-
Låter kanon, här finns typ ingenting :( Hör av mig när det blir aktuellt med flytten och hoppas att du kan ge mig lite tips.Nykär15 skrev 2016-11-25 19:14:24 följande:Ja jag går privat i Gbg, finns flera kliniker här :) jag blir 40 om ett par månader.
-
Någon här som har erfarenhet av DHEA? Läste att det kunde förbättra äggkvalitén bla.
-
GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:
Hej alla!
Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!
Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!
Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!
Stor grattis och vad kul med tvillingar
Får man lov att fråga om du gjort något särskilt närmaste månaden, eller blev du gravid utan hjälpmedel?
Stort grattis igen, så kul att när någon plussar, det inger hopp åt oss andra som kämpar på
-
Tusen tack för ditt svar :) Håller tummarna och tår för att det går vägen denna gången för dig!GrönaDruvan skrev 2016-11-29 19:27:57 följande:Nä, vi gjorde inget särskilt. Använt äl stickor bara. Blev ju gravid direkt efter senaste missfallet...
-
Kan se en svag rosa linje och vågar med på ett grattisRosenlarv skrev 2016-11-30 08:05:22 följande:Vet ej om det syns mer här. Förlåt för spam:)
-
Stort GRATTISmammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:
Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?
-
Håller tummarna för dig! Har själv fått utslag på ÄL stickorna igår och idag så nu kör vi ;)Nykär15 skrev 2016-12-07 09:50:14 följande:
ÄL-smärtor här och idag fick jag lite sekret med..har sällan det så det känns ju positivt! Gissar på fullt ÄL-utslag framåt fredag men testar varje em nu iaf, men svaga igår så ett tag kvar. Men mina smärtor och ev sekret brukar börja 2-3 dagar före ÄL.
-
Nykär15 skrev 2016-12-07 11:08:35 följande:
Härligt! Håller tummarna för er nu! Ja vi ligger i, en gång om dagen från mensen är slut och sen fram till nästa, så vi missar inte ÄL, men några dagar efter ÄL brukar vi gå över till att inte alltid komma i, lite variation förnöjer om man säger så :)
Vill dock testa för att ha koll på när den kommer och kunna notera och även ha koll på BIM :)
Då borde vi ligga när i väntan fram till BIM ihop iaf :)
Ja vi borde ligga nära i väntan på BIM :) Hoppas att det är vår tur nu vi som är kvar här i denna tråd....
Vi fick inte till det igår men tre dagar dessförinnan men idag ska det ske igen ;) Mannen tror jag börjar få lite prestationsångest vilket jag kan förstå. Försöker att inte nämna att ÄL är på G men det blir ju ändå rätt uppenbart när jag en viss tid i månaden alltid blir med på
Är glad att jag började testa med stickor och kolla tempen för jag tror nog att vi har varit lite galet ute tidigare. Trodde jag hade ÄL för ett par dgr sedan då jag tyckte att billiga testers stick gav fullt utslag, ÄL sekret och känningar på vänstra sidan av magen.
Däremot gav CB inte något utslag men då tänkte jag att CB kanske bara var lite sega....Igår däremot gav både CB och billiga teser utslag vid 13 tiden och i morse kom dubbla streck på billiga tester nästan direkt och det har det inte gjort tidigare. Kollade med en annan CB sticka då den andra lägger av vid maximal fertilitet och den gav också utslag idag. Hoppas att det är ett gott tecken att billiga tester gav utslag direkt och att vi får till det i ikväll (helst också imorgon om nu maken klarar av det ;) Får fortsätta kolla tempen och börja med progesterall när jag vet att ÄL har varit och sen bara hålla tummarna stenhårt till BIM. Hade varit fint att kunna ge mannen en liten julklapp i form av ett + :) -
Spännande då ligger vi också lika med ÄL och BIM :) Håller tummarna för dig, lycka till!bluebird6 skrev 2016-12-07 13:33:29 följande:O jag som sagt att jag inte orkar testa eller tempa beställde ÄL test från nätet i lördags.
Men nu har de ändå hunnit komma (troligtvis ÄL imorrn) så får ligga i som vare den iaf;)
Lycka till.. -
pimpim78 skrev 2016-12-07 22:45:25 följande:
Nu är vi mitt uppe i mixtrandet själv. Tog ju letrozol på dag 3-5 men hade utvecklat 3 äggblåsor så jag fick aldrig ta ovitrellesprutan och vi fick sexförbud fram till mens. Det har vi dock struntat i och jag har testat med äl test, hade blinkande gubbe i förrgår och igår och i dag morse, igårkväll hade vi sex, i dag på em fick jag fast gubbe på clearblue och vi har bestämt att ha sex i morgon kring lunch.
Vad tror ni om den ekvationen ?
Hoppas så att det nu när det finns tre äggblåsor att våra chanser ökar en smula.
Håller alla tummar jag kan.........
Låter som en bra ekvation, håller tummarna för er :)
Jag får aldrig blinkande gubbe på mitt CB den går direkt från en cirkel till fast gubbe....varför gör den så tro?