Inlägg från: mysmammi |Visa alla inlägg
  • mysmammi

38+ och försöker bli gravid.

tack alla
    Vågar inte riktigt tro det än.. ser fler test i min framtid.
    Tror jag testa mig 4 gånger med förra barnet :)
    Maken däremot går omkring och sjunger Supersperm supersperm suuuper sperm

• mysmammi

Hoppas det går bra för alla.
    Tog ett nytt test idag och är fortfarande ett svagt streck. Molar ännu som bara den och har nu börjat må illa. Känns som jag har för starka symptom för att vara så här tidigt.

• mysmammi
    Nykär15 skrev 2017-01-05 17:54:27 följande:

Min äl var nog på CD10 ändå för nu är de svaga och molvärken borta. Hade ju flytningar på cd9 och stegringen började då med. Så nu långa väntan på BIM bara...

håller tummarna för dig. Vet själv hur långsamt dagarna går då man väntar på bim
  • mysmammi

Hej
    håller tummarna för dem som ska testa nu i dagarna. Hoppas på härliga små plus.
    Själv har jag inte fått plus på mina mer än på det svaga för några dagar sedan. Av någon anledning så visar mina ägglossningstest fortfarande starkt trots att det nu gått 2 veckor. Jag har aldrig streck på dem annars förutom runt ägglossning så tycker det är hemskt märkligt.

• mysmammi
    Too tiki skrev 2017-01-12 10:39:02 följande:
    När testade du senast och vilken dag var du på då?
    har testat sedan dag 7. fick svagt dag 8 och starkt dag 9, blev svagt igen dag 11 men blev starkare igen dag 14 och har varit starkt sedan dess.
  • mysmammi

Jag tog två gravtest några dagar sedan som båda visa väldigt svaga streck så vänta tills igår och tog ett gravtest till men det var helt blankt.

Magen molar och jag har ont i ländryggen. Vet inte vad jag ska tro

• mysmammi
    Tvilling73 skrev 2017-01-14 19:14:04 följande:

Som jag anade mensen kom idag

Denna månads cykel 30 dagar...

Känner med dig.

Har själv lite blod på pappret nu så mensen kommer väl imorgon.
  • mysmammi

Här dök mensen upp som väntat idag. För sörja lite idag och sedan vänta på nästa chans

• mysmammi

Hej
    Har inte skrivit på ett tag. Visade sig att min "mens" var ett tidigt missfall så är lite osäker hur babyverkstan funkar nu. Är mitt första missfall så vet inte hur min kropp kommer hantera det. Har i alla fall slutat blöda nu och testet i morse var blankt så då är väl hormonerna ute.
    När kan det vara en ide att börja testa för ägglossning? nåb som vet

• mysmammi
    Nykär15 skrev 2017-01-26 09:45:20 följande:
    Nu har jag vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.
    Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
    Vad bra nyheter  hoppas det tar sig och plusset får komma.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.