38+ och försöker bli gravid.
Tack för ditt svar :) Ska till min gynekolog på torsdag så då ska jag ta upp det med henne.
Tack för ditt svar :) Ska till min gynekolog på torsdag så då ska jag ta upp det med henne.
Nu är jag tillbaka i tråden. Vi har fortsatt försöka på egen hand men utan resultat. Första IVF-omgången blev fiasko med övertsimulering och totalfrys på de tre fina blastocyster som fanns. Men inget av dem klarade upptining. Så ingen återföring.
Men nu försök nummer två. Idag är jag på stimuleringsdag åtta. Kort behandling för att minska överstimuleringsrisken. Men östrogenvärdena är på väg brant uppåt och efter dagens ultraljud och prov beslutades att jag kommer inte få ta ägglossningssprutan utan istället avsluta med nässpray Synarela innan äggplock som blir på tisdag. Sedan blir det totalfrys igen. Är så rädd att embryona ska dö av frys och tining den här gången med. Idag hade jag 17 stora blåsor varav 14 rejält stora och minst 4 mindre.
Hej!
Jag ser att det finns endel som använder diverse hjälpmedel för att bli gravida.
Själv har jag regelbunden cykel på 30 dagar med en lutealfas på ca 16 dagar.
Jag märker tydligt av mina äl och får pos på äl-test. Har gjort en fertilitetsutredning bara för att verifiera att allt är som det ska och allt ser bra ut och jag har bra ahm-värde.
Jag har dessutom en son som är 1,5.
Alltså torde det inte vara några problem att bli gravid igen, men kan man hjälpa naturen på traven gör jag självklart gärna det då åldern trycker på.
Men som jag förstår det finns det inga direkta hjälpmedel för någon där allt liksom funkar som det ska? Eller har ni tips?
Det enda jag kör med är Progesterall, för det kan väl inte skada som jag förstår det. Inne på försök nr 2.
du vet väl att mannens ålder inte har med hans fertilitet att göra? Dom kan ju få barn hela livet till skillnad från oss kvinnor. Orättvist men sant
Tack! Ok, får köpa ältester till nästa månad! Vi har haft oskyddat sex i tre år och inget har hänt, så känner att vi kanske inte är så fertila, ska bli intressant och se om jag ens har äl :)
Hur länge hade ni försökt?
Jo, men min man vill ta det som det kommer, ?blir det så blir det? och vi har två barn sedan tidigare. Man kanske bara ska nöja sig, men jag är mer sugen än jag vill erkänna.
Åh! Tack! Det var ett superbra tips!!
Mawie- Det var mycket tråkigt, jag beklagar att ert barn dog. Jag hoppas sjukvården gör någon utredning varför det hände, så att ni får veta orsaken till varför det blev så här.
Jag blir snart tokig. Jag hade små blödningar i okt 2 st. Nu ingenting, när jag skulle haft mens så var det bara flytningar med blod i och lite blod på pappret. Men alla testerna visar negativt.. Så vad kan det vara för något, någon som varit med om samma sak??
Tack det ska jag kolla upp.. Gör man det hos gyn??