Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-01-31 11:24:24 följande:

Nä nu vore det bannemej dags för oss! 

När du flyttar ner till GBG så inboxa mig, jag tror säkert min läkare kan tänka sig att ta alla prover på dig och ge dig hjälp efter det. Man betalar ju själv för allt så hon förlorar ju inget på att göra det liksom. Kan vara skönt se hur allt ser ut, vad äggreserven är osv. Så kan även din man lämna spermaprov, det gjorde min. 

Tack, ska inboxa dig när flytten är klar :) Skulle vara helt underbart att få kollat upp att allt står rätt till, det vore guld värt!

Kom att tänka på att det måste vara jobbigt att se positivt på hcg sticka när man ska kolla om det gått ur kroppen när man tar Otrivelle, för att sen se det försvinna och inte komma tillbaks. Hade gärna tagit otriville som extra hjälp, men just den biten hade jag gärna klarat mig utan känner jag.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-31 12:12:25 följande:
    Ja såna tankar hade jag innan med...att jag kommer få ett bryt av att se ett plus som är fejk. Men blev nog lite avtrubbad efter vårt MA då jag kollade regelbundet och hade plus i två månader som sakta sakta blev svagare...det var väldigt påfrestande. Men nu var det helt ok, för jag visste ju att det var från medicin och jag vill hellre se när det är borta än att chansa och ta ett test på ÄL+10-11 och inte veta om det är sprutan eller graviditet. Så mitt kontrollbehov tar över så jag vet när den är borta. Är bara rädd för att den minskar för sakta och inte försvinner och kanske till o med går ihop med en ev graviditet så det ökar igen...då kommer jag nog inte tro på det förrän en bra bit över bim...men det är ju ett rätt angenämt bekymmer isf :)
    Så jobbigt det måste ha varit att testa så länge efter MA :(

Jag hoppas att ditt hcg går snabbt ut ur kroppen så du slipper vara osäker vid en ev. graviditet för det kan ju helt klart bli lite knasigt.
  • Too tiki
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!
    Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Härligt och så bra att du får gå på ultraljud varje vecka så du slipper oroa dig mer än vad jag kan tänka mig att du redan gör. Håller tummarna för att allt går bra för er Hjärta
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-31 21:35:59 följande:

Too tiki: Äntligen verkar du haft ÄL. Men inte kan väl dubbeldos Pergo göra äl senare? Varför skulle det kunna göra det tänker jag?

Nä, tror inte det heller och idag är jag ju på CD 14 och tror jag har ÄL nu, det känns så i varje fall, så det blev bara en dag senare mot förra gången :)
  • Too tiki
    pimpim78 skrev 2017-01-31 20:28:37 följande:

Jihoooo

I dag ringde de från reproduktionscentrum och frågade efter mitt BMI, de hade missat att fylla i det, men detta tyder ju på att remissen behandlas nu, och vi snart kan köra igång med vår önskade IVF.

Äntligen börjar det se lite ljusare ut......

Fram tills desskör vi på här hemma och i dag på morgonen hade jag blinkande gubbe, hade sex i gåroch sen nu på kvällen var den fast så i morgon lunch blir det sex igen. Vi hade även igår kväll tänker att det borde täcka upp ganska bra, eller vad tror ni ?

Härligt :) Hoppas dock att ni slipper IVF och att era egna försök ger utdelning medan nu väntar, ni täcker upp bra i varje fall :)

• Too tiki

Nu vet jag inte vad jag ska tro om min ev ÄL.

I förrgår fick jag hög fertilitet med monitorn på morgonurin men på kvällen positivt med vanliga cb och billiga tester. Igår fick jag maximal fertilitet med monitorn och maximal också idag, båda med morgonurin.
    Igår gick tempen ner till 36,48, idag 36,96, tappen är mjuk och högt placerad och jag har äl sekret, vad händer?
    Hur många dgr kan man få få maximal fertilitet? Borde inte tempen vara låg idag också om jag får maximal på monitorn?
    Jag har också känningar från äggstockarna något jag inte vill påminna mig att jag brukar ha, eller i varje fall inget jag noterat. Jag funderar på om man kan känna när ägget vandrar iväg ner mot livmodern och det är det jag känner nu?
    Jag ska testa med billiga tester runt lunchtid och se vad de stickorna säger utan morgonurin. Tänkte att LH kanske kan finnas kvar i urinen från igår och det var därför jag fick utslag nu på morgonen.

Många frågor som jag hoppas någon av er kan svara på för såhär har jag inte haft tidigare...

