Inlägg från: Anonym (stress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stress)

38+ och försöker bli gravid.

Jaha, kände för att ge upp förra månaden men nu har jag och sambon pratat igenom det och vi ska verkligen försöka nu. Tyvärr har han oftast svårt att få till det ordentligt då jag tror att han stressar upp sig. Hoppas denna månad blir bättre. Det är svårt för mig också, blir som jag drar mig undan för man drar sig för att mysa till det för det blir lite av en besvikelse :( men nu har vi som sagt pratat igenom det och jag tror det kommer bli bättre nu.. BIM runt 1/12!

• Anonym (stress)

Världens äl smärta nu!!!!

• Anonym (stress)

Har oregelbundna cykler. Senaste halvåret har jag haft mellan 23-32 dagar (30 31,23,30,32,26...) Nu är jag på dag 22 denna cykel. Jag har rätt kraftig värk vid ÄL så jag tror mig ha rätt bra koll på när jag har dessa varje månad, men vill ändå inte "ta sig"...

Denna månad så hade vi sex på dag 10,13 och 16. Äl kände jag av dag 15...(haft svårt att få till det mer av olika anledningar). Finns det nån chans i h....etet att det kan bli nåt denna månad?! Så less på att vänta och tror aldrig jag kommer få fler barn, säkert för gammal!! :( Känner mig verkligen uppgiven... :(

• Anonym (stress)
    TantLinda skrev 2017-11-22 08:44:54 följande:

Har oregelbundna cykler. Senaste halvåret har jag haft mellan 23-32 dagar (30 31,23,30,32,26...) Nu är jag på dag 22 denna cykel. Jag har rätt kraftig värk vid ÄL så jag tror mig ha rätt bra koll på när jag har dessa varje månad, men vill ändå inte "ta sig"...

Denna månad så hade vi sex på dag 10,13 och 16. Äl kände jag av dag 15...(haft svårt att få till det mer av olika anledningar). Finns det nån chans i h....etet att det kan bli nåt denna månad?! Så less på att vänta och tror aldrig jag kommer få fler barn, säkert för gammal!! :( Känner mig verkligen uppgiven... :(

Hej Stress, jag har precis samma problem som du och känner stor stress inför att det ännu inte satt sig för mig. Jag tänkte svara dig ang ditt problem med cykeln. Jag har som sagt samma problem som du och för en vecka sen var jag iväg på cytologprov och då nämnde jag min oregelbundna mens och min panik över att aldrig bli gravid. Gynekologen skrev ut Provera som jag ska ta i 3 omgångar och enligt henne ska min kropp lära sig att få en normal och jämn ägglossning. Jag har läst att Provera också kan hjälpa till att göra slemhinnan i livmodern tjockare och att det kan bidra till att jag kanske kan bli gravid igen. Jag har dock läst mycket dåligt om Provera att man tex inte kan bli gravid under tiden som äter Provera . Jag är i valet och kvalet om jag ska börja med Provera eller inte. Min mens har precis börjat och jag ska börja ta tablett på dag 10. Kanske inte så mycket till hjälp men jag ville ändå ge dig lite feed-back.

Tack.

Jag har haft myom som jag opererade bort förra hösten. De sa då att jag hade nåt till men det var så litet så borde inte göra nån skillnad... men tänker att det kanske har med det att göra?!

• Anonym (stress)

Svårt att få på bild. Men någon som ser nåt? Eller bara min egen önskan??
  • Anonym (stress)
    Nykär15 skrev 2017-11-25 19:43:46 följande:

Jag ser!! Grattis!! Här trillar plussen in! Så roligt!

Säkert??? Jag mörkade den lite för att det skulle synas på bild, tänkte att det kanske bara är synvilla då?! ????????????????
  • Anonym (stress)
    Zora skrev 2017-11-25 21:16:31 följande:

Jodå, något syns :)

Tack!! Lust att testa igen typ nu ???????????? men ska försöka hålla mig någon eller några dagar om jag ska kunna se nån förändring!

Vågar inte tro på det!! ????????????
  • Anonym (stress)

Är på ÄL+11 men har oregelbunden mens så BIM kan vara -4 till -6 idag. Testade ju igår med ett tidigt test som visade ?nåt? som jag la upp bild på. Idag kunde jag inte hålla mig så testade med ett ?vanligt? från testlagret med morgonurin men det visade ingenting ????????????

• Anonym (stress)
    Nykär15 skrev 2017-11-26 09:16:20 följande:

Testa igen med testlagret, men inte på morgonurin. Alltid funkat bättre för mig när det är tidigt, de mäter ju från 25.

Har bara deras digitala kvar :( inga såna där tidiga...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.