Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

InaLo skrev 2016-11-09 12:42:24 följande:
    Låter bra!

Kollar de bara äggreserver eller äggkvalitet med.

Gör du det privat eller via landstinget.

Har du barn sedan tidigare?

Bara reserven ser de med det provet. Om man har bra på testet så har man ofta bra kvalité med, men de ska ju ta andra prover med så får väl kanske lite mer svar när de är gjorda.

Vi gör privat, känns som de går in lite djupare med provtagningar direkt än från de som jag känner som gjort via landsting. 

Jag har två barn sen innan med annan pappa, 5 och 8 år gamla. Jag och killen har 1 mf och 1 MA i bagaget i år...hade vart fantastiskt att bli gravid innan årets slut igen...bästa julklappen!

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-09 13:37:11 följande:
    Vilket försök är ni på? Kollar no FSH?

Funderar också på att göra en koll om det inte tar sig denna gångrn.

Vi började vid årsskiftet, så snart ett år. Men har ju vart gravida två gånger och på så vis inte hunnit med så många försök, sen fick vi förbud försöka efter andra MA:at innan jag vart på återbesök, så förra ÄL missade vi, denna prickade vi men då hade jag ist inte släppt nåt ägg....suck. Så eg bara försök nr 6, men ändå snart ett år och en himla massa tårar och elände när lilla barnet dog i somras..Gråter

Ja vi kommer ta FSH, LH, östradiol, TSH och prolaktin

Känns skönt göra kollen, gör mig lugnare av att vi ändå aktivt gör NÅGOT. Så det tycker jag nog du ska göra. Får du nåt via landstinget eller kommer du göra privat?

• Nykär15
    Tvilling73 skrev 2016-11-09 14:50:37 följande:

Fick hem CB digitala ÄL tester idag på lunchen. Provade direkt och det va en glad gubbe. Hoppas att det inte va igår då jag inte hade hunnit få hem de. Provar kanske imorgon också bara för att se... Är ÄL inom 48 timmar eller vad säger de?

Men ikväll blire mysa iaf!

Kommer mensen nu så kontaktar jag MVC får vi se vad de säger!

Om du har glad gubbe idag så släpper ju ägget inom 24-48 timmar, så ja testa i morgon och se så vet du om det släppt. 

• Nykär15

Fått svar på mitt prov, resultatet är mycket bra och min äggreserv är bra. Jade resultat som är ovanligt bra för min ålder = 2,1 (normal nivå när man är 30-32 år) - så jätteskönt!!!

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-11 04:31:12 följande:
    Underbart, vad skönt. Då är det bara köra på.
    Ja vi behöver ju inte tänka på IVF än iaf, får hoppas det räcker med lite stöttning med medicinerna bara för att få behålla en liten...så nu ska man bara bli gravid med. Först få mens...skulle kommit igår men känns inte som den är på gång alls
  • Nykär15
    Tvilling73 skrev 2016-11-11 09:37:21 följande:

Idag borde det väl ändå inte vara glad gubbe på ÄL testet??

Tänkte ändå testa eftersom jag inte har en aning och hyfsat oregelbunden mens..

Men 3 dagar på rad borde väl inte ge utslag?

Läst om de som haft glad gubbe 3-4 dagar, kan ju vara segt för vissa att ägget släpper...bara ligga i :)
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

Men nej :( beklagar!! Kramar
  • Nykär15

Verkar väl som äl kom till slut denna månaden ändå som det verkar. Så BIM 25/11. Måste ringa kliniken i morgon o säga till, bör börja med Lutinus gissar jag.

Bild överst i förrgår, sen igår och idag

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-13 17:14:43 följande:

Skönt att äl äntligen kom. Tråkigt om du behövt vänta till nästa månad.

Tack, jätteskönt men oväntat! Men hann iaf sexa tre ggr innan ägget släppte. Trodde först det var mensvärk men kändes mer som äl, fick en chock när teststrecket till och med var starkare än kontrollstrecket, aldrig hänt innan! Slemhinnan bör ju iaf vara tjock och fin, byggts i 28 dagar ju.

Ville se först att testen blev svagare igen då jag kan ha rätt starka äl-test före mens men då hade de ju stannat kvar uppe i styrka. Så nu vågar jag tro på att det faktiskt var äl :)

Bara vänta och se nu!
  • Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-13 19:53:56 följande:

Har spermierna varit frysta? Då lever de väl inte lika länge.

Här går man och känner efter hela tiden. Allt man känner funderar man på om det kan vara en gravsymtomen.

Har två tjejer födda i juli och det skulle vara så mysigt med en till junibebis.

Märkte att även denna gången om det skulle bli något så skulle det bli juli. Även förra gången. Eftersom jag har en cykel på 25 dagar så hamnar det nu på slutet av juli oc förra gången i början av juli.Menar du att om man har tidig äl att slemhinnan kanske inte hinner byggas upp?

Nej så behöver det inte vara, men kan vara. Jag hade ju lite strul med min efter skrapning och hysteroskopi så har fått extra östrogen för att hjälpa den byggas. Men normalt har jag äl på dag 12 och har ju varit gravid 4 ggr så skakig inte vara nån fara.

Men detta är bara andra cykeln med äl sen allt hände så känns ändå bra den tog lite tid på sig...

Nu håller jag tummar o tår <3
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.