Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

HoppasPåEnTill skrev 2016-12-17 09:18:15 följande:

Hoppar in här i tråden. Har fyllt 40. Är ensamstående och försöker få barn nr 3.

Varmt välkommen! Kul att fler hittar hit!! ????
  • wa76
    wa76 skrev 2016-12-17 11:30:04 följande:

Varmt välkommen! Kul att fler hittar hit!! ????

Nähä... Nu blev det en massat frågetecken! Skulle ju vara en smiley. Förstår inte riktigt hur ni andra lyckas få in smileys dock!?
  • wa76
    pimpim78 skrev 2016-12-17 23:39:10 följande:
    Jag är på dag 10 efter  äl i morgon söndag.
    Så Bim - 4 i morgon......
    Skulle testa i morgon men tror jag kanske hoppar över det, känner mig rätt säker på att det är neg......
    Inte testat än? :)
  • wa76
    anna7607 skrev 2016-12-18 05:47:22 följande:
    Tackar.... ingen mens än...
    Hur går det för dig idag? Har du testat? :)
    Jag har ju inget tålamod alls, så jag måste bara fråga!!
  • wa76

U76:  Välkommen! Jag förstår känslan av hopplöshet. Man blivit besviken så många gånger och tiden bara tickar! Men vi får peppa varandra och hoppas på det bästa! :)

Bluebird6 - vad tråkigt med negativt! Men om du har BIK om tre dagar så finns det hopp fortfarande. Jag testade negativt på BIM -3 sist men på BIM dagen var det svagt positivt!

Rosenlarv - vad skönt att allt går bra med din graviditet! Jobbigt med illamåendet så klart, men det påminner ju att allt är som det ska!

Too Tiki - ditt temperaturfall var ju inte så starkt, eller? Kunde varit värre, så länge den inte är under 36,6 finns det hopp, eller hur!? :)

Anna7607 och Nykär15 och Pimpim78 - vad frustrerande när man varken får plus eller mens, man pendlar bara mellan hopp och förtvivlan!

Monchichi - du kan prova gratis app från FF (Fertility friend) om du vill tempa, du får bara skaffa dig en termometer med två decimaler! När ska du testa? På julafton? Är det dag 24 idag så antar att det borde vara BM på julafton?

Jag har fortfarande lite blödning kvar från mensen - det brukar vara mellan 7-9 dagar, då det är dag 8 nu. Men om 2-3 dagar kör vi igång! Skönt att jag är ledig lördag-måndag sen, man kanske får en chans att få till det, mannen jobbar över helgen. De dagar vi båda jobbar ses vi inte alls, då han kommer hem från jobbet när jag redan åkt iväg och när jag kommer hem har han redan åkt till jobbet! :D

Hade väldigt konstig mens denna gång, blödde fruktansvärt i 4 dagar (mer än när jag hade missfall!) , sen bara jättelite tvärt i nu snart 4 dagar. Det kanske brukar vara så här konstigt efter ett missfall?

• wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-20 20:29:01 följande:

Hittade tillslut min ÄL, eller den är på G. Insemination idag och i morgon. Hoppas verkligen att denna 4:e cykel är den rätta.

Skönt!! Håller tummarna jag med!
  • wa76
    Monchichi skrev 2016-12-20 21:31:33 följande:

anna7607: Dryygt. Precis så där hade jag förra cykeln; varken plus eller mens. Till slut kom mensen dag 44, och det kändes ganska skönt då att få starta om. Men jag håller så klart tummarna att du får ett fint plus istället, det är ju så mycket bättre!

Too tiki: Inte alls dumt, hoppet är det sista som överger en! Hoppas Pergo hjälper dig om det blir nödvändigt. Har du ätit det någon gång?

Rosenlarv: Ja så var det, grattis igen! Lycka Till! Och håll dig gärna här och smitta lite Räcker upp handen lite försiktigt för intresse till Pergo. Fast egentligen vet jag inte om jag vågar ta det utan vul-möjlighet. Jag måste kanske först egentligen försöka ta reda på om jag har någon ÄL... Men griper ju efter halmstrån.

U76: Välkommen!

bluebird: Nej, trist med blankt, men än finns det hopp!

wa76: Jaha, kan man testa gratis där, fick inte den uppfattningen när jag läste lite snabbt. Men då ska jag jaga en mer precis termometer då. Jag har aldrig testat i förtid och jag är ju så rädd att få minus, känner inget heller..... Men jag skulle ju så klart vilja testa julafton. Svårt att du och mannen går om varandra, som om det inte räcker med att det är svårt att bli gravid. Håller tummar!

zora: Nej vad synd att veta det tidsperspektivet. Det måste ha tagit sig nu alltså!

HoppasPåEnTill: Hoppas hoppas nu!

Det finns säkert flera appar, jag har laddat ner båda, Natural Cykles kostar men FF betalade jag ingenting för och den funkar !:P
    Men gör det när du har lite lugnare, det är mycket nu precis innan jul och om ni ska resa bort också!
  • wa76
    bluebird6 skrev 2016-12-24 09:04:17 följande:

Japp.. det var ett streck där. Fick ett plus nu, vilket känns helt jäkla sanslöst..

Vi hade nästan gett upp efter sista MA.

Håller tummarna för er andra och att vårt hjärtegryn vill stanna denna gång.

GoD JuL

Åååh, vad underbart!!! Stort grattis!! :D
  • wa76
    bluebird6 skrev 2016-12-24 12:54:20 följande:

Hoppas det ger alla lite hopp. 

Överviktig, väntat på syskon typ 5 år, snart 40 och hade ett MA i slutet av sep.

Men nu är det vår tur;) 

Tack för grattis. 

God jul Alla...

GOD JUL allihopa!!
  • wa76
    mysmammi skrev 2016-12-22 08:29:20 följande:

Hej.

Hoppar gärna in här.

Har 2 barn sedan innan och är 40 år fyllda men vi känner oss sugna på en till innan det är alldeles för sent. Tog ut min p stav förra veckan och går nu och väntar ägglossning och mens ska starta upp igen.

Välkommen!! Hoppas ägglossning är på gång!

Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon, fast tester visar inte nåt.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.