Inlägg från: Trullis82 |Visa alla inlägg
  • Trullis82

38+ och försöker bli gravid.

Hej på er!

Jaha, då är mensen slut för denna gång så nu ska vi på`t med storm

Vad är bäst......mys varannan dag el var tredje?

Känns som att man får vara lite som en maskin för att ha bästa möjligheten.

• Trullis82
    kaaanskeen3a skrev 2018-02-04 13:31:48 följande:

Positivt gravtest i morse. Skräckblandad förtjusning. Både glad och lite oroad över vad folk ska säga. Detta  kommer att komma som en stor överraskning för många - både i umgänge,bland familj och på jobbet. Känns lite jobbigt faktiskt.

Men Fasiken vad jag känner min kropp! stor skillnad i hur jag känner min kropp nu jämfört med för 10 år sedan (med vår yngsta). Jag kände så tydligt att jag var gravid att jag typ inte hade behövt ta ett gravtest för att få veta. Jag liksom bara visste - på ett väldigt märkligt sätt...

Stort grattis till pluset!

Allt löser sig till slut. En annan går o hoppas inget annat
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-06 06:39:26 följande:

Här närmar sig äl. Dags börja ligga men det är så svårt få till det i vardagsstressen. Igår jobbade jag under kvällen och somnade såklart i soffan efter 21:30. Mannen känner sig halvkrasslig också men på onsdag ska jag vara pigg och förförisk.

Här är det oxå svårt att få till det men av annan anledning.

Jag har en dotter på 13 som typ aldrig somnar före mig. Igår hade vi mys mannen o jag o rätt vad det var hörde jag hennes stämma.....

Ja, har man barn har man visst inget privatliv. Men så är det. Såhär är det oxå svårt att då till något
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-02-08 16:00:46 följande:

Jag har tänkt vi försöker till sommaren men sen ger vi oss nog. Vi har försökt sen juni 2016. Fast jag kommer inte börja med preventivmedel i alla fall eftersom spiralen jag hade 2015 fick mig att må dåligt och skulle det ta sig så är ju barnet ändå välkommet. Jag vill nog inte vara äldre än 42, fyller 41 i år. Jag tror åldern tagit ut sin rätt och allt med fertiliteten håller på avslutas. Sorgligt för jag känner mig ju ung ännu.

Hej där!

Nu har ju inte jag läst om du gjort fler inlägg men får man vara nyfiken o fråga vad ni försökt med för att bli gravida?
  • Trullis82

Hörre ni nu behöver jag er hjälp....

22/1-28/1 hade jag min senaste mens.

Enl en app borde jag ha störst chans att bli gravid mellan 1/2 - 7/2

En vecka senare får jag en rosaslemmig flytning bara för en dag.

Sedan har allt varit som vanligt.

Men inte kan jag vara gravid?

Enl denna app är det möjligt med ett test 19/2 men min cykel är snittad till 40 o man har äl mellan 10-16 dagar före nästa mens.

Då kan jag väl inte vara gravid nu?

Men har kört med äl test sedan flera dagar tillbaka o ska göra fram till mens start, sammanlagt 23 st.

Skriver jag in på hemsidan babyhjälp o räknar ut min äl dag så borde den vara 17/2 vilket den inte var. Har fortfarande inte fått någon glad gubbe på äl testet.

Så vad säger ni, kan jag haft äl så nära inpå mens slutet o vara gravid nu eller vad är det som händer med kroppen?

Jag har inte gjort något gravtest, tänkte vänta tills beräknad mens.

Snälla ni hjälp mig förstå

• Trullis82
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-21 00:08:53 följande:

Jo, men varför skulle du inte kunna vara gravid?

För att det betyder ju att jag måste haft äl så snabbt efter avslutad mens.... men det har man väl inte?

Hade visserligen sex tre ggr mellan den 1-7/2 men gravid så fort???
  • Trullis82

Hej där!

Eftersom jag är under utredning så ville min gyn läkare att jag skulle testa med digitala test 16 dagar innan beräknad mens.

Jag har testat med 23 digitala test o här blir det ingen glad gubbe.

Han ringde upp mig igår för att höra hur allt går o jag med ett tungt svar?det går inte alls?.

Äl testen visar ingenting. Så antingen har jag ingen äl eller så har jag missat den.

Jag frågade om min rosa slemflytning jag hade ca 1,5 v efter avslutad men o han sa att det är inte vanligt men visst kan det vara så att jag hade äl tidigt men borde då oxå få mensen tidigare om jag nu inte e gravid.

Han vill att jag väntar med grav test till förutsagd mensstart vilket är 4/3.

Men ack såååå himla svårt o jobbigt.

Det enda symptom som inte brukar vara är ett stooooort sug efter gott saker.

Stora finnar i ansiktet

Svullen mage som värker lite ner mot snippan

Ömma bröst

Men jag gör som alla andra o hoppas mer än någonsin att jag är gravid o att det tagit sig trots allt.

Här har vi haft sex varannan dag, någon gång gick det till tredje dagen.

Så egentligen borde det vara något på gång där inne OM jag nu hade äl denna månad.

Tänk vad man kämpar för att få något så underbart.

Kämpa på snart sitter vi här runda o vackra

• Trullis82
    bluebird6 skrev 2018-02-22 08:01:39 följande:

Det är samma här. Aldrig fått utslag på ål sticka eller ändrat sekret.

Så när vi försöker på allvar så har vi gjort så att när mensen är slut, så försöker vi ligga var 3:e dag typ.

Och då plussar jag sen.. tar bort lite pressure

Hej där!

Tänkte på att du skrev att du aldrig fått utslag på äl sticka, men du har varit gravid tidigare?
  • Trullis82

Idag värker det som bara den i magen.

Ingen mens ännu förens 4/3 men värker värre än mens

Kan inte ens stå upprätt så får se vart detta slutar

• Trullis82
    mammsen79 skrev 2018-02-25 09:29:45 följande:

Jag har lovat mig själv inte köpa flera ägglossning tester för har ändå inte blivit gravid suck. Denna gång har jag blött i 12 dagar aldrig haft mens så länge. Någon som har haft så lång mens? Jag har fått en tid till att spola äggstockarna o är jätte orolig. Någon som gjort det?

När du använt äl test får du då positivt på dessa? Visar dom alltså att du har äl?

Jag har kört flera månader med äl test långt innan beräknad äl men får ändå inget utslag.

Har pratat med min gyn läkare o han säger att det e dags för medicin för att framhäva en äl.

Så vid mens dag 3 börjar jag med medicin...

Du skrev att du haft blödningar 12 dagar, o det har jag oxå men vanligast är mellan 7-8 dagar.

Hoppas att det går bra för dig. Håller tummarna för det.

Jag kämpar oxå vidare o hoppas på det bästa

Vi här har alla förutsättningar för en liten till. Alla prover som e tagna är på topp men det går ändå inte.

Man har sett med ul att jag har äl men ändå blir det ingen befruktning.

Fortsättning följer
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.