Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Här närmar sig äl. Dags börja ligga men det är så svårt få till det i vardagsstressen. Igår jobbade jag under kvällen och somnade såklart i soffan efter 21:30. Mannen känner sig halvkrasslig också men på onsdag ska jag vara pigg och förförisk.

• Anonym (Sanna)

Jag har tänkt vi försöker till sommaren men sen ger vi oss nog. Vi har försökt sen juni 2016. Fast jag kommer inte börja med preventivmedel i alla fall eftersom spiralen jag hade 2015 fick mig att må dåligt och skulle det ta sig så är ju barnet ändå välkommet. Jag vill nog inte vara äldre än 42, fyller 41 i år. Jag tror åldern tagit ut sin rätt och allt med fertiliteten håller på avslutas. Sorgligt för jag känner mig ju ung ännu.

• Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-02-08 16:44:17 följande:

Hej där!

Nu har ju inte jag läst om du gjort fler inlägg men får man vara nyfiken o fråga vad ni försökt med för att bli gravida?

Jag har dragit ner på kaffe. Dricker en kopp på morgon, resten av dagen grönt te. Jag äter lite extra vitaminer och tänker på vad jag äter, motionerar regelbundet. Vi får inte alltid till sex så ofta men försöker pricka in kring äl.

Tillslut kollade jag i höst upp mitt sköldkörtelvärde som låg för högt fertilitetsmässigt. Nu har jag ätit medicin i drygt 4 månader. Ev. kan det ha varit det som satt käppar i hjulet eftersom ett högt värde ökar missfallsrisk samt gör det svårare för ägget att fästa.

Sen finns det ju en mängd andra faktorer som spelar in. Åldern, vikt, slemhinnan tjocklek, friska spermier, stock i äggledarna osv. Vi har inte kollat upp något av det i alla fall.
  • Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2018-02-08 16:52:03 följande:

Nej nej nej inget sånt deppsnack om att åldern tagit ut sin rätt. Upp med hakorna och kämpa på. Det kommer att gå! Förutom prednisolonet som jag åt denna gång så testade jag faktiskt någons tips här inne om att massera en viss punkt under fotknölen på utsidan av fötterna. Masserade runt 3-4 minuter per fot i duschen medan balsamet verkade.

Testa det iaf även om det låter fånigt!

Får nog testa massera den där punkten.
  • Anonym (Sanna)

Hur mår du Milou? Har värsta illamåendet lagt sig nu?

Jag har testat massera under fotknölen.

• Anonym (Sanna)

Mannen börjar känna sig förkyld. Åh nej! Då får vi nog inte till något mer denna omgång. Vi sexade igår. Äl är nog först imorgon eller på måndag. Jag ska försöka ikväll men det känns kört.

• Anonym (Sanna)

Härligt med lite fladder men jobbigt illamåendet är tillbaka. Har ju knappt haft något illamåe de i mina tidigare graviditeter så jag kan inte egentligen relatera till hur det ska kännas ha det jämt och ständigt.

Mannen är nerbäddad i feber, så blev det med det.

• Anonym (Sanna)
    Norania skrev 2018-02-11 16:25:05 följande:

Hej, får jag hänga på lite här. Hade ökning i går kväll och positivt ägglossningstest i dag på morgonen och vi hade sex i går så jag hoppas att det kanske blir något. Kan inte ha sex i dag eftersom min man är bortrest. Fyller 39 i maj och vill gärna ha ett till barn. Har inte försökt länge, det här är tredje månaden.

Välkommen! Håller tummarna ni prickar rätt fastän det inte går sexa idag. Ni kan ju försöka säkra upp imorgon då det kan ta till 48 timmar från positivt test.
  • Anonym (Sanna)
    Femblirsex14 skrev 2018-02-11 14:22:20 följande:

Bim på tisdag! La upp ett igår som var svagare. Har massor av symptom , känner min kropp väl

Spännande med både testet och symtomen.
  • Anonym (Sanna)

Ni som känner av äl. Hur ofta känner ni molvärk timmarna efter / dagen efter äl?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.