Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-09-05 15:09:33 följande:

Nu har jag fått tid för ett tidigare VuL på tisdag redan, fy vad nervöst. Men känns så skönt att få svar oavsett så jag slipper gå och oroa mig :)

Så bra! Jag brukar också tänka så att bättre att veta tidigare OM det nu skulle visa något negativt. Men hoppas på det bästa! Håller tummar!
  • Monchichi
    Milou3 skrev 2017-09-06 09:27:02 följande:
    Åh vad fin!!

Ser tungt ut ;) men ack så mysigt!!
    Tack! Jo det är tungt nu men vill fortfarande inte klaga. Har gått upp 17 kg. Känns i fötter och ork. Men det är ju så värt det och jag vet att det inte är långt kvar, max 19 dagar.
  • Monchichi

Tack snälla ni!

EnLitenTrea skrev 2017-09-06 17:27:05 följande:
    Babba74 får du detta test eller får ni betala själv?

Vi blir erbjudna Kub och om dåligt resultat får man göra Nipt. Men Kuben görs ju i v 12 och Nipt v 10 så jag förstår inte riktigt varför dom gör så?? Vet ni?
    Har bestämt för mig att de sa till mig att NIPT kan man göra när som helst under graviditeten från v. 10. Det är ju en dyrare kostnad än kub, så jag antar att det är därför man gör kub först och om det är bra så får man inte nipt bekostat av landstinget.
    bluebird6 skrev 2017-09-06 19:02:06 följande:
    Okej, läkaren sa att han inte visste vad skuggan var som jag skrev ovan så antar att de kollar efter sammanväxningar direkt när jag ändå är sövd då det var en av de saker han trodde det kunde vara. Är det rester så skrapar de direkt, är det polyp så tar de den och skickar på analys och om det är sammanväxningar har jag ingen aning om vad som görs. 

jag har småblött 2 ggr efter sista mensen så inga illblödningar. Det är smärtan som är värst. Trodde faktiskt det var en stor cysta igen. Men har fått citodon så jag slipper ha ont medans jag väntar.. 

Jag är hemma just nu ändå..
    fortf nedstämd efter sista skrapningen med medföljande känslobryt. 
    Så nu är det bara att vänta. Hade du ont efteråt? 
    Ja jag kan bara instämma, fy så jobbigt för dig, så orättvist. Hur känns det att vara hemma? Förstår att det är mycket känslor i detta tuffa, men hoppas du kan tänka på annat också så det inte tynger ännu mer. Styrka till dig!
    Milou3 skrev 2017-09-07 08:45:36 följande:

Hur går det för alla som är mellan äl och bim?

Är själv på äl+10 i dag och testade nyss extremt negativt! Så jag förväntar mig mens och nya tag om cirka 2 veckor. Nu har vi precis försökt 1 år!

Oavsett om man mår som vanligt eller inte och symptom kan skifta från graviditet till graviditet har jag nu noterat att om jag inte får finnar runt mun och haka en vecka innan bim så är jag inte gravid! Och min hy är helt perfekt ;) om än lite smårynkig. Så ja, jag kastar in handduken redan nu. Kommer även sluta med progesteronkrämen på söndag, har BIM på tisdag och vill inte förlänga cykeln i onödan. Bläää så låg man blir av detta :(

Ja du känner ju din kropp bäst så klart, men jag tycker ändå det är för tidigt att ge upp. Hoppas på det bästa!

• Monchichi
    Milou3 skrev 2017-09-11 08:43:04 följande:

Önskar er alla en fin dag i dag!

Mensen har börjat här så nya tag med RR och försöka leva hälsosamt. Lite bitter och sur men det går väl över så fort det närmar sig äl igen ..

Det är ju för trist med mens! Men du låter positiv, det är bra!

Hoppas du också får en fin dag! Och alla ni andra med precis som Milou säger

Själv mår jag illa. Känns inte som magsjuka men vill helst bara vila. Två veckor kvar till snitt nu, om inget händer före. Sa till sambon igår att jag inte är redo än, men han säger att det är så dags att tänka på det nu när jag haft 8 månader på mig att förbereda mig. Bara att kavla upp ärmarna!
  • Monchichi
    Hemflyttad skrev 2017-09-11 09:16:27 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Hoppas du får möjlighet att vila och ta det lugnt.
    35+3 idag. Jag vilar så gott jag kan, och jag tycker faktiskt jag har möjlighet till det. Sambon är hemma vissa dagar och ibland kommer farmor och tar hand om barnen.
    Milou3 skrev 2017-09-11 20:43:10 följande:
    Bara 3-4 dagar kvar innan du kan våga dig på ett test iaf :) fast du ville vänta till äl+11 va?

