Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2017-01-29 16:30:06 följande:

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.
    Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.
    Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.
    Snälla håll era tummar för honom!!

Åhhh så sorgligt, finner inga ord Gråter Hoppas och håller tummarna för att er lilla son klarar sigHjärta Många tröstande kramar, tänker på er Hjärta
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-30 06:15:49 följande:

Jaha, då dök tempen ner med nästan 1,5 decimal imorse, på dag ÄL+10. Och så fick lite klara trådiga flytningar, de brukar komma någon/några dagar innan mens också. Kommer nog inte ens testa mera denna cykel, det är säkert kört :(  Om två-tre dagar borde mensen komma, min lutealfas var ju kortare - 12 eller 13 dagar sist.

Hoppas att tempen går upp imorgon igen! Många får ju en implantationsdipp så har du tur är det kanske det du ser idag...?

Här blev det hög fertilitet idag också :( Jag kommer kolla senare med billiga tester för att se om den visar fullt utslag och gör den det då kollar jag med vanliga CB. ÄL är troligen på gång nu i varje fall för min temp har gått ner från 36,82 till 36,64 idag. Jag brukar få 36,5 på ÄL dagen och iom att tempen droppade idag kanske jag får LH topp senare under dagen, vi får se....så jäkla segt Skrikandes
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-30 17:06:15 följande:
    Tack, man får ju hoppas! Lite sent för implantationsdipp bara, tycker jag. Borde väl inträffa runt dag 6-7? Vi får se hur tempen ser ut imorgon!

Hoppas att det är ägglossning på gång för dig nu! Jag skulle nog också kolla med billiga tester, det blir ju lite annan sak att se ett starkt streck! Men visst är det segt när man väntar så!
    Jag tycker att tempen brukar vara väldigt ojämn innan ägglossning, kan hoppa hur mycket som helst, vet inte om jag sett någon ÄL-dipp hos mig?...

Kollar man på fertilityfriends charter och tar upp de som fått implantationsdipp har en del fått vid dag 10, så helt omöjligt är det ju inte :)

Kollade tidigare idag med billig test men det var inte positivt. Ska kolla senare under kvällen för att inte missa stegringen om den kommer ikväll, annars blir det till att kolla med monitorn imorgon igen och hoppas på positivt då...Blir det positivt imorgon får jag ÄL cd 15 mot 11-13 som jag normalt får. Hoppas ju att den kan påverka äggkvalitén men just nu känner jag mig inte speciellt optimistisk, tror nog inte det blir något denna månad heller. Vet inte varför egentligen, bara en känsla jag har och den skriker bara ut att min ålder är emot oss :( 

Min temp brukar också hoppa strax innan ÄL men den brukar alltid hålla sig över 36,7 tills strax före ÄL och vid ÄL har den hittills alltid gått ner till prick 36,5. Det finns däremot flera som ej har en dipp före äl men det är nog ganska vanligt.

Håller tummarna för att din temp går upp imorgon igen! Är så himla segt med denna väntan fram till ÄL och sen fram till BIM så man blir ju smått galen av allt :)

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-30 19:02:44 följande:
    Ja, vissa cyklar kan ju det bli lite senare ägglossning, jag har haft det ibland också, fast då testade jag inte med stickor utan märkte att mensen kom riktigt sent.

Jag förstår hur du menar att man har DEN känslan. Och åldern. Har den ständigt, att man är lite galen att man ens vågar hoppas. Om knappt tre månader (till påsk :D)  är jag 41. Andra får ju barnbarn vid den åldern! :D
    Herregud, du är ju bara barnet, jag är 44 år Skrattande

Min ÄL är nog senare för att jag tog pergo denna månaden från dag 4 istället för dag 3 som jag gjorde förra månaden. Tog dubbeldos denna månad också och ev. kan det påverka så ÄL kommer ändå senare? Ska testa igen runt 23 tiden. Skulle testat vid 20 tiden men glömde av och gick och kissade, så nu får jag hålla mig igen Skrikandes
  • Too tiki

Fick positivt på billiga tester och CB precis så nu blir det till att mysa :) 

• Too tiki
    valere skrev 2017-01-30 21:57:21 följande:

Hej! Jag tänkte hoppa in i den här tråden, om jag får. :) Har inte helt påbörjat försöken att bli gravid än eftersom jag fortfarande är särbo, något som dock kommer att ändras inom kort. Vi vill ju båda ha barn men har inte helt uttalat när vi ska börja försöka, dock skyddar vi oss ju inte. Och när vi nu prickade in ÄL +/- någon dag senast han var här i helgen kan jag ju ändå inte låta bli att hoppas... Har en 2-åring sedan tidigare med en annan man och då hade jag hjälp av pergotime, så jag inser ju att chansen är minimal. Men lite pirrigt känns det ju nu ändå. :)

Välkommen, hoppas det tar sig denna månaden :)
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-31 04:29:14 följande:
    Haha, tack, visst viktigast är perspektivet! Jag är dock inte lika optimistisk idag som jag var för två dagar sedan, tempen ligger nu på 36,66, från 37,04 i söndags. Känner att mensen kommer imorgon! Mina cyklar blir ju bara kortare och kortare.
    valere skrev 2017-01-30 21:57:21 följande:

