Anonym (Wifie) skrev 2018-10-03 17:14:49 följande:
Jag är 37 och har inga barn vet inte om jag vill ha men måste ju bestämma mig snart. Ångest delux man blir ju inte yngre liksom
Var I samma sits och är nu 39 och försöker, aldrig något sug och inget förhållande med någon jag skulle kunna tänka mig. Nöjd med livet, tränar en hel del och tjänar bra. Funderade om det var värt det, kändes mest jobbigt. Plus PCOS och ingen mens så visste att det ändå skulle bli svårt.
Träffade sambon sent. Vi är inte desperata efter barn men jag vill nog mer nu än min sambo. Kan vara för att det är kört på riktigt för mig om det inte händer nu.
Det som gjort att jag ändå vill är att vi gjorde infertilitets utredning och jag blev mer insatt och fick igång hormonerna och vi kom närmare som par. Nu är jag beredd att göra det för att jag känner att det är vi som gör det inte jag. Funderingarna kvarstår men de skäl man har för att inte vilja göra det finns kvar men är inte lika viktiga.
Vi har beslutat att inte köra på. Med IVF utan att det räcker med letrozol o ovitrelle. Och fungerar det så fungerar det.
Ger det 100% nu för att ge det en ärlig chans (utan ingrepp) och att känna att vi gjort det som går. Då blir det inte lika jobbigt om man ångrar sig sen.
Mitt råd är att ni gör en fertilitets undersökning, istället för att vänta. Så vet ni om det funkar eller ej.
Du är ändå 37 och det tar ett tag att lyckas och man ändrar sig mer och mer när man håller på