Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

WendelaW skrev 2017-05-16 06:51:46 följande:

Är på ÄL +3 idag och FF har äntligen satt ut den.
    Börjar med progesteronkräm idag och fortsätter räkna ner mot BIM.

Önskar er alla en bra dag idag!

Håller tummarna för dig :)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-16 22:35:44 följande:

Äl på gång. Det moler på ikväll. Jag har inte tagit något äl test idag. Jag tror ägget släpper i natt så det skulle ändå inte visa något.

Hoppas och håller tummarna för att ägget släppte inatt :)
    Hemflyttad skrev 2017-05-16 09:18:35 följande:

Hej!

Var på VUL igår och det var skit, ungefär som förra månaden. Känns deprimerade, har inte haft ÄL på rätt sida sedan jag gick med här för flera månader sedan. Just nu känns tråden ungefär lika relevant för mig som typ "Vi som tar studenten 2017", om ni förstår vad jag menar. Obestämd Tror jag ska ta en paus för att slippa tänka på eländet så mycket, om jag kan hålla mig borta ...

Jag håller tummarna för många fina plus den närmaste tiden, det är ni så värda! Hjärta

Usch, förstår att det känns hopplöst nu och att du känner att du vill ta paus från FL :( Just nu känner jag att jag helst av allt bara vill hoppa av båten för jag mår inte bra psykiskt och har inte gjort så sen jag började med Pergo i dec. Jag hoppas ändå att vi båda klarar av att fortsätta och att du släpper från rätt sida snart så du får en ärlig chans i varje fall. Många kramar till dig Hjärta

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-05-15 15:36:39 följande:
    Tack! Du har ju också mycket nu med ny bostad och nytt jobb. Skönt att flytten går bra. Jobbigt förstås att behöva åka en extra vända men det är bara att ta och sen är det över och ni får så framåt. Cd 6, då kanske det börjar kännas lite som att nya chanser närmar sig nu, hoppas det. Håller ni er på samma ställe nu du och mannen så du slipper sådana där extra stockholmsresor eller annat mitt i ÄL? Spännande med munkpeppar, hoppas det är er grej nu!

Hur har det gått för dig på VUL, ser att du inte skrivit något om det och blir orolig?? :(

Jadu. Denna månad känns bara skit och jag tror vi har noll chanser för jag började smörja mig med Voltaren gel och har gjort så sen en månad tillbaks då jag har så ont i axeln och min rygg. Idag läste jag sen att man inte ska använda sån gel när man vill gravid, precis som med voltaren i tablettform så jag kan nog räkna bort denna månad. För övrigt mår jag inte bra psykiskt och misstänker att det är pga munkpepparn. Det kan jag ta om jag blir gravid, men jag vill inte må såhär dålig någon längre tid för det orkar jag inte med.
    Är på cd 8 nu och vi fick till det igår, frågan är bara hur många mer dgr jag orkar med då jag har jätteont i livmodern. Tack och lov visade monitorn låg fertilitet idag och med lite tur blir det bättre i magen när ÄL närmar sig. Tyvärr är jag bara på cd 8 så jag har väl ett par dgr till att äta munkpeppar och är det den som gör att jag får så ont, då lär det inte släppa förrän jag slutar med tabletterna. Kommer inte ta munkpeppar nästa månad utan hoppar på Pergo istället för då fick jag bara sån här värk vid ÄL. Vi ska ingenstans utan blir hemma så vi har alla chanser att få till det i varje fall om jag bara klarar av det :)

Hoppas som sagt att allt såg bra ut på VUL för dig och att du uppdaterar snart....

• Too tiki

Tack alla för pepp, ibland känner man sig verkligen ensam om att må så dåligt men jag vet att ni alla vet hur jobbigt detta är så det är så skönt att kunna ventilera sina känslor med er Hjärta 
    Jag var riktigt nere igår och har väl varit så under en längre tid men idag känns det bättre igen :) Tror mkt av det beror på att jag idag för hög fertilitet på monitorn men jag kände mig piggare redan när jag steg upp så jag tror nog att det är hormonerna som spökar. Har haft äggvitesekret i 3 dgr redan så det ska bli spännande att se när monitorn slår om till maximal fertilitet. Blir till att förföra gubben ikväll och hoppas att vi orkar hålla glöden uppe tills ÄL i varje fall :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-18 10:01:49 följande:

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

Underbart, hoppas att du kan slappna av lite mer nu :) Hjärta
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-18 07:12:21 följande:

Definitivt ägglossning igårkväll. Det ritktigt värkte på i flera timmar. Vi prickade in den, så få se då hur det går.