Hej! Jag tänkte hoppa in i den här tråden, om jag får. :) Har inte helt påbörjat försöken att bli gravid än eftersom jag fortfarande är särbo, något som dock kommer att ändras inom kort. Vi vill ju båda ha barn men har inte helt uttalat när vi ska börja försöka, dock skyddar vi oss ju inte. Och när vi nu prickade in ÄL +/- någon dag senast han var här i helgen kan jag ju ändå inte låta bli att hoppas... Har en 2-åring sedan tidigare med en annan man och då hade jag hjälp av pergotime, så jag inser ju att chansen är minimal. Men lite pirrigt känns det ju nu ändå. :)

Välkommen! Vad roligt att ni ska flytta ihop!Äntligen, då är det bara att köra! :D

Skit också :( Nu vet jag att det är en klen tröst, men man kan inte bara kolla tempen för den verkar kunna variera, även om jag gör precis som du när det börjar närma sig BIM.

Jag fick maximal fertilitet på monitorn idag så nu kommer den eviga väntan fram till BIM :) Hade väl fått maximal på monitorn igår kväll också om jag bara hade kunnat testa fler än en gång om dagen med den. Tempen har också gått ner till 36,48 så jag tror jag har ÄL nu, eller haft udner natten för jag har inga känningar alls just nu... Nu gäller det bara att tempen går upp och stannar uppe så jag vet att ett ägg verkligen har släppt också. Alltid något man ska vänta på :D

Håller tummarna för att din temp går upp och hör gärna av dig om hur det går för dig. Kramar Hjärta

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-31 09:06:40 följande:

Flitiga ni är som orkar tempa! Jag är alldeles för lat för en sån grej...känner att man oavsett verkar känna sig lätt osäker, ingen kan ju verkligen veta om man inte tar prov eller ser på VUL. Jag har koll på att den närmar sig och sen kör vi ju ändå varje dag. Jag vill mest ha koll på när den är så jag kan räkna ner till BIM och hittills har det ju stämt bra eftersom mensen kommit punktligt i tid till den. 

Så nu väntar vi på BIM ihop! Jag är på ÄL+3 idag....

Tempningen stressar mig inte lika mkt som ÄL testerna för dem tycker jag är jobbiga. Tyvärr kan man ju inte se på tempen innan ÄL, bara att den har varit, hade det inte varit för det hade jag skippat att tempa nu när jag vet att min lutealfas är kort. du skriver att man inte kan veta om ÄL varit om man inte tar prov eller VUL, stämmer det? Jag har läst att man kan vara säker att ÄL har varit om man får en tempökning, hittar däremot inga vetenskapliga belägg för det, därav min fråga.

Ja nu blir det spännande och långsam väntan fram till BIM :) Kommer du testa på ÄL +10 denna gången också? Nu får vi hålla tummarna för att vi får lite plus i tråden, även om jag själv inte är så optimistisk som jag varit tidigare. Kanske ett gott tecken, vem vet.... :D

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-31 09:26:19 följande:

Jag har läst att vissa som tempat ändå inte haft ÄL fast tempen säger det. Allt beror ju på hur exakt och noga man är, så jag känner att jag orkar inte lita ens på det faktiskt. 

Nej jag kommer testa på CD12, måste se första så Ovitrella går ut helt. OM jag ser helt blankt test ex på CD8+9 så kanske jag vågar testa innan. Men måste vara säker på att den är borta först, annars får jag testa senare än jag brukar så jag inte slutar med Lutinus för tidigt. 

Jag har dåligt med hopp, trots att jag fått all hjälp jag kan få just denna gången..men har blivit besviken så många gånger nu att jag inte riktigt orkar hoppas. 

Sökte lite på det på nätet nu och det stämmer att tempen ensam inte kan säga att man haft  ÄL. Däremot  om övriga tecken finns, dvs sekret före och efter ÄL, livmodertappens läge före och efter och tester. Säger alla dessa tecken, inkl tempen att man har ÄL, då kan man vara ganska  säker på att man haft det. Krångligt, hade ju varit väldigt praktiskt om man hade kunnat på en självtest som visar att man haft det, i varje fall när man nekas hjälp....

Ja just det, glömde att man måste vänta när man tagit Otriville. Jag kommer vänta till BIM-4, eller möjligen lite längre.

Vi får väl hoppas att våra negativa tankar denna månaden är det som gör att vi plussar, vore ju inte en dag för sent i varje fall.. :)
  • Too tiki
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 09:27:04 följande:
    Mina tvillingar fick tts. Opererades på Karolinska i onsdags, men den större tvillingen klarade inte omställningen efter operationen. Han får ligga kvar i magen tills den andre vill ut.
    Om en timme ska jag på första ultraljudet sen beskedet. Kommer vara det värsta ultraljud jag nånsin gått på... Ingen aning hur han mår i magen och är så nervös.
    Håller också tummarna för digHjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.