38+ och försöker bli gravid.
Nu har jag fått tid för ett tidigare VuL på tisdag redan, fy vad nervöst. Men känns så skönt att få svar oavsett så jag slipper gå och oroa mig :)
Nu har jag fått tid för ett tidigare VuL på tisdag redan, fy vad nervöst. Men känns så skönt att få svar oavsett så jag slipper gå och oroa mig :)
Tack snälla ni!
Hur går det för alla som är mellan äl och bim?
Är själv på äl+10 i dag och testade nyss extremt negativt! Så jag förväntar mig mens och nya tag om cirka 2 veckor. Nu har vi precis försökt 1 år!
Oavsett om man mår som vanligt eller inte och symptom kan skifta från graviditet till graviditet har jag nu noterat att om jag inte får finnar runt mun och haka en vecka innan bim så är jag inte gravid! Och min hy är helt perfekt ;) om än lite smårynkig. Så ja, jag kastar in handduken redan nu. Kommer även sluta med progesteronkrämen på söndag, har BIM på tisdag och vill inte förlänga cykeln i onödan. Bläää så låg man blir av detta :(
Önskar er alla en fin dag i dag!
Mensen har börjat här så nya tag med RR och försöka leva hälsosamt. Lite bitter och sur men det går väl över så fort det närmar sig äl igen ..
Hej alla, då har jg varit på VuL, man kunde se ett foster och antydan till hjärta. Men det var väldigt tidigt ännu så inga garantier. Ska tillbaka om två veckor.
Jag tycker inte riktigt att det stämmer med den vecka hon trodde att jag var i, men jag ska ta det lugnt nu tills nästa VuL då jag får ett bättre besked.
ÄL+8 idag. Ska som sagt testa lördag eller kanske fredag kväll. Känner inget speciellt, förutom att jag har lite mer ont i brösten än vanligt. Men det tror jag inte är något bra tecken, för jag brukar aldrig ha det så tidigt när jag är gravid.
Började med lutinus igår, så känner även lite av det.
Blankt! Jag visste det men kunde inte låta bli testa ändå. :-/
Igår var jag på UL och tvilling 2 hade tappat lite i vikt mot ettan, men inget anmärkningsvärt tyckte läkaren.
Idag har jag tillbringat flera timmar på förlossningen för jag hade dåligt urinvärde som tydde på uttorkning. Jag har mått illa i 2-3 dagar och haft svårt att äta. Fick dropp i ett par timmar, och lite medicin mot om jag har mycket magsyra samt mot illamående så hoppas jag kunna äta lite bättre. Lite förhöjt crp också så ska tillbaka imorgon för nya prover. Trots att det är fullt i magen och jag inte känner mig på topp så hoppas jag ändå de små ligger 12 dagar till, till det planerade snittet.
Monchichi: skönt de gett dropp och kollat upp de små och dig. Nu är det snart dags, så spännande! Håller tummarna de stannar ett tag till.
Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!
Hej på er!
Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.
Tack tjejer! Ja det är fantastiskt, jag är så tacksam att få sitta här med två små bebisar igen. Nu på morgonen slapp de sin värmesäng då de visat sig kunna hålla värmen själva. Nu ska de bara vända i vikt också så hoppas jag på hemfärd sen. Till dess gosar vi på här. Dagarna är lite långsamma annars, tvillingarna sover och sover och sover, och äter och bajsar. Väldigt snälla. Barnen hemma är mycket nyfikna och jag saknar dem enormt.
Hemflyttad: Vad svårtytt med testerna. Jag skulle nog väntat med test till efter bim, men förstår det kan vara svårt nu när du testat redan. Håller tummarna för det bästa!
bluebird: Vad tråkigt med infektion, hoppas det löser sig nu efter läkarbesöket. All Lycka till dig!
Det som är absolut värst med detta att så himla gärna vilja ha ett barn och kämpa med det är ovissheten om att det ska kunna gå. Hade någon kunnat lova en att det kommer att bli bebis men inte svarat på NÄR, hade man kopplat av på ett helt annat sätt.
11/12 blev igångsatt när vi vart inne för lite diffusa värkar. Värkarna startade ordentligt vid 21.00.
22.40 började de lägga EDA, 22.50 gick vattnet när läkaren var klar och på 10 minuter fick vi en så efterlängtad son som är född 23.00. Så EDA:n hann inte göra nytta. Trött och lycklig <3 3510 gram och 51 cm lång
Hej på er!
Jag följer er av och till. Känner igen några av er. Jag hängde i tråden tills jag i september fick mina tvillingar som idag är 9 månader! Vi har det bra och jag älskar att vara hemma med mina barn, men håller med om att tiden bara rusar iväg!
Till er som blivit gravida och kikar in ibland vill jag säga grattis och önska Lycka Till!
Monchichi: Hur går det med de två små? Tämkt på dig.
I tisdags natt vaknade jag av att jag läckte vatten. Fortsatte sova och när jag gick upp rann det en bra skvätt. 3 barn hemma så ville få dom till skolan och dagis innan jag ringde förlossningen. Lämnade dom, handlade lite och väl hemma så ringde jag. På grund av rörligt huvud så blev jag illa tvungen att lägga mig ner och ringa ambulans. Så blev hämtad och körd med blåljus och sirener till förlossningen kändes ju inte alls avigt. Väl inne så beslutades det om igångsättning direkt med cytotec. Protest från mig men fick backupplan med bricanyl mm. Vid 12 först dosen. Andra vid 14 och när de vill ge vid 16 ville inte jag på grund av starka värkar då. Sen dimma av lustgas och värkar. Och på grund av kaos med många födande fick överläkaren ta mig mycket på grund av snabba förlopp på slutet. 18:34 föddes denna lilla tjej iaf
Mitt sista lilla mirakel. Hoppas få se fler här framöver <3