Då är den första av denna cykels Rosenrot nedsvald och har även börjat med extra zink! Så sambon och jag tog varsin dos nyss :)

Apropå kost så är grönkål bland det nyttigaste du kan äta! Även bladspenat. Och Ruccola innehåller mängder med folsyra. Röd paprika har ett högt e-vitaminvärde och även rapsolja! Ni som tål nötter kan ju goffa sånt! Mycket nyttigt :) avokado är ju också gott och väldigt nyttigt. Hjälper bla till att rensa kroppen från gifter :)

Kan ju prata hur länge som helst om sånt här men ska inte. Lovar!
    Jag tycker också kosten är intressant så för mig får du gärna prata på
    EnLitenTrea skrev 2017-09-12 16:49:27 följande:

Hej alla, då har jg varit på VuL, man kunde se ett foster och antydan till hjärta. Men det var väldigt tidigt ännu så inga garantier. Ska tillbaka om två veckor.

Jag tycker inte riktigt att det stämmer med den vecka hon trodde att jag var i, men jag ska ta det lugnt nu tills nästa VuL då jag får ett bättre besked.

Positivt! Hoppas allt är bra!
    Hemflyttad skrev 2017-09-13 10:20:25 följande:

ÄL+8 idag. Ska som sagt testa lördag eller kanske fredag kväll. Känner inget speciellt, förutom att jag har lite mer ont i brösten än vanligt. Men det tror jag inte är något bra tecken, för jag brukar aldrig ha det så tidigt när jag är gravid.

Började med lutinus igår, så känner även lite av det.

Lycka Till! Hoppas på er tur nu!
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-11 22:52:59 följande:

Blankt! Jag visste det men kunde inte låta bli testa ändå. :-/

Tråkigt!
    Milou3 skrev 2017-09-12 09:21:47 följande:
    Ja det är väl där jag faller i min annars nyttiga kost. Tål inte nötter och inte heller avokado, men avokado äter jag ändå. Konstigt nog så tål jag det bättre om jag pressar en massa citron över.

Nu har jag bestämt mig för att sluta röka!

Kommer lugna kroppen med någon enstaka snus i veckan men sen blir det helt slut med nikotinet!
    Vilket bra beslut! Önskar all Lycka!
  • Monchichi

Igår var jag på UL och tvilling 2 hade tappat lite i vikt mot ettan, men inget anmärkningsvärt tyckte läkaren.

Idag har jag tillbringat flera timmar på förlossningen för jag hade dåligt urinvärde som tydde på uttorkning. Jag har mått illa i 2-3 dagar och haft svårt att äta. Fick dropp i ett par timmar, och lite medicin mot om jag har mycket magsyra samt mot illamående så hoppas jag kunna äta lite bättre. Lite förhöjt crp också så ska tillbaka imorgon för nya prover. Trots att det är fullt i magen och jag inte känner mig på topp så hoppas jag ändå de små ligger 12 dagar till, till det planerade snittet.

• Monchichi
    Milou3 skrev 2017-09-13 15:53:36 följande:
    Men usch, lät ju inget vidare :( ! Hoppas du mår bättre snart och får behålla de små i magen ett par dagar till.

Otroligt att du kommer ha två små nyfödda inom 2 veckor :) myyyysigt!
    Ja det känns heltokigt galet! Har inte fattat än.
    EnLitenTrea skrev 2017-09-13 20:25:55 följande:
    Nu är det verkligen nedräkning :) hoppas att dom stannar tills det är dags. Kan tänka mig att det är tungt nu.

Hur gamla är dina andra barn?
    Jo det är tungt, men det är ju självförvållat eller vad jag ska säga
    Barnen är 9, 6½, två som är snart 5 och en som är 2.
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-13 21:15:36 följande:

Monchichi: skönt de gett dropp och kollat upp de små och dig. Nu är det snart dags, så spännande! Håller tummarna de stannar ett tag till.

Tack! Jo visst känns det skönt att de tar allt på stort allvar, och hellre lite mer koll än mindre. Väldigt nöjd med bemötandet. Under gårdagen hade mina prover förbättrats så det var till att gå hem och vila och vänta.
    Hemflyttad skrev 2017-09-14 08:47:33 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta!
    DragonWoman skrev 2017-09-13 15:37:52 följande:
    Ja just tiden är ju en bitch man påminns om nu. Har väl lite funderingar på om vi ska eller snarare jag ska kolla upp mig för att veta att hönan är aktiv äggläggare eller redo för grytan
    Skrattande Kan säkert vara bra att kolla upp sig, ifall det visar att det finns något man kan göra för att förbättra chanserna. Men oftast är det väl åldern som ställer till det och det är bara att hoppas på guldägget ...Oj då, vad jobbigt. Skönt ändå att barnen mår bra. Nu är det verkligen inte långt kvar, så spännande! Hoppas du mår bra nu de sista dagarna.

