Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-01-03 11:36:12 följande:

Har du testat? Om inte råder jag dig att göra det för vid en av mina graviditeter fick jag som mensblödning runtikring när jag skulle haft mens. 

Japp. Tokblankt.
  • HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2017-01-03 12:55:49 följande:

Svårt.....det kan ju hända att det var för tidigt när du testade, en del får ju inte positivt förrän ett par dgr efter BIM. Vilken dag testade du på och med vilket test? 

Idag skulle varit BIM-1. Jag har blött 3 dagar. Så att det syns rejält när jag torkar mig. Sen nästan inget under dagen.
  • HoppasPåEnTill
    mysmammi skrev 2017-01-04 08:17:49 följande:

Hej ägglossning testen har varit upp och ner senaste dagarna och igår fick jag världens molvärk så fick för mig att ta ett gravtest imorse. Är det någon mer som ser ett streck eller inbillar vi oss?

Jag ser ett halvt streck. :)

Borde vara positivt.
  • HoppasPåEnTill
    Tvilling73 skrev 2017-01-10 10:52:28 följande:

Tog ett nytt grav test imorse med Apotekets, lika negativt som alla andra.

På dag 13 efter glad gubbe på ÄL test.

Har som sagt haft mol/mensvärk sedan ÄL och nu har brösten dessutom börjat ömma. 

Brukar endast ha lite mensvärk direkt då mensen sätter igång. Men väntat på den i över en vecka nu... 

Man blir lite smått förundrad hur kroppen håller på..

Vet du när du har BIM? Hoppas att det bara är för tidigt för att synas på testet än.
  • HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2017-01-18 14:03:57 följande:

Idag kom mensen så om ett par dgr blir det dubbel dos av pergo. Har dock en undran angående dagen man bör börja äta pergo...Har läst på flera ställen nu att om man vill ha många ägg då ska man börja på dag 3, men vill man ha bättre kvalité ska man börja dag 5. Är detta något du Nykär tex har hört något om?

Känns skönt att mensen kom nu så min cykel inte blev helt galen av pergo för det var jag orolig för då jag läst att en del inte fått mens efter första behandlingen. 

Intressant! Det har jag aldrig hört. Jag har börjat på dag 3. Kanske borde börja på dag 5 istället.
  • HoppasPåEnTill
    wa76 skrev 2017-01-29 12:57:36 följande:

Oj vad liten den blev. Här kommer en från NC också.

Det är verkligen en fin kurva!
  • HoppasPåEnTill
    wa76 skrev 2017-01-29 14:03:46 följande:

NEJ, menade ÄL+9 resp ÄL +8 

:D

Ja något sånt. Ska försöka vänta med att testa till februari.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.