Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Jessica) skrev 2016-10-27 22:03:10 följande:

Lyckades mot all förmodan få till det idag mellan jag hämtade barnen och mannen skulle iväg på jobb! Så lättad! Nu finns det nog chans nästa månad!

Håller tummarna :)
  • Too tiki
    InaLo skrev 2016-11-13 12:28:29 följande:

Äl + 6 i dag. Blir väl test på torsdag fredag. Hur går det för er andra.

Är på ÄL 5 idag. Har molvärk men för övrigt känner jag inget just nu. Ska testa på lör el. sön tänkte jag.
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2016-11-14 19:38:59 följande:
    ÄL testet visade positivt onsdag torsdag och fredag då vette tusan vilken ÄL dag jag är på eller när det kan vara värt att testa
    Jag måste ändra mig angående ÄL +5 för jag har insett att FF visade fel ÄL dag så istället är jag på ÄL +3 idag. Har vi tur lyckades vi ändå få till det då vi hade sex CD 10 och 11 och ÄL var på CD 12. Andra månaden jag tempar och har rört ihop det rejält men blir jag inte gravid nu har ja förhoppningsvis lärt mig till nästa månad
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2016-11-18 12:56:03 följande:

Ja jag borde ju vara på ÄL typ 8..eller nåt...

Vet ju inte eftersom det va glad gubbe onsdag torsdag och fredag... Ni får gärna hjälpa mig att räkna. Vi har kört på sedan april. Men med oregelbunden mens så vi har nog helt enkelt missat ÄL tidigare då det va kort tid efter mensen denna gång...

Jag har också konstiga känningar i kroppen. Inte som vanligt. 

Har tagit 2 billiga tester och inte haft några förhoppningar på att det skulle visa något eftersom det är så kort tid efter glad gubbe. Har ett CB digitalt hemma men sparar det till mitten slutet på nästa vecka. Har väl 2 billiga kvar tror jag också.

Jag fick positivt på ÄL testen den 9/11 och enligt clearblue så kan jag testa först den 21/11 och det med CB early. Så jag skulle tro att det är likadant för din del, kolla här se.clearblue.com/graviditet/tidigt-graviditetstest.

ÄL tester visar positivt 24-48 tim innan ÄL.

Den vanliga digitala behöver man väl en dag till på så först den 22/11 kan jag testa med den. Inte säkert man får positivt då även om man är gravid för det beror ju på när ägget har fäst. Fäster ägget tidigt går det ju att testa tidigare men väntar ägget med att fästa tills dag 10 då tar det ju ett par dgr till innan man kan testa. Kan, kan man väl, men det är inte alls säker man får positivt även om man är gravid :) Jag testade mig negativt igår. Blev så klart besviken, men lugnade mig när jag läste detta på clearblues sida då det var allt för tidigt testa iom att jag testade med en test som har en känslighet på 25mlU/ml och CB early har en känslighet på 10 mlU/ml.

Håller tummarna får att du får positivt om ett par dgr :)

• Too tiki
    Anonym (Jessica) skrev 2016-11-18 19:48:18 följande:

Håller tummarna för er! Jag är i vecka 5, men misstänker att det inte är en normal graviditet Jag känner ingenting! Inte ens ömma bröst. Jag börjar ställa in mig på missfall nummer 3...

För att lugna dig lite så har jag inte känt något så tidigt med någon av mina tidigare graviditeter.
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-19 14:36:55 följande:

Sikta på försök 19 nu då... ljusrosa flytningar bim-3... orka jag blir så ledsen. Inte något pluss sen mf 15 maj.... bomba med tips... jag äter folsyra daglig kvinno vitamin och magnesium. Mensen är som en kl. Ägg livmoder är fint. Vad gör jag... blir så jävla ledsen

