Inlägg från: InaLo |Visa alla inlägg
  • InaLo

38+ och försöker bli gravid.

Hej!

Jag är 38 1/2 och vi planerar en 4:a känns så kul att vi äntligen båda två blev sugna på en till trots att vi bestämt att vi var färdiga. Vi är inte riktigt beredda att sluta med småbarnsåren.

Har barn i åldrarna 16,11och 5år.

Angående mens och amning. Om du försöker få in perioder med uppehåll av amning under dygnet. Ex natten. Barn vänjer sig snabb om man ger lite ersättning på kvällen och så försöker att trösta istället för amma. Tillslut slutar bebisen att vakna för amning. Min dotter ammade inte mellan 24.00 och 06.00 och jag fick tillbaks mensen efter 4,5 månader.

Med dom andra natt ammade jag och fick inte någon mens fören efter 11månadet.

• InaLo

Jag testade positivt med dottern äl +10 och hade säkert fått ett mycket svagt sträckt äl+9 men tidigare en så tror inte jag att jag hade sett något. Hoppas kunna hålla mig till äl +10 denna gång. Är på äl+4 nu.

Tur att dessa billiga tester finns. Så känns det inte så slösigt att testa tidig.

• InaLo
    Anonym (39) skrev 2016-09-22 13:23:09 följande:

11 månader efter du avslutat amningen? :- O

Alltså jag slutade amma när dom var 11 månader och fick kort därefter tillbaks mensen. 11månader efter graviditeten.
  • InaLo
    KarinIngrid skrev 2016-09-22 13:28:39 följande:

Jag blir 38 på måndag och vi försöker med ett syskon till sonen som är född 2015

min man är 42. Vi träffades sent i livet därav den sena starten med barn. Men jag känner definitivt att jag vill ha ett barn till. Och min man också. Men samtidigt vill vi inte bli för gamla. Vi har satt en deadline. Jag får inte hinna fylla 40 innan BF. Vilket innebär att vi har drygt ett år på oss att plussa. Jag känner mig superstressad!!

Hade BIM idag. Och självklart kom mensen som ett brev på posten.:(

Skulle också bli stressad över en sådan deadline men känner att jag skulle gärna fått ett barn innan jag fyller 40 år.
  • InaLo
    anna7607 skrev 2016-09-22 14:53:16 följande:

Hoppar in här jag med. 40 och vill ha en liten till innan det är på tok försent. har två underbara STORA hemma. Försökt i 16 månader med två missfall. Det börjar kännas. Bim om 6 dagar.

Oj 16 månader det är länge! Då började du ungefär som jag är nu lite mera en 38 1/2

Det är kämpande. Håller värkligen tummarna att det tar sig snart för er.

Jag tänker lite så att nu när man är lite äldre så måste man värkligen göra allt man kan för att ta hand om sig och leva nyttigt. Jag älskar ju statitestik. Läste att man minskar risken för missfall med 46% om man äter nyttigt och mycket frukt och grönt innan greaviditeten och under.

Det ska väl öka chanserna att bli gravid om man dessutom konsumerar Måttligt med kaffe och alkohol. Tar sina vitaminer. Minskar stress. Skrattar mycket.

Kör även med Akupressör punkter för fertilitet.

Och såklart massa sex.

Jag tror inte jag blir stressad av allt detta. Tycker mest det är bara kul.

Är lite orolig för att mitt nattarbete påvärkar negativt.

Har ni några strategier?
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-09-22 17:00:25 följande:

Försök 16 här med och bim om 3-4 dagar...

Håller såklart tummarna för dig med!
  • InaLo

Jag tar Apotekets vita min för kvinnor i fertiålder med folsyra. Hmm B-vitamin varför tar man det?

Jag har i allafall turen att ha äl 14 gånger per år. Har 14.5 cyklar per år och ca 1 gång vart annat år uteblir äl. Då blir cykel ca 35 dagar istället för mina vanliga 25 dagar. Det får man väl vara tacksam för.

Har värkligen tänk försöka att inte stressa upp mig över babyverkstad utan njuta. Det är ändå en rolig tid i livet om jag ser tillbaka på tidigare försök.

Min första grav var oplanerad, andra innan vi han bestämma oss, tredje första försöket men slutade i MF och fjärde tionde försöket efter MF.

Nu är vi på andra försöken men vi prickade väl äl sådär bra förra gången.

• InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-09-23 21:39:33 följande:

Testade i eftermiddags men negativt. Bim -2

Inga större förhoppningar och vet inte varför kroppen luras så.

Ska man ge sig på försök 17 eller acceptera att det inte går....eller söka hjälp på klinik...

Tröttsamt att det inte vill ta sig

Oftast är det väl en övre åldersgräns för att söka hjälp 38-40år för kvinnor. Då måste man söka privat. Tycker du ska ringa gyn i allafall och hör med dom.

Milou3. Jag tror att äl+8 är deffenetivt för tidigt. Jag fick själv positivt på äl+10 men med minsta tjejen men då var det jätte svagt.

Är själv på äl +6 så jag får vänta några dagar till.
  • InaLo
    Silvercross skrev 2016-09-24 08:00:22 följande:

Glömde säga att tempen var 36,8 imorse. Är det inte lite för högt om mensen kom? Har haft mellan 36,2 och 36,5 runt ägglösningen.

Min temp dippar först dagen inn eller samma dag som mensen kommer.

Tycker det är skönt att testa innan eftersom då blir jag inte så besviken om mensen kommer. Vilket kan vara på jobbet eller vart som helst. Då kan jag välja tidpunkt då det funkar att deppa liten stund innan man rycker upp sig igen.
  • InaLo

I går på förmiddagen så blev jag väldigt yr vid 3 tillfällen, lite obehagligt men tänkte inte så mycket på det. Inte fören på kvällen kom jag på att det kunde ju vara ett tidigt gravtäcke. Sen i morse så dippade min temp till 36.9 jag brukar alltid ha 37.2-37 mellan äl. Men vågar inte hoppas då man söker symtomen hela tiden. Men så klart man håller tummarna.

Äl+7 idag.

Skickar med en bild på min tempkurva som alltid är stabil om ja tempar rätt tid och inte är sjuk eller druckit alkohol.

Hur går det för er andra?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.