Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-04-27 10:06:10 följande:
    wa76: Kul att höra från dig. Hoppas allt gått bra med flyttbestyren. Du är ju mig hack i häl. Spännande med snart KUB! Lycka Till!

MammaPippi: Lycka Till på KUB ni också!
    Ja, tycker det är skönt att man håller kontakt lite här på forum, roligt att läsa om alla plus och hur det går för de som plussat sen! :)

Hoppas du får svar på provet du tog snart så du slipper oroa dig!

Ja, nu är det bara 3 dagar kvar till kub, blir mer och mer nervös för varje dag som går! Det gick bra med flytten, nu har vi lämnat över nycklarna, känns konstigt... grät en del när jag skrev under sista pappren i fredags... 10 år och två barn födda på gamla stället, så många minnen, känns så oerhört sorgligt, som man man säger hej då för sista gången till en god vän.Men vi behövde verkligen flytta eftersom vårt gamla bostadsrättslägenhet var alldeles för liten. Usch att man ska vara så sentimental, säkert gravidhormoner också.

• wa76
    Milou3 skrev 2017-04-30 09:13:44 följande:
    Hade jag haft den minsta misstanke om graviditet hade jag givetvis avstått från vin. Men jag hade rätt, mensen kom i morse. 2 dagar för tidigt.

Tur jag inte slösade ett till test. Blir Rosenrot och hoppas på nästa äl. Som nu tyvärr infaller på min barnvecka, då sambon kommer bli extremt svårövertalad till sex.

Fanihelskotta :( blir så less på detta!!
    Vad tråkigt med mens igen :( Håller tummarna att det tar sig nästa cykel! <3
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-05-03 15:14:05 följande:
    Testar första gången på fredag, längre än så orkar jag inte vänta
    Åååh, håller tummarna och tår att du ser ett fint plus nu på fredag!!
  • wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2017-05-03 18:11:02 följande:

Hej allihop. Fick visst ett oplanerat FL-break.

Har precis haft ÄL tror jag och får nu snällt vänta 2 veckor. Hur går det för er andra?

Välkommer tillbaka! Ibland behöver man en paus... Jag är sällan inne så missat en del också.
  • wa76

Nykär15: håller verkligen tummar och tår imorgon att ni ser fint tickande hjärta (eller två!) imorgon. Jag var så nervös när jag var på mitt vul i v 7, var helt säker att det var tomt därinne då jag hade så få symtom och det första jag såg på skärmen var ju ett stort svart hål - det finns ingen där - utbrast jag. Men sen typ 3 sekunder senare zoomade hon in på embryot med starkt tickande hjärta! Du får se att det kommer gå bra! :) Hoppas det är tidigt på morgonen och du slippe rvänta och oroa dig hela dagen, man blir ju fullständigt rastlös och galen under tiden. Jag hade typ 150 i puls när jag satt i väntrummet :D
    När man börjar närma sig v 12 är ju det lättare då man kan fånga upp hjärtljuden med doppler. Lyssnade imorse igen, bara 20 sekunder totalt, fast försöker inte göra det varje dag, i fall det är skadligt för fostret...

• wa76
    Hemflyttad skrev 2017-05-03 15:18:24 följande:

Glömde ju ge en uppdatering om mig själv! Jag är idag ÄL+13 och har testat minus, inte överraskad men besviken. Trots att man vet att chansen är liten (ÄL på fel sida) så är den ju inte obefintlig och man hoppas ju. Usch, blir bara så trött och ledsen på allt det här. Att inte ens få en riktig chans varje månad.

Tar fortfarande Lutinus för jag tänkte passa på att skjuta på mensen lite pga. resplaner nästa månad. Mens blir väl tidigast imorgon eller fredag och ska då börja med sprutor igen på CD3. Blir nytt VUL runt dag 10-12 och förhoppningsvis blir det ägg på rätt sida den här månaden. Hoppas hoppas!

Ha nu en fin eftermiddag i solen Solig

Så tråkigt med minus :(  Håller tummarna att det går bra nästa cykel! <3
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:02:45 följande:

Äntligen klara!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Hurra!!! Vad glad man blir!! Srort stort grattis! <3 <3 <3
  • wa76
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-04 17:32:10 följande:

Skönt Vul är gjort nu Nykär.

Här kom mensen nu.

Usch så tråkigt! :(  Men vet ju aldrig, så mörkt som det ser ut just när mensen kommer så kan nästa gång vara eran tur! Håller verkligen tummarna att det blir så! <3
  • wa76

Var på KUB idag och fick 1:158 för Downs syndrom. beta hCG drog ner resultatet mest, låg på 44,7 :( Nackspalten var bra - 1,32 och PAPP-A var 0,361.). Usch vad orolig jag blev. Nu fick jag höra att jag kan lämna blodprov för NIPT, MEN man kan bara göra det på mån-ons och bara mellan kl 8-11. Hur sjutton ska jag ta mig ledig från jobbet igen? Det går bara inte. Veckan som kommer får jag absolut inte vara borta en endast förmiddag och tidigaste skulle ju vara måndag den 15 maj. Sedan vänta på svar i typ 10 dagar till. Jag blir galen.Har så mycket på jobbet, kom hem nyss  därifrån (kl 7 på kvällen), helt slut och ledsen.

• wa76
    Too tiki skrev 2017-05-10 10:15:41 följande:

Idag kom mensen så inget plus denna månad :(

Nej vad tråkigt! :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.