Vet inte om du använt ÄL tester men om du inte gör det börja med det för jag hade ÄL på helt annan tid än vad jag trodde. Sen skulle jag tipsa dig om att börja ta tempen på morgonen innan du stiger upp för att få bättre koll över hur din lutealfas ser ut. Jag har kort lutealfas så någon dag efter ÄL har jag nu börjat stötta med progesterall kräm för att förlänga min lutealfas och det verkar fungera för min del. Nu vet jag ännu inte om jag är gravid men jag har i varje fall bättre förutsättningar mot tidigare månader när jag gått på vad jag trodde var ÄL känningar och jag hade ingen aning om att min lutealfas var kort innan jag började tempa. Jag ska försöka några måander med detta om jag inte plussar nu, blir det inget då ska jag börja med Pergotime för att stimulera ÄL men först ska jag nog försöka stimulera ÄL med progesterall för det ska man tydligen också kunna göra. Håller tummarna för dig att du plussar snart Anna!
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 17:30:24 följande:
    Absolut inte jag plussa bim+5 först. Två negativa innan den köpte jag digitalt. Tyvärr mf då oxå och nu kom mensen suck

De två gångerna du testade negativt, testade du med Clearblue Early då? Anledningen till min fråga är att jag testade negativt igår med CB early och var då på 10 alt 12 dagar efter ÄL. Normalt sett har jag mens på i genomsnitt 22 dgr. Nu tar jag progesterall och då förskjuts mensen men om jag ser till min vanliga intervall skulle jag ha BIM imorgon.

Var så förväntansfull denna gången och blev så besviken när jag inte såg ett dugg på stickan igår men hoppas att det var för tidigt....Ska ta billiga testers sticka på torsdag  men de är ju inte så känsliga som CB early men jag har bara en sån kvar så den sparar jag gärna ett par dgr till om jag kan hålla mig

• Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 20:20:17 följande:
    Ja det gjorde jag.

Klart man testar unna det är dags. Jag gör likadant hahaha men bestämt att nästa gång låter jag bli. Vänta en vecka till om du kan hahaha. Allt beror ju på när ägget fester.
    Tack Anna! Ska försöka hålla mig ett tag till men det blir nog svårt för det kliar redan i fingrarna
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 20:26:07 följande:
    Hur funkar progesterall. Kör du med kreme? När börjar man smörja?

Jag använder krämen för att förlänga min lutealfas som jag förstår är lite kort sen jag började tempa. På mig har det fungerat förra månaden med att förlänga den så istället för 22 dgr mellan mens fick jag 28 dgr och då slutade jag 5 dgr före jag fick mens. Fick en lutealfas på 14 dgr istället för 7-10 som jag haft tidigare :)

Jag börjar smörja med krämen när jag fick negativt på ÄL stickorna och kommer enligt anvisningarna fortsätta till v 12 om jag blir gravid. Blir jag inte gravid denna gången ska jag vänta tills 2 dgr efter jag fått negativt på stickan så jag inte riskerar att skjuta på ÄL för det kan man göra om ägglossning inte har skett. Man ska också kunna stimulera ÄL om man tar en liten dos dag 7-14. Om det funkar vet jag inte men blir jag inte gravid inom det närmaste kommer jag testa, funkar det så funkar det och jag har inget att förlora då tiden tickar på...

• Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 20:46:22 följande:
    Åh... funderar på om jag oxå ska testa... blir ju galen försök nr 19 med två mf. Sista va på våran bröllopsresa 15 maj. Man blir så ledsen när det inte vill sig. Kan ju vara värt ett försök iaf. Får man med anvisningar på hur mycket och när man ska smörja. Funderade på rosenrot med.

Beklagar dina mf Anna och hoppas att du plussar snart och att det går hela vägen!

Jag har tack och lov klarat mig från mf men är inne på 14 försöket och blir inte direkt yngre så jag tänkte det kunde vara värt att testa med progesterall. Har läst om flera som fått mf som ska ha lyckats med krämen så det kan säkert vara värt att pröva för din del. Jag köpte min kräm på www.femalebalanceshop.com/ Fick med instruktion om hur man ska använda krämen beroende vad man vill ha hjälp med, sen ska de tydligen vara bra på att svara på frågor också om man undrar över något.

Har också funderat på rosenrot men är osäker på om det kan hjälpa mig för det jag har läst om rosenrot verkar vara mest för de som inte har regelbunden mens och det har jag. Vet dock inte om jag har ÄL för även om ÄL tester och tempen så behöver man ju tydligen inte ha det ändå och för det kanske rosenrot kan hjälpa? 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.