Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-05-14 21:10:00 följande:

Till er som har ätit pergotime. Hur har ni mått psykiskt? Jag upplever tyvärr att jag blivit rejält deppig, trött och konstig av pergotime. Började googla runt nu och insåg att jag uppenbarligen inte är ensam om det. Tror inte jag kommer våga köra en kur till som det känns nu. Vad finns det för alternativ? Orolig för letrozol också för jag är rätt känslig när det kommer till hormonsvängningar... Hur funderar gonal-f?

Nu var det iofs många år sedan jag åt Pergo, men vad jag minns kände jag inget särskilt. Har ätit enkel-, dubbel- och trippelkur.

Milou3: Mycket för dig på en gång! Lycka Till med både nytt jobb, bok och hundvalp! Och så bebisgörandet så klart!
    Nykär15 skrev 2017-05-15 08:29:10 följande:
    Vad skönt att du känt något! Hjärta Har tänkt så på dig i helgen, allt kommer gå bra i morgon ska du se!
    Tack snälla! Ja jag känner verkligen stöd och pepp här i tråden, det är så skönt med denna ventil.
    Too tiki skrev 2017-05-15 09:11:48 följande:

Så härligt att du känt lite fladder :)

Jo tack, flytten har gått bra men vi behöver åka upp igen för vi fick inte med allt under helgen. Nu sitter jag på nya arbetet och försöka komma in det nya, men allt gott än så länge :)

Har mens nu men är på cd 6 så jag antar att monitorn snart vill att jag börjar testa för ÄL. Äter munkpeppar denna månad som tyvärr inte verkar göra mig pigg men mensen är mer normal mot när jag åt Pergo och RR, då blev den väldigt kort.
    Ska bli intressant att se när jag får ÄL av munkpepparn och om den kan göra ngt åt min lutealfas. Med RR kom mensen trots att jag smörjde mig och det har den inte gjort när jag åt Pergo.

Håller tummarna för dig imorgon!Hjärta

Tack! Du har ju också mycket nu med ny bostad och nytt jobb. Skönt att flytten går bra. Jobbigt förstås att behöva åka en extra vända men det är bara att ta och sen är det över och ni får så framåt. Cd 6, då kanske det börjar kännas lite som att nya chanser närmar sig nu, hoppas det. Håller ni er på samma ställe nu du och mannen så du slipper sådana där extra stockholmsresor eller annat mitt i ÄL? Spännande med munkpeppar, hoppas det är er grej nu!
  • Monchichi

Hej på er! Förlåt att jag inte uppdaterat, har inte haft möjlighet. Men RUL gick bra! De levde och såg friska ut så vi andas ut så här långt. De låg och sparkade båda två med fötterna neråt till en början, och det blev nästan svårt att hålla isär alla armar och ben. Moderkakan är i framvägg, eller det är nog två som växt ihop nära varann. Nu har jag ett fastställt BF också, 14 oktober, men jag kommer bli snittad då jag har två snitt i bagaget, så det kommer ju bli tidigare. Jag hoppas bara de ligger kvar så länge som möjligt. Mina 4-åriga tvillingar kom knappt 6 veckor tidigt.

Hemflyttad: Nej men vad synd att äggen ska växa på fel sida. Hoppas mirakel sker att det går ändå! Det låter ju tråkigt med p-piller, liksom helt fel när man vill bli gravid, men om det kan vara till nytta för den friska äggstocken så kanske det kan vara något ändå. Svårt för er.

Too tiki: Gnäll på du, det går inte i denna värld att vara på topp jämt, och det är skönt att få ur sig! Tråkigt att se det kanske ställt till det mera med voltaren, och tråkigt att ha ont också så klart. Hur har det gått för din man? Jag tänkte infektionen och eventuella följder?

Sanna: Härligt att ni lyckts pricka! Bara hålla tummar och räkna ner dessa sega dagar till bim då. Lycka Till!

Nykär: Men vad härligt att det gått bra så här långt. Kul och lugnande att höra hjärtljud, det förstår jag. Vilka medel det finns som gör att det går att lyssna så tidigt som vecka 10, fantastiskt. Kul med UL på inskrivningen. Min bm har ingen UL-maskin, utan det är till spec.mvc jag varit och sett alla gånger.

Milou3: Hållar tummar för plus efter helgen, om du kan hålla dig så länge Lycka Till!

• Monchichi
    Nykär15 skrev 2017-05-18 22:29:26 följande:
    Åhhh jag pustar ut!! Du gjorde mig verkligen nervös!! Härligt de har det bra! Vilken skarp bild! Min läkares ul-maskin ger riktigt kass bild...får se om bm har bättre.

De har inte haft ul-maskin sen första dottern men verkar ha skaffat igen vilket är skönt. Så de skulle ha lite utbildning på mig för en bm som behövde öva, bara bra för oss med mer tid att kika :)

Dessa två ul har jag gjort privat.
    Men åh vad härlig du är! Ja det var verkligen inte meningen att hålla er på någon slags sträckbänk, men jag hade inte möjlighet, så typiskt just när man vet att någon i tråden ska göra något eller ska testa eller vad det nu kan göra så väntar man ju lite på uppdatering. Jag är ledsen för att det blev så just de hör dagarna. Men tack igen för allt stöd, det är så fantastiskt här i tråden!

Vilken tur du har som får vara med när en bm ska lära sig, för visst kikar man gärna lite extra om tillfälle ges.

Ha en bra fredag alla! Sol på er!
  • Monchichi

WendelaW: Äl+6, då finns det ju stort hopp! Heja!

Milou3 skrev 2017-05-19 09:46:23 följande:
    Åh vilken lättnad och såå sött :)

Lär ju bli mer liv i magen med två som sparkar.
    Jo, så småningom blir det väl det. Än så länge rätt diffusa fladder, men klart jag gläds när jag känner det.

