Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (stress) skrev 2018-01-03 16:41:20 följande:

antar att detta var riktat till mig? 

Nä vi pratar inget om det eftersom jag själv blir stressad av det. Så faktiskt NADA om han inte skulle fråga nån enstaka gång om jag har ÄL eller inte, men annars säger vi inget om det och vi stressar inte kring sexet heller...så tror inte det har med det att göra alls faktiskt. 

Okej
  • mammsen79
    DragonWoman skrev 2018-01-04 14:38:23 följande:

Tickande hjärta och är i v 6+2

Underbart, Grattis
  • mammsen79
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 05:23:48 följande:

Hej alla ni underbara! Vill bara säga att idag tog jag ett digitalt och jag är gravid <3 såå glad!

Så himla underbart Grattis igen! Blir det Oktober bebis tro?
  • mammsen79

Hej alla :) Har inte varit här inne på väääldigt länge känner som en del av er känns som man gett upp med bebisverkstan. Någon av er som blivit gravid och haft tidig känningar? Lider ju av pms så det är ju svårt veta om det är graviditet eller pms, varit så extremt trötta förra veckan har somnat framför tvn varje kväll och små ont i bäckenbotten, hade en rejäl sticksmärta  i livmodern med en dag förra vecka, tar alla känningar som positivt än så länge :)  jag ska ha mens Torsdag/Fredag, tänkte göra ett test på alla hjärtansdag, beställde ett gravtest som man kan testa innan beräknad mens, försöker ta ägglossning stickorna för att se för har hört att de kan reagera på hcg men jag har inte fått något utslag på ägglossningsstickorna, någon som varit med om att få utslag på dessa stickor när man är gravid? Känns nervöst göra gravtest, vill helst göra i morgon men kommer troligen bli besviken:(

• mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-11 19:48:56 följande:

Ja det är helt sjukt hur man räknar mellan äl och bim om och om igen. Bebisverkstan är inte kul. Vi är på försök 20 typ, något less. Men jag tror på februari

Det är vår månad fastän flunsan satte stopp i våra ligga-planer. :-P

Använder ni ägglossnings stickor?
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2018-02-10 13:39:31 följande:
    Bra där! Synd med sambons förkylning men försök i morgon ändå! Håller tummarna.

Ja alltså mitt illamående blev lite lättare när jag precis gick in i vecka 12 men kom tillbaka för 3-4 dagar sedan så nu mår jag nästan lika ruttet igen! Fast det känns lättare att må illa nu när barnen vet om graviditeten.

Sen har jag rätt mycket huvudvärk vilket jag aldrig har annars. Förutom det börjar jag må rätt toppen!

Tycker mig ana lite fladder i magen fram mot eftermiddagen - och då blir man ju extra lycklig.
    Hur tidigt fick du känningar av graviditeten?
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-04 19:33:57 följande:
    Åh så roligt! Grattis! Skönt ni prickade in på en gång.
    Grattis :) Har du haft några tidiga känningar? Vilka i sådant fall. Vilken v är du i? :)
  • mammsen79
    Femblirsex14 skrev 2018-02-08 15:59:04 följande:

Alltså nu är det fem dagsr kvar till bim. Har såååå ömma bröst och haft molnande värk några dagar tillbaka. Hemma har jag flera babydan tidiga tester. Har tänkt vänta testa tills minst på lördag bim-3). Är så rädd att bli besviken eller få mf vid bim . Snälla få mig att inte testa innan lördag (helst innan bim)!!!!

Samma här känningar o extrem trötthet somnat framför tvn varje kväll i förra veckan inte likt mig, men tror det är pms jag lider av men brukar inte må illa, men kan man ha så tidig symtom tro? ska ha bim nu på Fredag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.