Tack!
    DragonWoman skrev 2017-09-14 10:56:37 följande:
    Ägget släpper väl inom 48 timmar från positivt ägglossningstest? Blev mys igår och funderar på om en repris ikväll ger bättre odds... Eller om vi ska nöja oss och leva på hoppet
    Det är ju alltid trevligt med lite "övning"

Lycka Till ni som närmar er bim!
  • Monchichi

Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!

• Monchichi

Hej på er!

Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.

• Monchichi

Tack tjejer! Ja det är fantastiskt, jag är så tacksam att få sitta här med två små bebisar igen. Nu på morgonen slapp de sin värmesäng då de visat sig kunna hålla värmen själva. Nu ska de bara vända i vikt också så hoppas jag på hemfärd sen. Till dess gosar vi på här. Dagarna är lite långsamma annars, tvillingarna sover och sover och sover, och äter och bajsar. Väldigt snälla. Barnen hemma är mycket nyfikna och jag saknar dem enormt.

Hemflyttad: Vad svårtytt med testerna. Jag skulle nog väntat med test till efter bim, men förstår det kan vara svårt nu när du testat redan. Håller tummarna för det bästa!

bluebird: Vad tråkigt med infektion, hoppas det löser sig nu efter läkarbesöket. All Lycka till dig!

Milou3 skrev 2017-09-18 08:21:42 följande:

Det som är absolut värst med detta att så himla gärna vilja ha ett barn och kämpa med det är ovissheten om att det ska kunna gå. Hade någon kunnat lova en att det kommer att bli bebis men inte svarat på NÄR, hade man kopplat av på ett helt annat sätt.

Så har jag många gånger tänkt också. Jag förstår din tanke precis. Jag hade kanske inte behövt ha så bråttom om jag hade vetat att det skulle gå. Min sambo var ju inte riktigt där att han ville när det blev, men nu är han förstås nöjd med de här två små prinsessorna! Håller tummarna att ni också ska nå ert mål!
  • Monchichi
    wa76 skrev 2017-09-19 19:35:28 följande:
    Åååh, stort grattis!! Verkligen fin vikt på båda med tanke på att de var två där inne och kom lite tidigt! Hoppas vi får åka hem snart! <3 Visst var det snitt? Hur mår du själv?
    Tack så mycket! Känns fortfarande smått otroligt när jag tittar på våra två små nya familjemedlemmar, att vi har gjort detta! Igår kväll fick vi åka hem så bara de två äldsta var vakna när vi kom, men de blev kära direkt. Övriga tre blev så glada när de vaknade och såg mamma och pappa hemma igen. 5-åringarna kunde knappt slita sig från nykomlingarna heller när de fick se dem, och har hjälpt till idag och pysslat om dem. Blir nog bra detta. Tvååringen har inte visat svartsjuka (än) iaf, utan klappat och varit försiktig. Men hon är nog än så länge mest nöjd att mamma är hemma igen. Vi har nu hemvård, vilket känns som ett jättebra alternativ till sjukhusvistelse. Då vi haft det med första tvillingparet också känner vi oss trygga med det.
    Jo visst var det snitt, men jag mår oförskämt bra. Glömde värktabletter idag, men bara jag tar dem så mår jag helt ok. Det har kännts lättare och lättare för varje snitt (nu tre stycken), vilket jag aldrig kunna drömma om efter första snittet. Då mådde jag riktigt dåligt, men kände mig också mest snuvad på förlossningen då. Nu visste jag att jag inte hade något alternativ, redan före konstaterad graviditet.

Hur mår du? Inte så jättelångt kvar för dig heller nu.
  • Monchichi
    DragonWoman skrev 2017-09-28 09:14:03 följande:
    Tack

Bra fråga, det måste jag kolla men tror inte det ska var några problem. De går in med nån liten kateter och spolar med kontrastvätska samtidigt som de kollar med ultraljud om jag fattat det rätt. Lite nojig över att det ska kännas bara.. Hua!
    Jag gjorde spolning för 10 år sedan, och som jag minns det så kändes det som riktigt kraftig mensvärk. Inte skönt alls, men vad gör man inte, och det finns ju värre smärta. Lycka Till!
  • Monchichi
    Nykär15 skrev 2017-12-12 03:30:58 följande:

11/12 blev igångsatt när vi vart inne för lite diffusa värkar. Värkarna startade ordentligt vid 21.00.