Too tiki: En gång borde väl inte göra något? Jag tänker om det varit regelbunden användning en tid, då kan man ju börja fundera, men jag hade nog lugnat mig lite av att det ändå är så sparsamt du använt den.

Cd 10, ligg i nu och tänd hoppet! Lycka Till!

Nykär: Nämen åh vad mysigt det låter med hjärtljuden och att du spelat in det, vilket minne, vad kul!

dahlin79: Välkommen!

• Monchichi

Kawa77 och dalin79: Grattis till era plus! Det inger hopp!

Milou: Jobbigt svar du fick per tfn. Svårt veta vad man ska tro. Jag hade nog inväntat bim nu och utgått därifrån. Hoppet är det sista som överger en, kom ihåg det.

Too tiki: Spännande väntan nu. Tiden går fort men jag vet det känns långsamt när man väntar. Redan jobbresa med nya jobbet, hoppas du får en bra resa! Och som du säger annat att tänka på. Vilken tur förresten att ÄL passerat så det inte blev ett missat försök.

Nykär: Ja det är väl bara att ställa in sig på att resultatet tar två veckor. Hoppas du får det före helgen (ja det blir väl nästa helg?) så inte det blir onödig väntan. Ibland vill man inte ha dessa extra röda dagar när man väntar på postsvar, men förhoppningsvis påverkar det inte dig nu. Före 6 juni måste du ju fått svar. Jag förstår hur du menar ogravid, utan känningar. Så har jag haft länge, men magen är rätt stor så något växer iaf. Har inte tagit första magbilden ännu. Med mina första barn tog vi varje vecka, och nu är jag redan 19 veckor gången. Jag tycker tiden går fort. Måste ringa bm och boka in nästa besök också. Jag fick bara inte så bråttom när du skrev tidigare att de inte lyssnade på hjärtljud före vecka 25 hos dig. Vad gör man då nu om man går dit? Mäter magen? Kollar järnvärden och sånt? Jag vill ju ha update på att de lever där inne.

• Monchichi

Nykär: Äsch, är det 10 arbetsdagar, jag trodde det var någon odling och det kan det ju få göra på helgdagar också. Men det viktigaste är ju att liten får ett bra resultat, bara det är det så får det väl ta sin tid. Vad skönt att du känner dig lugn med dopplern.

• Monchichi
    Kawa77 skrev 2017-05-24 13:20:50 följande:
    Jo d får jag...men skulle jag vilja göra mer än kub så får jag inte d om jag får bra siffror vi vill ha mer än ett ev
    Om du inte nöjer dig med en sannolikhet är fostervattensprov enda säkra testet där du får svart eller vitt (ja det kanske finns flera som moderkaksprov också förstås). Vilka siffror är du nöjd med på kub? Oavsett vad du får för resultat är det fortfarande en sannolikhet och osäkerhet. Precis samma uppgifter som du fått (över 1 på 200 => inget fvp) fick vi. Därför valde vi till slut fvp och känner oss nöjda med att vi gjorde det. NIPT är ju ett säkrare prov än kub för att de gör mer analyser, dock inte 100%-igt, sa de till mig, men kanske >99. Nykär, du kanske vet säkerheten?
    WendelaW skrev 2017-05-25 08:31:34 följande:
    Tack, jag ska ta ett test nu på morgonen så får vi se.
    Gravidkurvor kan ju uppenbarligen se ut lite hur som helst. hehe
    Håller tummarna!

wa76: Seg väntan, och så bara en arbetsdag och så helg, typiskt, men snart får du svar. Hoppas du kan få lugn och slappna av då!
  • Monchichi

Milou3: Äsch, hoppas du tar fel på värken! Vad för juicande har du druckit tidigare? Juice låter ju bra men innehåller ofta mycket socker, om du vill undvika det. Lycka Till med omläggningen. Det går säkert bra om det är ett eget val och du verkligen vill.

• Monchichi
    Hemflyttad skrev 2017-05-25 09:29:04 följande:
    Tror NIPT är 99,9 procent säkert. Ibland (väldigt sällan) kan det ge falska positiva resultat och man kan då få göra fvp. Skulle personligen göra NIPT och lita på resultatet.

Åh, jag minns stressen runt KUB-test, drömde också mardrömmar. Jag fick 1 på 20 000 (bästa möjliga resultat) båda gånger trots att jag var 35 och 37. Snacka om att slösa bort energi på att oroa sig i onödan!

Håller tummarna för bra och snabba NIPT-resultat för er som väntar!
    Jo det var något sånt jag trodde. Visst ska man lita på resultatet, det är ju därför man gör testet.
    Milou3 skrev 2017-05-25 10:36:53 följande:
    Jag kör citron, ingefära, spenat, grönkål , ananas och mynta samt vatten! Och en massa is :) iaf 2 glas om dagen.
    Ahh, det låter sunt!
    WendelaW skrev 2017-05-25 18:19:08 följande:

Nu kom mensen. Nytt försök i Juni.

Nej vad synd! Så tråkigt varje gång det händer.
  • Monchichi
    wa76 skrev 2017-05-26 20:27:29 följande:

Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?

Underbara nyheter! Jag kan tänka mig hur jobbig väntan varit, men det var värt att vänta på. Jag blev "tvungen" att berätta på jobbet före RUL fast jag helst väntat till efter, men det syntes så tydligt på mig, och chefen lät inte direkt förvånad, trots att jag varit hemma i två månader och försökte gömma mig i kläderna, det gick inte. Jag hade iaf fått svar på fvp när jag berättade. Till barnen sa vi efter RUL. De två äldsta hade frågat tidigare, men vi bekräftade inget då.

Sol på er alla! Solig
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.