteten. Uppenbarligen funkade det ändå, men som sagt orolig för om det kan hålla i sig nu. Alltid är det något som oroar. Kroppen har lurats förr så jag är så chockad och förvånad. Har svårt att smälta detta; GRAVID!

Vad kul! Stort grattis! Om spermien hittade fram så är det säkert ingen fara!
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-02-13 10:47:28 följande:

Har varit utan ström och mobiltäckning sen lördag kväll. Är på arbetet nu men åker nog hem om en stund?.

Fick glädjande nog plus på stickan igår morse men har börjat blöda så jag tror inte att glädjen blir långvarig . Tog bild på testet igår som jag bifogar. Ska ta ett nytt imorgon och se vad det visar. Har också tid till gyn imorgon men vet inte om de kan se om ngt hänt när det är så tidigt?? Åker som sagt hem om en stund för jag känner att jag inte orkar vara kvar på arbetet för det molar hela tiden förutom blödningen som är ganska stor. Vet inte om jag fått tillbaks strömmen hemma men hoppas det så jag kan läsa om någon vet om det går att se på gyn om något hänt när jag åker dit imorgon.

Här är bild på testet jag fick igår.

Wow! Vad härligt! Behöver ju inte betyda något med blödningar!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.