Kanon, håller tummarna och hoppas ni fick in en fullträff! :)
    Kawa77 skrev 2017-05-17 18:33:28 följande:

Hur länge har ni alla försökt? Läst massor o.ännu massor och man blir ibland rädd...missfall...sterilitet m.m. jag blir lite koko i huvudet...1:a försöket här o negativt än...mens på fredag så får se

Vi har försökt i lite drygt 2 1/2 år, men förutom åldern så har min hälsa ställt till det för mig på vägen och dessa vet jag har påverkat våra chanser negativt. Nu är allt bra vad det gäller hälsan, men åldern är ju inget som går att påverka så det vill till att det tar sig snart.....
    Milou3 skrev 2017-05-17 17:19:13 följande:

Jag vet att det var galet och alldeles urdumt att testa så tidigt men mtp illamåendet och någon slags rastlöshet blandat med nyfikenhet så blev det så bara.

Men tror det var ett tydligt rosafärgat spök eller fel på testet tyvärr.

Var bara tvungen att testa igen nyss för att dubbelkolla men negativt. Så väntar tills måndag nu innan jag gör fler test. Kommer åka till landet över helgen med släkten så har ingen möjlighet att testa ändå. Med min satans otur så var väl detta väntat.

Håller tummarna för att du ser ett fint plus på måndag Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-18 15:32:14 följande:
    Jo lite mer avslappnad, men kommer inte kunna njuta fullt förrän vi fått svar och det isf ser bra ut...två veckor kvar.

Men igår och idag på morgonen har jag lyckats höra bäbisen hjärta med min doppler, så var mycket lugnare inför ul idag. På dagen/kvällen har jag för mycket gaser och är så svullen så då hör jag inte, men morgonen har funkat bra. Lättare ju större liten blir sen, är så glad att jag har min doppler!!
    Jobbigt att det ska ta sån tid att få svar, förstår att du inte helt kan slappna av tills det har kommit...

Kan tänka mig att det känns bra att ha doppler :) Det är ngt jag absolut ska införskaffa om vi bara blir gravida igen och liten stannar kvar lite längre tid än sist. Vad heter den du har? Har sett att det finns lite olika och man vill ju gärna ha en som ngn annan tycker fungerar bra om det blir aktuellt.
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-05-18 21:22:34 följande:

Hej på er! Förlåt att jag inte uppdaterat, har inte haft möjlighet. Men RUL gick bra! De levde och såg friska ut så vi andas ut så här långt. De låg och sparkade båda två med fötterna neråt till en början, och det blev nästan svårt att hålla isär alla armar och ben. Moderkakan är i framvägg, eller det är nog två som växt ihop nära varann. Nu har jag ett fastställt BF också, 14 oktober, men jag kommer bli snittad då jag har två snitt i bagaget, så det kommer ju bli tidigare. Jag hoppas bara de ligger kvar så länge som möjligt. Mina 4-åriga tvillingar kom knappt 6 veckor tidigt.

Too tiki: Gnäll på du, det går inte i denna värld att vara på topp jämt, och det är skönt att få ur sig! Tråkigt att se det kanske ställt till det mera med voltaren, och tråkigt att ha ont också så klart. Hur har det gått för din man? Jag tänkte infektionen och eventuella följder?

Gud så härligt att läs att allt är bra med er!! Blev verkligen orolig när du inte skrev något, så himla skönt att läsa att allt så bra ut :)

Tack :) Kände mig gnällig som tusan när jag skrev mitt inlägg men igår mkt bättre men idag är jag nere i botten igen fast denna gång pga jag har så himla ont. Hoppas att det är ÄL som gör att det gör så satans ont för jag fick maximal fertilitet på monitorn i morse. Kanske inte så bra för jag är bara på cd 10 så släpper ägget nu är det väl för tidigt så jag hoppas det väntar med att släppa imorgon. Kollar tempen varje dag så vi får se vad den säger de närmaste dagarna...