• Too tiki

Nu har jag testat med billiga tester och den var inte positiv, men jag kunde bara hålla mig i 1 1/2 tim och hade druckit kaffe innan så det kanske inte går att lita på. Får väl försöka hålla mig igen för att se om det blir positivt sen. Svårt, för mina äggstockar molar och jag känner mig kissnödig hela tiden, men kan jag inte hålla mig så får jag väl hoppas på att det jag tog nu stämmer :)

Skulle tempen vara högre imorgon också då kommer jag börja smörja med krämen direkt och inte vänta som jag gjorde förra månaden. Är rädd att pergon gjort slemhinnan för tunn så det känns tryggast att göra så. Sen skulle det inte bli ngt denna månad kommer jag försöka få tag på letrozol för den ska ju inte ha den effekten som pergo har på slemhinnan om jag förstått det hela rätt. Frågan är bara hur jag ska få tag på det. Någon som vet en tillförlitlig sida man kan beställa ifrån? Behöver ju ha det hemma innan ev. mens kommer...

• Too tiki
    mysmammi skrev 2017-02-01 12:49:49 följande:
    Har för mig att man ska ha hållit i alla fall 4 timmar så hade nog inte litat på stickan där.
    Nä det är ju det som är problemet, men jag brukar aldrig ha hållit mig mer än 2 1/2 tim och då har det gett utslag men då har jag iofs inte druckit kaffe innan som jag dumt nog gjorde nu. Får försöka hålla mig till i varje fall till 15 tiden och hoppas att det går :-/
  • Too tiki
    bluebird6 skrev 2017-02-02 12:32:42 följande:

Hejsan.. 

Tråkigt att det inte blivit fler plus här är. 
    Men ni kämpar på och verkar vara vid gott mod?!

Vi plussade ju äntligen igen på julafton efter senaste MA i sep. 

Nu sitter jag här och väntar på skrapning igen.
    Började blöda i helgen, skulle gått in i v 11 (10+0) i tisdags men istället konstaterade de att fostret dött i vecka 8 igen. 

Jag vet varken ut eller in och har knappt orkat tänka på några dagar. Provade Cytotek igen denna gången då det räckte med det sist. Men grynet denna gång är envist kvar. Vilket jäkla påfund MA är. 

haft 2 Mf innan i v6-7 och då kom liksom allt ut direkt. Kroppen slutade tro att den var gravid. Men det här att sitta med gravsymptom och vänta på att det ett dött foster ska komma ut är fan rena tortyren. 

Det var ju inte så här det skulle bli. Hur vågar man försöka igen? 

Känner mig rätt hopplös. Denna gång ska vi iaf få hjälp med en utredning då det är 4:e gången på raken. Inga problem att bli gravid trots åldern men att få behålla våra hjärtegyn börjar kännas omöjligt. 

men då måste man vänta på utredning 4-6 v så jag hinner få en mens. Men snart 39 och det känns som varje månad räknas. 

Beklagar verkligen Gråter Har ju själv aldrig haft dessa problem men det var ju många år sedan jag var gravid så skulle jag nu bli det räknar jag att åldern gör att det inte blir lika lätt att behålla en graviditet. Hoppas verkligen ni orkar kämpa vidare men förstår om det inte känns så aktuellt just nu Hjärta

Nja, vid gott mod är jag inte, tror inte det blir ngt denna månad heller. Fick mkt mindre äl sekret av pergo denna månad så nästa kör jag utan och hoppas sen att jag får någon att skriva ut letrozol till mig istället...

Många styrkekramar Hjärta

• Too tiki
    bluebird6 skrev 2017-02-02 18:53:32 följande:
    Ja här går vi och väntar på Äl. sedan Bim och sedan att man ska nå v 12 och därefter någon gång. Det är väl bara att börja om och hoppas på det bästa. 

vad är letrozol? Jag har inte blivit erbjuden något innan trots ålder och upprepade Mf/MA. 

Håller tummarna. Har fortsatt kika in här även om jag inte skrivit aktivt. 
    wa76 skrev 2017-02-02 13:45:11 följande:
    Nej, vad hemskt :( Många styrkekramar till dig <3
    Här är det segt, haft mens tre gånger sedan senaste missfallet i vecka 10, inte lyckats bli gravid. Känns just nu att mina chanser att bli gravid är lika stora som att vinna på lotto... man vill bara ge upp.
    Ja, väntan på det där plusset är fruktansvärt. Vår son är 8 år och både han och vi längtar så vi går sönder efter ett syskon, men det vill sig bara inte..

Som jag förstått det har letrozol ersatt pergotime som slutade säljas i början av året. Jag hann precis ta ut mitt recept med pergo som jag fick utskrivet av en dansk läkare. Nackdelen med pergo är att den har en tendens att tunna ut slemhinnan och ändra strukturen på äl sekret, detta gör inte letrozol och det är heller inte lika stor risk för flerbörd.

Tror precis som någon annan skrev här att du skulle prova litinus eller progesterallkräm när ni börjar försöka igen. Det är ju inte skadligt på något vis och många har ju blivit gravida och förhindrat missfall med hjälp av extra progesteron. Många, eller så gott som alla äldre, har brist på progesteron så det hade jag provat om jag vore du.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.