Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-04-05 17:50:10 följande:

Jag har en kompis som jag verkligen har för mig gjorde NIPT när hon väntade tvillingar. Är du säker? Hon gjorde iofs fvp också som tyvärr visade att ett av barnen jade en kromosomavikelse.

Konstigt, klinikerna här gör det inte. Hur gick de vidare när en hade kromosomavvikelser? Kan man avbryta den ena? Har läst nånstans om det...

Är min stora skräck att hamna i den sitsen..även i sitsen att ev vilja avbryta...när man kämpat så för att komma hit :/
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-04-05 17:56:32 följande:

Men åååh så glad man blir!! <3 Stort GRATTIS!!

Har ju inte varit inne på ett tag och oj vad det hände saker här!

Vi har precis flyttat och har så mycket kvar att fixa, det är galet. Glad att jag loggade in ändå!

Tack snälla!! <3 Ja galet, precis innan ivf, så överrumplad och tacksam!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-05 19:55:35 följande:

De gjorde en abort på det ena fostret. En rätt läskig och komplicerad procedur. De hade redan två barn och bodde trångt. De kände att två barn till och ett sjukt blev för mycket för deras andra barn. Ett jättetufft beslut men nu har det andra barnet fötts alldeles frisk.

Skönt ändå att det fungerade och att det friska barnet klarade sig...fantastiskt vilken teknik det finns idag.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-05 23:30:04 följande:

Vill bara höra av mig en snabbis här. Har kollat tråden en gång per dag men har inte haft tid att skriva då pappas begravning och flytten tar all tid mer el mindre.

Kan i varje fall berätta att jag hade ÄL på cd 15 och är nu på äl+5. Är så glad att jag fick äl trots all stress och hoppas nu bara att tiden ska gå fort så jag kan testa...Lär bli ett par långa dagar men det är väl bara till att bita ihop och dyka ner i flyttkartonger och försöka tänka på ngt annat :)

Håller tummarna för er att din pappas önskan slår in redan denna gången, tiden kommer gå fort, om 4 dagar kan du testa Glad
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-06 07:40:03 följande:

Vaknade med menskramper och nu kom även blodet!

Även om jag hoppades att det skulle bli ett plus räknade jag lite bort denna cykel då vi inte fick till sex mer än 4 dagar innan äl. Och de spermierna var nog inte de piggaste då mannen var tokbakis.

Så nu står jag i valet och kvalet här hur jag ska göra och behöver erat råd.

1, Ska jag vara chill och skippa äl-test, progesteron mm och bara äta nyttigt, mina vitaminer och försöka få till sex 2-3 gånger under äl-veckan. ( så jag blivit gravid alla andra 7 gångerna)

Eller ska jag ...

2, köra äl-test, progesteron, köpa Rosenrot i dag, ha en chill inställning men fortsätta tempa och sexa varannan dag ( med mycket övertalning av mannen pga måttligt sexbehov)

Jag hade valt alternativ två men skippat tempning och bara haft koll med stickor, men mer sex och tillskott som kan hjälpa tror jag på. Rosenroten har ju funkat för mig alla tre gånger jag tagit den, vet ju inte om det är slumpen...men tycker absolut att du ska testa! Man får rätt tydliga kännigar vid ÄL när man tagit den, känns som ÄL blir mer effektiv, som att ägget verkligen släpper....svårt förklara. 
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-06 08:02:04 följande:
    Ja då gör jag så! Tempningen adderar ju ytterligare en stress jag inte behöver. Lite nojig för allergisk reaktion ang rosenroten bara. Är både stenfruktsallergisk och pollenallergisk. Men ska prata med hälsokost i dag :)

Och ang sexbiten så är det jobbigt nog inte jättemycket jag kan göra mer än att ta initiativet under äl-veckan.

Jag har typ MAX 3 dagar att fördela ut, helst bara 2, mtp hans "måttliga" behov/ vad han kan leverera.
    Ja prata med dem, hoppas du kan ta det! Låt säga att du har ÄL runt dag 14, då hade jag haft sex på dag 11, 13 och 15, dagarna inför ÄL är ju viktigast, de ligger ju sedan och väntar in ägget. Så två påfyllningar inför ÄL hade jag försökt satsa på. 

