Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!

Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!

Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!

Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Fantastiskt! Stort grattis! Din berättelse ger verkligen hopp.
  • Rosenlarv

Igår var det testet helt blankt men i dag BIM-5 syns faktiskt ett svagt andra streck! Vet ej om det syns i på

bilden men i verkligheten syns det rätt tydligt. Ser ni något? Vågar jag hoppas!?

• Rosenlarv

Såg nu att bilderna i tråden blev jättedåliga och upp och ner. Ska se om jag kan ordna en bättre.

• Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-11-30 08:07:45 följande:

Jag ser med något! Håller tummarna på ökning i morgon! 

Ja, hoppas! Åtminstone det närmaste jag kommit att bli gravid sen jag tog ut spiralen i juni. Vågar inte ta ut något än men känner hopp!
    InaLo skrev 2016-11-30 08:14:55 följande:

Det syns ju! Vågar mig faktis på ett litet grattis där! Spännande!

Känns väldigt spännande nu! Men vågar inte tro på det riktigt än.
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2016-11-30 13:27:33 följande:

Kan se en svag rosa linje och vågar med på ett grattis

Vågar knappt säga tack. Får se hur det ser ut i morgon.
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-11-30 17:32:45 följande:

Jag skymtar ett rosa streck! Ta ett cb digital ; -)

Vågar inte än är bara på bim-5. Fortsätter med mina stavar några dagar och ser om det ökar eller minskar;)
  • Rosenlarv
    Solstråle0001 skrev 2016-11-30 19:08:41 följande:

Åh vad spännande!!!

Inväntar mån för att se om mensen dyker upp eller ej... eller om man ska testa före. Var påväg in på Apoteket för att köpa test men där träffade jag en jobbarkompis. Så det blev inget test. Det är verkligen inte officiellt att vi försöker skaffa en till! Får se om jag kan hålla mig!

Har också BIM på måndag. Från i morgon ska det ju funka att testa med tex cb.
  • Rosenlarv
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Jag då, kanske. Får se om det blivit tydligare i morgon. Stort grattis! Vad kul!!!
  • Rosenlarv
    Solstråle0001 skrev 2016-11-30 20:14:34 följande:

Kul! Ska du testa? Jag tänker att det kan ta ett tag att få plus så jag vet inte om det är värt att "slösa" före Bim... fast vi får se!

Testade i morse och postade bilder högre upp i tråden. Svagt positivt. Ska testa igen i morgon.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.