38+ och försöker bli gravid.
Zora: verkar som äl. Kör ni direkt eller väntar ni en månad?
Zora: verkar som äl. Kör ni direkt eller väntar ni en månad?
Jag är på äl+5. Molvärken försvann på måndag förmiddag, en stund efter jag postade om den här. Jag är hemma idag, snorar och kraxar så har all tid att fundera och analysera.
Jag har ett CB testa tidigt så på lördag skulle jag kunna testa. Men jag tror att jag är lite mer av en låghormonare så om jag ska använda det innan bim bör jag nog vänta till måndag. Vi får se hur jag gör. Just nu har jag inga känningar. Förut har jag haft tidiga symtom som svårt att sova några dagar innan bim för att det gjort ont i höfterna. Det kanske i så fall märks i helgen. Jag hoppas mycket på att det skulle ha tagit sig nu. Det känns bra att vi prickade närmare än eftersom det tidigare månader blivit mest tre eller fyra dagar innan. Jag har ingen känsla om varken det ena eller det andra än i alla fall.
Åh vad spännande Sanna!!
Om du vill testa oftare så köp ett 5 eller 10-pack från testlagret ist! Mina kommer förhoppningsvis i dag, är på äl+9. Får se om jag testar. Har verkligen noll jäkla symptom så är 99% säker på att det inte tagit sig.
Monchichi: fin du är med gravidmagen. Håller tummarna de stannar inne tills det är dags. Tänk att de kan ju komma snart. Spännande!
Förstår dig Milou. Jag är också så less denna väntan. Vi har försökt sen juni förra året så det blir 1 år och 3 månader nu i september. Du känner din kropp bäst och kan nog lita på det. Egentligen är det ju bra det där med finnarna som tecken. Tydligt och bra!
Jag har aldrig haft ömma bröst eller finnar eller fått springa och kissa oftare i början utan det har bara varit det där med höfterna. Det är ju också så subtilt ibland så man lätt kan förbise det. Förra månaden hade jag lite ont i kisseriet, vilket jag aldrig har och tänkte det var ett symtom och så fick jag ju en liten rosa blödning några dagar innan bim, hoppades ju på en nidis. Men nej!
Jag är på äl+6 och är nyfiken som i en strut. Det är bara att vänta, suck!.Jag kanske testar på måndag med mitt tidiga test.
Det är min största fasa nu med. Tänk om, det faktiskt är något?
Att de måste ta bort allt till slut..
Om vårt beslut att försöka en gång till med alla resurser som går tas ifrån oss pga något annat.
Nej omöjligt tyvärr. Morgonens blanka test kunde jag spegla mig i nästan. Och då satt jag och stirra länge.
Noll symptom i övrigt. Kommer givetvis testa ändå i morgon bitti och sen sista testet på söndag innan jag ger upp progesteronkrämen denna gång.
Är det någon som känt ägget fästa på äl+6-7?
I min första graviditet fick jag värsta huggen och molvärken och tänkte att nu är det något fel på kroppen. Det var det ju inte utan fem dagar efter bim testade jag positivt.
Igår kände jag ett stick på vänster sida men det varade bara några sekunder och sen var det borta. Nu har jag rejäl molvärk och Det gjorde ont när jag på morgon gick en sväng. Det gör ont men är inte direkt hugg. Idag är det äl+7. Vet inte vad jag ska tro...
Ja jag har känt stick och varit gravid sen men har även känt det fast mensen dykt upp. Det kan ju iof ha varit graviditeter med fast de inte fäst.
Fast du det låter ju väldigt positivt med molvärk efter stick! Säkert din tur nu:)
Testa salttestet vettja! Va en tjej i en annan tråd som hade gjort det så jag youtubade lite och det verkar funka för en del.
Ha två glas redo, i en häller du 2-3 tsk salt och i andra urin. Sen häller du över urinet i saltglaset och är du gravid ska det bli som en vit hinna upptill! Jag testade faktiskt i morse men det blev nåt mittemellan. Mest på kul så klart. Om man nu orkar gegga med sånt ;)
Jag tycker att jag har olika "symtom" varje månad, tyvärr. Känner inte att jag kan lita på något. Inbillade mig att jag kände att det "sved" till en kort stund inne i livmodern när jag blev gravid ett par gånger, men på senare tid har jag känt liknande utan att det varit något.
Molvärk... don't get me started! Kan ju betyda vad som helst. Men jag hoppas så klart att det du känner är tidiga gravsymtom, det kan det mycket väl vara.
Själv är jag på ÄL+3 och försöker tänka på annat. Skönt att slippa analysera, men om några dagar börjar det väl ...