Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2016-12-19 21:42:44 följande:

Här känns det som att tant röd är på G, är på ÄL +12 :( Har fruktansvärd mensliknande värk. Mer än jag brukar ha när jag får mens så denna månad är nog körd för min del, plus att tempen gick ner idag från 37,2 till 36,9.

Hade sån fin ökning på tempen innan denna dipp så jag var nästan säker på att jag var gravid :( Läste att några haft mensvärk runt BIM men ändå varit gravida. Inget jag minns sen förut men det kan ju såklart vara olika från gång till gång men jag är tveksam...Fick också negativt på billiga tester med morgonurin idag vilket stärker min tro på neg, även om det kanske är för tidigt att testa med just de testerna när man är på ÄL +12. OM mensen inte kommer innan morgondagen ska jag testa med CB early.

Någon frågade om progesterall kan göra så att mensen skjuts upp så är svaret ja. Jag hade mens på bara 21-22 dgr innan jag började med progesterall men förra månad när jag hade smörjt sen ÄL fick jag mens först dag 26, idag är jag på dag 25. Tror faktiskt att den kan höja basaltempen också för när jag tog mer kräm blev tempen högre.

Vad tråkigt med negativt:(. Kan ju ändå vara för tidigt. Har du hämtat ut pergotime på Apoteket? Du vet väl att det försvinner ur sortimentet vid årsskiftet.
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-12-20 07:13:12 följande:

Vet känslan, testade med negativt igår....skit.

Nä, vad trist:( använde du samma test som tidigare? Det kan ju variera mycket.
  • Rosenlarv
    Monchichi skrev 2016-12-20 12:10:57 följande:

Nej vad många negativa besked det var att läsa idag...  Men det är inte kört än, mensen har inte kommit? Hejar på er bluebird, too tiki, Nykär15, pimpim78, anna7607 (många nära bim), hoppas jag inte glömde någon.

wa76: Hur känner du dig nu? Snart dags att börja jobba igen?

Rosenlarv: Var är du i cykeln nu?

too tiki: Jag glömde ju kommentera en sak i ditt tidigare inlägg; så tråkigt att inte ens få bli kollad hos gyn, tänk om där finns något enkelt du skulle kunna åtgärda som hjälpte på traven, men så blir det nej p.g.a. åldern, såååå trist, verkligen! Lider med dig!

Jag är på dag 24 idag, men jag vet ju inte om jag haft ÄL över huvud taget. Känner mig lite sugen på det där med Natural Cykles till nästa omgång, eller om två kanske. Kommer nog missa nästa för vi ska resa bort efter jul/nyår.

Jag är gravid:) i vecka 7( eller 6 +1). Oroar mig så klart för missfall men mår rätt illa vilket känns som ett gott tecken. Jag skulle precis börja med pergotime men lyckades bli gravid precis innan. Tänker att jag kanske får dela med mig av mina två dubbelkurer Pergotime till någon som behöver i tråden om min gravid går som planerat ;)
  • Rosenlarv
    bluebird6 skrev 2016-12-24 08:34:32 följande:

Detta måste väl vara ett streck? 

Snälla säg att jag kan ta ett digitalt och stopp i mannens julstrumpa? 

Sonen är ju 8 så vi har försökt så läääänge. 

Massa mf och senast ett MA i v11 i sep..

Definitivt ett plus. Vad är det för test? Grattis!
  • Rosenlarv

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.

• Rosenlarv
    bluebird6 skrev 2017-01-12 18:10:54 följande:

Nä men fy... sTackare.. 

Vet precis vad du går igenom.. Snacka om att känna sig lurad. 

Jag vet att det är så jäkla klen tröst men i sep när det hände oss så sa de att vi skulle vara "tacksamma" för en del kan gå ända till RUL med symptom o allt och ändå är det ett MA. 

okej att man får + på stickan bim och börjar blöda järnet efter nån vecka. MF innan v 12 det är ju ändå vanligt. Men hela grejen med MA är bara så fruktansvärt. man blir så jädra grundlurad. 

Hoppas det går så smidigt som det kan gå med cytotek och att allt är ute på återkollen sen. 

ge dig lite tid och sörj det som skulle blivit och sedan försök igen. 

oss rekommenderade de att vänta 2-3 mensomgångar men jag vet flera som blivit gravida direkt igen utan mens emellan. Typ som kroppen redan är gravidinställd. 

Ma i slutet av sep. Jag hann få mens okt/nov innan plusset till jul.

beklagar!

Tack för stöd. Det värmer. Tyvärr har inget hänt än med cytotec så börjar bli orolig att jag måste skrapas. Har sjukt mycket jobb nästa vecka så vet inte riktigt hur det ska gå. Min man har varit jättefin och verkligen tagit hand om mig i dag och många vänner har hört av sig. Så det känns väldigt skönt i alla fall. Oroar mig nu för att det kan bli en mycket tuff natt om cytotec börjar verka ordentligt. Har haft MA en gång förut men då avtog symptomen ungefär när fostret dog. Den här gången har jag mått illa och rubbet och gör fortfarande. Min syster råkade ut för just det du nämner att det vid Rul upptäcktes att grav avstannat i typ v 6. Har en jättebra läkare som jag ska träffa på måndag igen hon säger att hon kommer följa mig och se att allt kommer ut och att jag då kan försöka bli gravid direkt igen.
  • Rosenlarv
    Monchichi skrev 2017-01-12 20:53:09 följande:

Rosenlarv: Det var tråkigt att läsa. Beklagar verkligen. Vad var det som gjorde att du upptäckte det nu? Var du på något vul? Minns inte hur långt gången du skulle ha varit. Styrkekram!

