Inlägg från: mysmammi |Visa alla inlägg
  • mysmammi

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-01-27 10:28:58 följande:

OBS! Varning för lååångt inlägg :)

Jag brukar se en väldigt liten stegring precis före fullt utslag, men jag vet de som får stegring över flera dgr. Spelar ju egentligen ingen roll då ägget inte har släppt när man får maximal stegring, eller ska väl egentligen inte ha gjort det så man har i regel tid på sig när man fått fullt utslag. Anledningen till varför jag skriver att man i regel har tid på sig är för att det visat sig för en del att testerna inte går att lita på. Såhär skriver bla fertilitetsläkaren Claes Gottlieb; "ju äldre man blir, desto längre finns hormonet, som gör att det blir utslag på stickan, kvar i kroppen. Då kan testerna ge utslag för sent..."

Jag vet att jag får fullt utslag runt 24 tim före ÄL då jag kollat detta med tempen. Lägger in en av alla inlägg jag hittat angående att man inte alltid kan lita på testerna.

"VARNING!!!!!

Testen passar inte för alla!
    Mina ägg släpper innan stegring.
    Bäst för mig är att kolla när jag har fertilt sekret helt enkelt,har förlorat många månader på tester.

Har även en kamrat som gick för inseminering i Köpenhamn.Hon skulle komma samma dag som hon fick stegring,men även om det ska visa äggsläpp inom 48 tim så hade alltid hennes ägg redan släppt.

Angående din fråga om när du bör börja testa står det på clearblues sida att du ska börja testa dag 7 iom att du ibland har 24 dgr mellan mensen. Skulle du prova med stickor skulle jag samtidigt kolla med temp och sekret för det ger ju också en fingervisning. Jag brukar få äggvitesekret ca: 4 dgr före ÄL så jag behöver egentligen inte börja testa förrän sekretet är rätt. Nu får ju inte alla äggvitesekret flera dgr före ÄL, men om man får det, då slipper man ju testa så många gånger så det kanske kan vara en hjälp för dig.

Idag visade min monitor HÖG fertilitet så nu börjar min ÄL närma sig :)
    ok jag var helt aningslös om det här med sekret innan jag skaffade en fertilitetsapp där de ville att man skulle skriva vilket sekret man hade. Har kollat det första gången nu denna månaden och fick äggvitesekret för 4 dagar sedan och fick stegring igår så låter ju rätt.
    Fick i vilket fall ägglossning en vecka senare än vanligt efter mitt missfall så blev glad att det hände så fort.
  • mysmammi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 16:30:06 följande:

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.
    Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.
    Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.
    Snälla håll era tummar för honom!!

Håller tummarna för din lilla
  • mysmammi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!
    Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

underbart. Vad skönt att allt ser bra ut.
  • mysmammi

Magen molar och lite blod i trosan. Osäker på vad detta kan bero på och vad det betyder..om det nu betyder något. Bara att vänta och se.

• mysmammi
    Nykär15 skrev 2017-01-31 18:47:53 följande:

Vilken dag är du på?

Är bara på dag 18 så långt kvar till mensen.
  • mysmammi
    Nykär15 skrev 2017-02-01 10:11:14 följande:

Vilken dag hade du ÄL? Kan ju vara en nidblödning

Hade stegring på stickan dag 11 och glad gubbe på cb dag 12. Hade en väldigt liten blödning igår men inget idag.
  • mysmammi
    Too tiki skrev 2017-02-01 12:44:17 följande:

Nu har jag testat med billiga tester och den var inte positiv, men jag kunde bara hålla mig i 1 1/2 tim och hade druckit kaffe innan så det kanske inte går att lita på. Får väl försöka hålla mig igen för att se om det blir positivt sen. Svårt, för mina äggstockar molar och jag känner mig kissnödig hela tiden, men kan jag inte hålla mig så får jag väl hoppas på att det jag tog nu stämmer :)

Skulle tempen vara högre imorgon också då kommer jag börja smörja med krämen direkt och inte vänta som jag gjorde förra månaden. Är rädd att pergon gjort slemhinnan för tunn så det känns tryggast att göra så. Sen skulle det inte bli ngt denna månad kommer jag försöka få tag på letrozol för den ska ju inte ha den effekten som pergo har på slemhinnan om jag förstått det hela rätt. Frågan är bara hur jag ska få tag på det. Någon som vet en tillförlitlig sida man kan beställa ifrån? Behöver ju ha det hemma innan ev. mens kommer...

Har för mig att man ska ha hållit i alla fall 4 timmar så hade nog inte litat på stickan där.
  • mysmammi
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 13:11:18 följande:

Beviset på att försök 5 misslyckats, kom idag. Börjar tappa hoppet. Jag är kanske för gammal.

Vad trist men ge inte upp. Vi försökte i 3 år innan det tog sig med första. Jag är lycklig att vi inte gav upp
  • mysmammi

Själv har jag molande mage och flytningar som liknar äggvita så mensen dyker nog snart upp här med.

• mysmammi
    Monchichi skrev 2017-02-05 21:05:06 följande:

Tack tjejer för omtanken!

Jag får heja på er nu ett tag. Snart bim för Nykär och Too tiki? Fler? Hoppas på plus nu, håller tummarna!

Bim på fredag för mig.
  • mysmammi

Räkna lite bim fredag efter vaniga cykel längd. Bim tisdag om jag tittar på ägglossning

• mysmammi

Man har alltid lite hcg i kroppen. Varierar från kvinya till kvinna hur mycket men sjukvården räknar allt under 5 som "normalt". Alltså ej gravid då

• mysmammi

bim minus ett..äl +13 och blankt test. Set inte ut som det gick vägen denna månaden.

• mysmammi

Hej

Har inte varit inne på ett tag men kämpar ännu för ett plus.
    Jag är en av dem som känner av ägglossningen. Känns rätt rejält med när det händer. Igår släppte ägget mitt under vårt "mys" så hoppas det är ett gott tecken för denna månad :)

• mysmammi

hej Har inte skrivit på ett tag Känns tuffare varje månad utan plus så velat försöka att inte tänka på det ett tag. Funka inte så klart. Ser att flera närmar sig bim. Jag håller tummarna för er. Ge inte upp. Plusset kan dyka upp fort.
    Själv skulle jag ha haft äl i onsdags om cykeln sköter sig.
    Fick också en blodblandad flytning samma dag. Har läst någonstans att det kan hända efter ägget släppt så hoppas jag hade en "riktig" ägglossning denna månaden.
    Vi mös till ordentligt i vilket fall.
    Mannen är överdrivet optimistig som vanligt och hävdar att jag hade en tidig ägglossning och detta var en nidblödning. Vill inte spräcka hans lycklig bubbla så bara ler :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.