Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-05-03 10:24:53 följande:
    Alla funkar såklart olika men när jag känner hur det börjar "dra" och ila i livmodertappen vet jag med säkerhet att mensen e på g. De gånger jag varit gravid har det inte känts så. Fast minnet e kort. Håller tummarna att din mens inte kommer!!
    Jo minnet är väldigt kort! Tycker man analyserat så mkt i massor av månader men trots det kommer jag inte ihåg hur jag kände när jag blev gravid och det är ju ändå nyligen....Annars känns det ju som mensen på G men jag får väl försöka hålla hoppet uppe tills helgen har varit, om inte mensen kommer före....
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-03 13:47:13 följande:
    Skulle ju vara jättekonstigt om mensen kom nu, så det tror jag inte Glad håll dig nu till fredag, eller kanske helst lördag och så hoppas vi på ett fint plus då!
    Testar första gången på fredag, längre än så orkar jag inte vänta
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-05-03 15:13:52 följande:

Too tiki - Vad konstigt med menskänningar redan nu. Håller med om att minnet är kort, jag var gravid ungefär samtidigt som du och har också glömt. Dock antecknar jag en del varje månad och kan se att jag hade som svag mensvärk den månaden som sedan lade sig. Så det låter nog ganska lovande.

Hoppas annars att din man inte påverkas av infektionen alltför mycket. Min man var sjuk tidigare den här månaden och fick ta antibiotika. Verkar må bra nu, inte mycket man kan göra om det nu skulle ha påverkat.

Ja, hoppas, hoppas att det bara är tidiga gravsymptom som jag känner av så vi slipper vänta mer på plusset :)
    Min man verkar ta infektionen bra och hans rygg känns redan bättre säger han :) Han trodde ryggproblemen berodde på för mkt lyft för han kände ju inget annat. Hoppas nu bara att PSA går ner snabbt, annars blir det en jobbig tid om vi inte kan bli gravida pga av den orsaken, har ju tillräckligt med problem ändå känns det som....bläää
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-05-03 15:19:31 följande:
    Det blir ju väääldigt tidigt, så det är inte kört om du inte får plus då. Lycka till!
    Jo det är tidigt så jag räknar inte med ngt plus, men hoppas kan man ju alltid och mitt tålamod sträcker sig inte längre än så :)

Så himla trist med negativt :( Hjärta Förstår att det måste kännas frustrerande att inte få en riktig chans varje månad, men jag hoppas det blir rätt sida nästa ÄL i varje fall, ibland är livet bra orättvist :(
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-05-03 18:11:02 följande:

Hej allihop. Fick visst ett oplanerat FL-break.

Har precis haft ÄL tror jag och får nu snällt vänta 2 veckor. Hur går det för er andra?

Är på ÄL+7 idag och kommer testa på fredag även om jag vet att det är väldigt tidigt. Kan inte hålla mig men blir heller inte förvånad om det inte visar något. Hoppas ni lyckas denna månad!
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-05-03 22:33:11 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut med kromosomvärdena Monchichi!!

Ja exakt Nykär15, hallonrött och tunnare! Även jämnare mensvärk. Inga megakramper heller utan mer hanterlig smärta fast utdragen på fler dagar. Inte lika mycket koagulerat som jag annars kan få.

Min mormor gick bort i förrigår så det skulle bli så fint med en ny själ i familjen som kan lätta upp hjärtat lite.

Och kanske hennes själ få komma igen liksom. Lite flummigt sagt men tänkt lite så ändå :)

Och Hemflyttad: satsa på RR om mensen kommer! Om inte annat så får det iaf mig att känna att man testar nåt nytt, laddar om och att det inger lite extra hopp. Som definitivt behövs när man kämpat på i ett par månader.

Sanna!! Hur går det? Du har väl BIM i dag? Testat än?

Beklagar din mormors bortgång :( Förstår precis hur du tänker, känner exakt likadant iom min pappas bortgång...
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-05-03 21:17:01 följande:

Just det, idag kom brevet vi väntat på; normala kromosomvärden! Mannen vet nu könen, men vi har kommit överens om att han håller det för sig själv så inte andra frågar heller. Det skulle jag inte gilla om flera runt om mig visste och jag som inte vill veta, nej det får vara vår sak.

Nu ska vi hålla ut till RUL om två veckor och hoppas allt ser bra ut även där. Efter det går det att pusta ut lite mer, men fortfarande har vi förstås en lång resa med ovisshet, och extra sådan iom att det är två. Mest rädd för allt för tidig förlossning.

Åhhh så härligt att allt var bra :) Hoppas och håller tummarna för att allt ser bra ut på RUL också!!

Ja fredag blir tidigt för min del att testa och egentligen är det kanske dumt, särskilt med tanke på att jag inte har ett testa tidigt hemma men jag tror inte jag klarar av att vänta :)
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-05-03 19:51:19 följande:
    Åååh, håller tummarna och tår att du ser ett fint plus nu på fredag!!
    Tack :)
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-04 07:18:11 följande:

Milou3: Beklagarsorgen.

Jag har inte testat. Bim igår men jag tänker mensen kommer idag. Stressig morgon så det hann jag inte med. Igårkväll var jag nära testa men tänkte det inte var lönt. Nu åker jag bort hela helgen med mina tjejlompisar och väntar mig den dyker upp.

Att du klarar att hålla dig från att testa, är imponerad :) Hoppas du får en trevlig helg och att mensen håller sig borta!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.