Ja det var dumt att jag tog gelen men jag kände att inget annat hjälpte och trodde det skulle vara harmlöst. Nu hoppas jag att denna enda strykning med krämen inte förstörde våra chanser. Nu vet jag i varje fall att jag inte kan ta ngt så länge vi håller på att försöka då det enda som man kan är Paracetamol och de hjälper mig inte ett dugg.

Min man känner sig OK men ska gå och ta nya PSA prov på tisdag nästa vecka och då hoppas vi att de har gått ner. Tar väl en vecka innan svaret kommer så får vi se sen vad det blir.

• Too tiki
    WendelaW skrev 2017-05-19 06:34:02 följande:

Ops, dubbelinlägg blev det visst. Tungan ute

Är på ÄL+6 idag och tempen stiger sakta men säkert. Det värker i tjejmagen idag och jag var illamående igår och det känns som om det kommer fortsätta idag.

Kände ungefär samma symtom januari då var jag inte gravid så jag hoppas inte allt för mycket. Men lite. Flört

Hoppas att tempen håller sig uppe, låter i varje fall lovande :)
    Nykär15 skrev 2017-05-18 22:25:23 följande:
    Jag köpte min på Wish, blå och vit. Den funkar bättre än den angelsound jag hade innan :)

Lång leveranstid dock så kanske värt beställa innan du blir gravid :)
    Tack ska kika på den och fundera på om jag vågar beställa en snart :) Känns lite som att utmana ödet om jag köper en innan jag vet om vi kan bli gravida igen, får se om jag vågar :)

• Too tiki

Någon här som haft ÄL dag 10 och blivit gravid eller hört om någon som haft det? Fick maximal fertilitet på monitorn idag och min lägsta temp någonsin (36,41) så jag misstänker att jag har ÄL nu cd 10. Har också sjukt ont och tappet har åkt upp så allt tyder på att ÄL är på G, eller är nu.
    Har kollat på FF och där har jag sett ngn enstaka som haft så tidig ÄL och blivit gravida men vet inte om jag kan lite på den för det beror ju mkt på om folk tempat i rätt tid mm.

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-05-19 13:14:01 följande:
    Japp! Sist jag blev gravid hade jag äl CD 10 eller 11, fick iof missfall men tror inte att det nödvändigtvis berodde på äl.
    Skönt att höra, då finns det kanske hopp för oss denna månad också :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-19 13:15:46 följande:
    Jag har ju fått lägga undan min och sen ta fram den nu igen, tror inte du utmanar något öde :)

Jag spelade in bäbisens hjärtljud i morse, sååå mysigt!
    Too tiki skrev 2017-05-19 13:05:21 följande:

Någon här som haft ÄL dag 10 och blivit gravid eller hört om någon som haft det? Fick maximal fertilitet på monitorn idag och min lägsta temp någonsin (36,41) så jag misstänker att jag har ÄL nu cd 10. Har också sjukt ont och tappet har åkt upp så allt tyder på att ÄL är på G, eller är nu.

Har kollat på FF och där har jag sett ngn enstaka som haft så tidig ÄL och blivit gravida men vet inte om jag kan lite på den för det beror ju mkt på om folk tempat i rätt tid mm.

De gånger jag blivit gravid sista året har jag haft äl på cd 12 eller 13. Men finns garanterat de som blivit det på CD10 med. Ägget släpper kanske inte förrän i morgon eller övermorgon heller.
    Blir nog att jag beställer en inom de närmsta dagarna, i varje fall om jag känner mig själv rätt

Ja man hör ju att de flesta har ÄL cd 12-14 el. senare. vet att jag haft ÄL cd 10 innan jag gick på ngt hormonstimulerande och ev. är det normalt för mig. Har egentligen ingen aning eftersom jag bara haft en månad utan stimulering sen jag började tempa och knapra hormoner, RR el. munkpeppar så det kan ju vara vilket som. Hoppas det jäkla ägget stannar kvar tills imorgon, annars lär jag väl nojja ihjäl mig fram till BIM :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.