Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-02-07 09:15:14 följande:

Nykär: Förstår hur du känner inför att testa. Hellre inget veta än ett minus. Har du vågat göra det idag?

Nej kände att jag inte ville i morse...så lever på hoppet iaf en dag till. Men i morgon borde jag testa, måste ju sluta med Lutinus iaf på fredag om det inte blivit något...
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:25:29 följande:

Jag vet att den enda temp som gills är den innan man klivit upp ur sängen, men, i några månader så har jag ändå tempat, mest på skoj runt 09.00-10.00 snåret.

Jobbar hemifrån så har den möjligheten.

Och innan äl ligger den på runt 36,3 - efter äl runt 37,1-37,4 för att dagen innan bim gå ner till 36,3 igen.

Så jag kommer nog inte testa förrän bim om nu tempen fortfarande är hög :)

Fick ett släng av illamående i morse, men de senaste månaderna verkar jag tyvärr ha det strax innan mens så inte ens det kan man gå på längre heller :/

Hur mår ni andra med bim i veckan??

Spännande! När är BIM? OM du smörjer med ProgesterAll så kan den göra att du mår illa, det är den ökade mängden progesteron som gör att de flesta mår illa, sen efter v 12-14 så producerar barnet eget och då behöver man inte tillsätta extra och kroppens produktion går ner. Kan vara intressant att veta! Normalt sett ökar den ju och därför börjar man oftast må dåligt i v 6-7 , men om man tillsätter själv kan man bli illamående tidigare. Men jag hoppas det är pga graviditet i ditt fall iaf!

Jag vågade inte testa i morse...gör det ev i morgon på ÄL+11

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-07 10:51:33 följande:

Jag börjar med mina vaggisar idag så får ja se hur jag mår av dessa...Gick tyvärr inte att dela dem så jag får väl ta 200 mg per dag då, eller tror du det är för lite? Jag brukar ju smörja mig med mellan 40-60 mg kräm och har ju lyckats förlägna lutealfasen med 7-8 dgr.

Håller tummarna för dig om du testar imorgon!

Nej 200 mg blir inte för lite, jag körde så förra cykeln, men ta det kvällstid då det ligger kvar längst då, det rinner ut mängder av det nämligen, binda är att rekommendera. De säger 2-300 mg/dag så det tror jag absolut räcker till!
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:54:46 följande:
    Då är det såklart därför jag kände av illamående! Smörjer med progesteronkräm. Kanske därför den ena tutten är enorm haha. Sjukt att bara den ena är det :/

Får jag testen i dag så kanske jag testar ändå.

Tror inte jag klarar att hålla mig när jag tänker efter.

Men känner du nåt som kan vara positivt?
    Spännande! Nej, känner typ ingenting...svag molvärk men inte mycket alls. Fryser gör jag jämt och har alltid gjort så kan inte säga att frusenheten är förändrad heller. Men får testa i morgon..så jag vet om jag måste beställa medicinerna för nästa cykel med, verkar svåra att få tag i.
    Too tiki skrev 2017-02-07 11:11:32 följande:
    Det högg faktiskt till rätt mkt i morse när jag var ute och gick på promenad och efter det kom denna mensvärksliknande känsla. Tycker iofs att hugget kom lite väl långt ner om det ska vara ägget som fäste, men jag har inte känt så tidigare försök så kanske det kan vara något trots allt. Får se om min temp blir högre imorgon igen och då gärna högre än vad den varit efter ÄL denna månad, då först kanske jag kan börja hoppas lite igen :)
    Intressant! Hoppas det är ett bra tecken!

• Nykär15
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-07 12:11:53 följande:

Supernervös. Idag ska jag åka och lämna prover. Tänk om mina ägg är helt slut?

Hoppas det går bra! Väntan känns som en evighet på provsvaren, 

Jag lämnade nya TSH-prover idag, sist tog det 10 dagar att få svar...drygt.

Anonym (Sanna) skrev 2017-02-07 12:20:48 följande:
    Jag känner lite drag på vänster sida och lite halvt diffus molvärk i ryggen så jag tror mensen är på gång. Bim enligt mig på lördag. Enligt FF imorgon. Äl blev några dagar senare denna månad och eftersom jag inte tempat förstår inte FF det ännu. Fast nu är jag orolig mensen kommer imorgon ändå och i så fall skulle min lutealfas förkortas med rosenrot. :-/

Hoppas det är tidiga grav.symtom du känner! Jag fick ingen förändring på lutealfasen de gånger jag tog rosenrot.

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-07 12:38:29 följande:
    Du kan inte se dina provsvar tidigare på vårdguiden? Brukar bara ta 3 dgr för mig att få svar så det borde finnas i systemet tidigare än 10 dgr tycker jag.
    Nej, mina går via Unilabs direkt till kliniken så kan ej se dem där tyvärr...
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-07 12:49:58 följande:

Sist jag blev preggo så testade jag svagt svagt plus på äl+12 med cb+ som mäter från 25hcg. De sägs ju att halten hcg fördubblas varannan dag så om man räknar baklänges borde man kunna lista ut när ägget isf fäste. Eller? Har man 1 i hcg den dagen ägget fäster?

Det där har jag funderat på måååånga gånger, vad börjar hcg på när ägget fäster? Men inte blivit klok på det. Och hur mycket hcg är ett synligt streck? Hur starkt/svagt är det på 25...tror det är omöjligt säga, isf bör man nog ta blodprov för att kunna mäta bakåt när ägget fäste...
  • Nykär15

Negativt idag på ÄL+11, så är det negativt i morgon med så börjar jag trappa ner progesteronet, är det negativt även på fredag så slutar jag helt och väntar in mensen och en ny omgång...

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-08 10:00:39 följande:
    Som sagt, jättetrist :( Men jag hoppas att det bara tar lite längre tid för dig denna gången att få positivt för det kan ju variera.
    Tack för pepp! Vet det kan variera..men har varit gravid 4 ggr och alla de gångerna har jag sett från ÄL+10 så finns inte nåt nämnvärt med hopp om att det skulle ändra sig denna gången...
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-02-08 21:20:15 följande:

Nykär: Tråkigt att behöva se minus, men som tidigare skrivit, det är inte kört än, du är ju inte framme vid bim än. Håller en tumme för att det ändå är din tur nu!

HoppasPåEnTill: Intressant. Det där fertilitetspanel kände jag inte alls till. Hur går provtagningen till? Var du till din vårdcentral?

Negativt idag med på BIM-2...känns som mensen närmar sig. Men tar ett test i morgon med så har tagit Lutinus även idag...sen får jag se hur det känns i morgon, men då är det 15 dagar efter Ovitrelle så ett ev plus borde verkligen synas isf...
    mysmammi skrev 2017-02-09 09:12:45 följande:

bim minus ett..äl +13 och blankt test. Set inte ut som det gick vägen denna månaden.

Blä vad trist...vet känslan..vi får följas åt nästa cykel med!

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-09 14:43:30 följande:
    Fy så trist!! Hoppas och håller tummarna för att du kan ana ett positivt imorgonHjärta
    Jo fast det tror jag verkligen inte....har aldrig hänt innan så känns inte så troligt nu när jag ändå vet när ÄL skedde....är ju 14 dagar sedan jag tog sprutan nu och ägget släpper som senast efter 48, hade som mest ont 35 timmar efter så det lär ha släppt då. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.