Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Silvercross skrev 2016-10-20 21:20:27 följande:

ÄL+10 idag. Testade imorse och ingenting, mensen kommer på lördag tror jag. Med min son fick + redan vid ÄL+8. Jag har då börjat planerar nästa månad.

Tänker köpa apiforce , någon som har testat?

Det är vara mitt andra försök med har planerat att få ett barn till många år. Vågade inte tills nu. Och nu är jag nästan 40, blir ledsen och orolig, tänker om jag kommer att lyckas eller det är försent.

Och så somnar jag och hoppas på ett pluss snart.

Godnatt alla!

Testat med ägglossningsstickor? Jag förstår din känsla det här med åldern men de flesta skaffar sin första vid våran ålder. Lycka till! Sov gott
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-21 07:59:19 följande:

Vi blev erbjudna kurator men tackade nej...har däremot pratat massor med varandra och våra familjer, sorgen har fått ta tid och gör fortfarande vissa dagar. I början grät jag flera gånger om dagen, nu kan det gå lång tid emellan. Så känns som det börjar lätta nu. Men rädd sorgen kommer tillbaka om det visar sig bli jättesvårt att bli gravid igen...Jag blir 40 om bara några få månader...så känner med som du...rädd det inte blir nåt-

Jag förstår din känsla är med orolig att inte kunna bli gravid efter all antibiotika som

Jag fick då. Sedan trodde jag att jag var gravid förra månaden därför testa jag med digital ägglossningsstickor denna gång o hoppas på ett plus i början av November, nu är det denna eviga vänta.
  • mammsen79

Hej alla tror jag hade ägglossning Måndag o Tisdag och idag när jag torkar mig så kommer det lite brun röd blödning. Någon som vet vad det är? Har lite känningar i äggstockarna. Det är väl inte mens som jag ska få igen?!

• mammsen79

Är det någon som haft nidblödning o plussat tidigt på gravtest? Har fått mellanlandningar o pratat med både gyn och barnmorskan idag, gyn tycker jag ska göra test redan om en dag ska ha min mens 1/11 o barnmorskan tycker jag ska avvakta en vecka. Så i dag har jag beställt digitalt gravtest. Hade positivt på ägglossningsstickan den 16/10 samt 17/10. Någon som vet är så orolig.

• mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-24 13:07:27 följande:

Jag har haft nidblödning två gånger och det har inträffat på ÄL+6 ungefär, det sker ju när ägget fäster. Jag hade följt bm rekommendation och vänta en vecka till test, känns för tidigt att testa redan nu. Och digitala kostar ju en del så vänta tills BIM med ett sådant, vilket borde vara på söndag/nästa måndag om du hade ÄL 16-17/10 och har en lutealfas på ca 14 dagar.  

Att ha mellanblödningar kan ju vara helt vanligt och sker ibland, antingen är det nid eller bara nån skör slemhinna eller så. Hade själv mindre blödning igår, ca 2-3 dagare FÖRE äl, väldigt konstigt men inget jag orkar tänka för mycket på..sånt händer ibland och man analyserar ju mer när man vill bli gravid ;)

Ah då håller vi tummarna tant röd håller sig borta och att du får ett plus om några dagar. Själv har jag alltid plussat från BIM-4 så strax före BIM ger jag alltid upp och har alltid stämt på mig.

Min lutelfas ligger på 15,16 dagar har menscykel på 25 26 dagar. Ja när man vill så mycket med men har ett mf bakom mig därför är jag extra orolig, små blödde o början då med.men det var inte det som orsakade mf.
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-24 13:34:03 följande:

Vet precis...hade mf i mars och sen gravid i maj...fostret hade dött bara ett par dagar före KUB, fick se det där...i v 13, dagen som skulle bli vår lyckligaste, den när vi skulle dela med barnen att de skulle få ett syskon blev den värsta...

Jag kommer vara skitnervös nästa gång....inväntar vår första ÄL nu efter vårt MA så känslorna är väldigt blandade kan jag säga...

Förstår dig,vårat barn var levande o hur friskt som helst och när jag blev sjuk så fick jag födda fram vårat barn pga min livmodersinfektion Lycka till!
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-24 13:52:45 följande:

Usch vad hemskt...vilken vecka var du i? Vi hade ju sett vårt på tidigare UL...oklart varför hjärtat stannade, inga märkbara fel. Så ska göra en missfallsutredning med start 1/11, men fått ok försöka nu själva igen iaf. Men blir vi gravida på denna cykel så kanske de hinner se på prover om vi kan behöva stödja upp med nån medicin eller så...

Kommer aldrig våga lita på att det är säkrare efter v 12...för hjärtat stannade ju enligt beräkning på 12+2....

Jag var i v 14, man kommer vara orolig hela tiden
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-25 11:01:59 följande:

Usch vad sorgligt...vet de varför du fick inflammation i livmodern? 

Inte en aning men jag tror det kom från bakteriell vagnos som jag hade från början som jag inte fick rätt behandling mot.
  • mammsen79
    Silvercross skrev 2016-10-26 07:08:31 följande:

"

Grattis!!!!

Jag såg mitt efter typ 4 timmar, inte inom fem minuter. Och det var riktigt. En test kan vara fel men inte två. Grattis igen, vad roligt!

När har du BF?

Grattis vilken lycka!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.