38+ och försöker bli gravid.
37,2-37,3 skulle det stå!
37,2-37,3 skulle det stå!
Hejsan!
Är 38 1/2 och vi försöker få en 3:a. Har en född 2013 och en 2015.
Vi har försökt 3 månader och trodde vi missat Äl den här månaden eftersom sambon var bortrest, men kaanske träffade vi ändå. Tempar och använder både Naturalcykles och Fertilityfriend och dom är oense. FF säger att vi missade Äl med 4 dagar och NC säger att vi precis träffade! Använder Äl test och om jag tar bort det positiva ältestet i FF så går den bara på temperaturen och då är FF överens med NC om att vi träffade. Bara att hålla tummarna.
Är 39 år och har en son född -12. Efter flera års försök gav vi precis upp och tänkte sätta in en spiral. Blev väldigt oväntat gravid och är nu i v. 6.
Är dock otroligt orolig över att allt inte ska gå bra! Vågar knappt vara glad....
Testade ju negativt i fredags och fick lite blod på fingret när jag kände på tappen i lördags. Har haft mensvärk hela helgen så mensen är väl på gång..men nu är det inget blod på fingret alls när jag känner och har lite flytningar istället? Tappen sitter väldigt högt upp och är mjuk... Blir helt förvirrad nu...
Tror absolut mensen är på g, men varför kommer den aldrig när jag haft mensvärk i flera dagar? Nu tändes hoppet igen, men troligtvis får jag väl bli besviken en gång till...
Zora tycker också att det syns tydlig skilnad på tin kurva innan och efter äl.
Läste att NC tar mer hänsyn til algoritmen en äl testen. Kroppen kanske försökte få äl utan resultat när du fick + äl testet. Kroppen kanske gjorde nytt försök och lyckades. Lästen amerikansk undersökning som visade(kommer inte ihåg exakt siffra) om det var ca5-10 av alla kvinnor får äl 2 gånger i månaden med några dagars mellan rum. Men då har väl progresteronet från första ägget redan höjt tempen. Bara lite spekulationer.
Om du hade äl 19/8 så har vi bim nästan samtidigt. Jag hade äl 18/9 vi får hålla tummarna att något fastnat där inne.
Just nu känner jag inga symtom. Är bara lite trött men har ju jobbat i natt och sovit typ 4 timmar. Så kanske i te så konstigt.
Hej!
Hoppar in här. Fyller 40 om en månad och vill så gärna ha en till. Vi har 2 barn sedan tidigare (2007+2010).
Nu har vi försökt i 10 månader och börjar överväga om man ska göra någon utredning (privat). Ätit munkpeppar och vitaminer men det kanske inte hjälper när man närmar sig/är 40.
Vad tror ni...? Jag har trott mensen är på g hela tiden men det kommer bara lite lite blod ibland när jag tar på tappen... Negativt test i torsdags, och bim i söndags....
Hej! Här kommer lite info om munkpeppar: www.zonterapibarnloshet.se/kosttillskott-barnloshet-gravid/munkpeppar-agnus-castus-fertilitet-gravid.html
Jösses..
Testade i dag negativt på äl+ 11 så det känns lite kört nu. Har testat positivt vid äl +10 vid tidigare graviditet.
Bim 2-3/9