22.40 började de lägga EDA, 22.50 gick vattnet när läkaren var klar och på 10 minuter fick vi en så efterlängtad son som är född 23.00. Så EDA:n hann inte göra nytta. Trött och lycklig <3 3510 gram och 51 cm lång

Enormt stort Grattis! Så fin gosse! Vikten är i paritet med min minsta tvilling som nu är tre månader om 2 dagar. Låter som en härlig förlossning! Lycka Till framöver!
  • Monchichi

Hej på er!

Jag följer er av och till. Känner igen några av er. Jag hängde i tråden tills jag i september fick mina tvillingar som idag är 9 månader! Vi har det bra och jag älskar att vara hemma med mina barn, men håller med om att tiden bara rusar iväg!

Till er som blivit gravida och kikar in ibland vill jag säga grattis och önska Lycka Till!

Trullis82 skrev 2018-06-13 17:21:18 följande:
    Jag har ätit Letrozol tills jag nu blev gravid. Men eftersom min gyn läkare stänger sin klinik så kommer jag ju inte kunna gå på några undersökningar. Vilket gör att jag vet inte när äggen är så stora så jag kan ta sprutan. Jag tar alltså Letrozol för att då ägg, sedan Ovitrelle spruta för att få ägglossning. Så därför sätts allt på is just nu o det känns inget bra. Jag tycker bara att tiden springer iväg i en förskräcklig fart.

Men har inget o välja på utan får acceptera läget
    Jag känner sååå igen mig i din situation! Jag gick igenom samma karusell som du med Pergotime, som väl nu bytts till Letrozol, vidare till sprutor för äggmognad för att avsluta med lossningssprutan Pregnyl för att få första barnet. Andra räckte med Pergotime. Men efter ytterligare tre (spontana!) graviditeter och 5 barn senare kan jag inte slå tillräckligt många slag för LCHF! Pcos är skit, jag hade ingen egen mens, men med koständring kom den, och med det graviditeterna. Så vänta inte på tiden! Om du är beredd att göra allt så ge LCHF en rejäl chans. Jag äter så fortfarande och för mig är det nu ingen uppoffring utan en livsstil. Sockersuget är borta för länge sedan. Känner med dig och önskar jag kunde ge alla barnönskande pcos-are samma tips och lycka med graviditeter. Jag kan inte tro det är en slump längre att jag gått igenom tre graviditeter, varav två med tvillingar, efter omstyrning till lchf-kost, när mens lyst med sin frånvaro innan dess. Du gör naturligtvis som du vill, men för mig blev det solsken. Önskar dig så mycket Lycka!
  • Monchichi
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-16 22:32:37 följande:

Monchichi: Hur går det med de två små? Tämkt på dig.

Åh, men tack! Jo det går på det stora hela bra. Tjejerna har dock under hela sin livstid haft svårt att gå upp i vikt. De väger än så länge bara knappa 6 kg var. De är inte så förtjusta i fast föda, och kräks en del, men jag jobbar på det med dem. Alla syskonen älskar bebisarna. Fast det inte är nytt längre så går det inte många minuter förrän någon är där och gosar eller plockar upp eller så. De vill bära, välja kläder, hjälpa till med blöjan, krama, säga godnatt och så vidare, det är fantastiskt! Jag trivs så bra med mammalivet! Om det inte vore för att mannen säger stopp så skulle jag vilja hänga här i tråden igen och försöka. Men vi får väl se, jag har vunnit alla gånger tidigare Så ett litet hopp finns ändå kvar.

Lycka Till Sanna, hoppas det tar sig nu denna månad för er!
  • Monchichi
    DragonWoman skrev 2018-08-26 12:05:03 följande:

I tisdags natt vaknade jag av att jag läckte vatten. Fortsatte sova och när jag gick upp rann det en bra skvätt. 3 barn hemma så ville få dom till skolan och dagis innan jag ringde förlossningen. Lämnade dom, handlade lite och väl hemma så ringde jag. På grund av rörligt huvud så blev jag illa tvungen att lägga mig ner och ringa ambulans. Så blev hämtad och körd med blåljus och sirener till förlossningen kändes ju inte alls avigt. Väl inne så beslutades det om igångsättning direkt med cytotec. Protest från mig men fick backupplan med bricanyl mm. Vid 12 först dosen. Andra vid 14 och när de vill ge vid 16 ville inte jag på grund av starka värkar då. Sen dimma av lustgas och värkar. Och på grund av kaos med många födande fick överläkaren ta mig mycket på grund av snabba förlopp på slutet. 18:34 föddes denna lilla tjej iaf

Mitt sista lilla mirakel. Hoppas få se fler här framöver <3

Stort Grattis och varmt Lycka Till! Så fin bebis du har fått!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.