Tycker med tempningen känns som något som hade stressat mig mycket. Och du, kör digitala test med dubbelindikator, tror tolkning av streck även stressar mer. 
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-06 10:53:50 följande:
    Tack :) Jag får väl vänta till ÄL+10  även om jag så gärna hade testat redan ÄL+8, har ju som bekant noll tålamod ;)
    Jag veeeet..men kompromiss och ta det på ÄL+9 då? Flört
    Milou3 skrev 2017-04-06 10:57:06 följande:
    När började du smörja med progesteronkrämen sist? 2 eller 3 dagar efter glad gubbe?
    2 dagar efter, för jag hade extrem värk dagen efter den fasta gubben, sen inte ont efter det och då brukar ÄL vara förbi. Så jag gick på känslan för jag var bortrest och hade inga test. Sen hade jag nidis med start på ÄL+3 redan. 
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-06 12:35:24 följande:

Ja det finns väl en risk att jag testar äl+9

Idag molar det på ganska mkt så nu börjar jag känna lite mer hopp om att det kanske tagit sig denna gången. Brukar inte ha molvärk mer än strax innan och efter äl så antingen håller ägget på att fästa, eller så håller jag på att få mens (känns som mensvärk) för det skulle jag haft om jag inte använde progesterallkrämen. Tror iofs inte på det sistnämnda för jag har ju lyckats hålla borta mensen alla månader jag använt progesteron, däremot kanske kroppen vill dra igång mensen och det är därför jag har sån molvärk nu. Min tapp är fortfarande mkt mjuk men konstigast av allt är att jag har massa cremeaktiga flytningar (ursäkta äckel) men det kanske beror på att jag tar den starkare krämen denna månad? Är nästan lika illa som med vaggisarna så det känns lite märkligt....

Jag har alltid haft jättemjuk tapp innan jag fått plus, men liksom hård inuti, men nästan så jag är svullen på insidan. Och mycket vita flytningar hade jag nu med när jag bara tog krämen, innan jag började med vaggisar på ÄL+9

Så det låter lovande!

Milou3 skrev 2017-04-06 12:40:09 följande:
    Okej :)

Har köpt Rosenrot nu! Kvinnan i butiken ringde företaget för att kolla ang ev allergier men det var lugnt enligt henne. Är så jäkla nojig över allergisk reaktion bara. Tar knappt alvedon vid menskramper liksom.

Kanske tar i kväll innan jag somnar så slipper jag gå runt och oroa mig.

Jag har alltid tagit alla mina tillskott på kvällen, för de får inte blandas med mitt Levaxin som jag tar på morgonen.

Too tiki skrev 2017-04-06 12:47:39 följande:
    Så bra att du kan ta rosenrot :) Jag kommer testa det nästa månad alt munkpeppar, har inte bestämt mig för vilket som kan vara bäst för min del då jag har så kort lutealfas och det står så olika ute på nätet...

Min cykel har varit densamma trots rosenrot så du vet, den har inte förkortats.

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-06 21:18:16 följande:

Fick tyvärr bruna flytningar nu så verkar inte gå bra det här. Känner mig just nu helt säker på att det är ett missfall till:(

Men neeej! Gråter Jag som var så glad för er skull...det skulle ju bli en liten nu! Tusen kramar Hjärta
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-07 12:37:06 följande:

Jag är ju stans största fegis alltså ...

Tog 2 glas vin som tröst pga mensen kom i går och vågade inte ta Rosenroten. I morse sneglade jag på asken och tänkte ta men skulle i väg på ett möte och målade upp för mitt inre hur jag satt på mötet och skämde ut mig med andnöd osv. Lär ju dricka 2 glas vin i kväll med så om jag börjar i morgon bitti, då är sambon hemma och kan köra in mig till akuten om jag skulle få någon allergisk reaktion. På riktigt, VARFÖR är jag så nojig?!! Gick med urinvägsinfektion i 2 månader för två år sedan innan jag tillslut vågade äta penicillinet.

Och det hjälpte ju inte att det stod "Använd inte detta om du är allergisk mot Rosenrot eller andra verksamma ämnen" Å hur vet jag det?

Ska skärpa till mig nu och ta en tablett!

Nykär15, tror du det är okej att ta en tablett nu och dricka lite rött till maten i kväll? Du som kört RR :)

Klart det är ok! Jag har druckit både vin och bubbel med RR utan problem :) är ett snällt medel, är ju inget receptbelagt och jag tror inte du kommer märka av nåt. Men klart det kan vara skönt ha sambon hemma när du tar första tabletten. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.