Var på tidigt vul nr 2. Första var i 5 +3 och enligt läkaren för tidigt för att se hjärtat slå men då såg allt ok ut annars. Hade det inte varit för jul och nyår hade jag kollat igen tidigare. Skulle ha varit i v 10 nu. Så sjukt segt att jag mådde pyton jul, nyår och fjällsemester till ingen nytta alls. Fanns inga som helst tecken på att något var fel. Läkaren har nu erbjudit mig att kolla varje vecka nästa graviditet vilket känns jätteskönt. Har blödit massor under natten men knappt haft någon smärta. Hoppas att kroppen sköter resten nu. Detta är mitt andra MA men jag har två fantastiska barn emellan.
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-01-12 23:26:20 följande:

Jag har fått kollat mitt d-vit och hade bara 11 vilket är väldigt lågt, trots att jag är mkt ute i solen (när den nu visar sig) och använder inte solskyddskräm. Nu ligger mitt värde på 100 och det är jag nöjd med men det kan vara högre också utan att det gör något. Vid fertilitetsutredningar vet jag att vissa kliniker kollar d-vit och säger att det ska ligga på minst 100.

Folsyra har jag läst att man ska ta redan innan man försöker bli gravid. Minns ej varför nu men jag har för mig att det var något med att barnet annars kunde drabbas av ryggmärgsbråck? B-vit äter jag sen innan för jag hade sån värk ett tag och blev tipsad om att äta b-vitamin och då försvann min värk. Vet att min mamma hade ärftlig brist på b-vit och möjligen har jag det också men har inte testat för det ännu.

Har läst om andra vitaminer som ska vara bra för äggkvalité od men har glömt av vilka nu för jag har läst så mkt om fertilitet det sista att det bara snurrar

Min läkare skrev ut folsyra, D-vitamin och b-vitamin på recept +trombyl som ju inte är något vitamin. Blev gravid efter det även om det slutade i ma. Så du verkar ju vara rätt ute. Har för mig att jag hört något om zink...
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-01-13 08:11:51 följande:

NEEEEJ! Beklagar verkligen  vet känslan...hade både mf och MA förra året..min bäbis dog 12+2...har inte lyckats bli gravid igen och det gör ont att BF närmar sig  det hände i juli och hade väl nån förhoppning att iaf vara gravid igen när bf kom..men icke,

Styrkekramar!

Förstår att det måste ha varit jättetufft. Hade ett annat senare MA innan min stora tjej det var hemskt. På nåt sätt tar jag just nu detta med någon sorts ro även om jag grät floder igår. Jag har ju åtminstone ett gemensamt barn med min nuvarande man, vet ju att ni kämpar för ert första. Det är så frustrerande när längtan, väntan hopp och besvikelse tar upp hela ens tillvaro. Är ju själv tillbaka i den karusellen igen och kommer nog säkert verkligen vara 38+ innan det tar sig ordentligt:( är ju "bara" 37,5. Min kompis som är 40 hade ett MA och ett missfall förra året men är nu gravid i v 20 så det finns hopp! Kram
  • Rosenlarv
    bluebird6 skrev 2017-01-14 07:30:03 följande:

Morrn.. 

Hur mår du idag? 

Jag hade 2 MF och ett Ma förra året och 3 månader efter Ma så plussade jag igen. Blir 39 år nu 2/3 så visst blir det fler chanser. För dig och er allihopa. 

Väntat på syskon till vår son på 8 år i evigheter. Ingen vet varför det bara blev Mf och när vi väl fick en utredning så hade jag en graviditet på G som stannade kvar iaf ett tag innan Ma. Och nu vet jag jag ju inte detta gången heller hur det går, men får försöka tänka positivt inför kub och att liten lever fortf då. 

Kikar in och ser hur det går för er. KRAM

Hej, jo det är väl ok. Pendlar väldigt i mina känslor. Det sjuka är att jag på sätt och vis känner mig lättad eftersom jag mådde så dåligt när jag var gravid. Sen igår bröt jag ihop i storgråt igen. Mår fortfarande lite illa men symptomen rinner undan. Just nu känner jag mig knappt säker på att jag orkar försöka mer även om vi inte ens försökte så länge. Vill ju egentligen ha fler barn men har just nu knäppa tankar om surrogatmödraskap och att låta någon annan vara gravid åt mig så att jag slipper. Tro mig jag vet att jag är helknasig som tänker så och det kommer så klart aldrig hända;). Blödde rejält natten och morgonen till fredagen med stora klumpar men hade knappt ont. Om detta verkligen var allt så fungerade cytotec verkligen väldigt bra för mig. Blöder bara sparsamt nu. Har dock lite svårt att tro att allt verkligen är ute så befarar fler trista besked på läkarbesöket på måndag:(. Idag tänkte jag köra riktig egodag. Fixa håret , naglar om jag hittar tid och shoppa något fint på rean. Känns som det behövs efter allt illamående och gråtande ;)

Hade ett MA och ett MF innan min äldsta tjej och sen fick jag henne så jag tror säkert att det blir ett barn för dig! Kram och tack för omtanke!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.