Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-03-23 20:41:19 följande:

wa76: Trötthet är väl ett gott tecken! Är det ett återbesök du har imorgon men de inte tar kompletterande prover? Hoppas jag missförstod, annars låter det jättekonstigt.

Jag var på VUL Idag och vi fick se ett tickande hjärta! <3 Blev daterad 1-2 dagar tillbaka (beroende  på vilken app man använder sig av), men jag hoppas att det inte gör nåt? Är i v 6+5 idag enl vul, i v 6+6 enl 2 appar och 7+0 enligt en tredje. Man blir lite galen då man inte vet vad som gäller. Embryot var i alla fall ca 7,9 mm lång.

De tog kompletterande prover idag, fast de tidigare sagt att jag borde vända mig till en MVC för det. Jag var lite på helt enkelt ;) Hade ju 2,98 i TSH sist. De tog TSH igen, TPO-antikroppar (autoimmunitet) och tyroxin till slut, vilket jag är tacksam för. Tyvärr så kommer jag inte veta svaren förrän måndag morgon. Jag kollade mina prover från 2003  när jag hade nyligen blivit gravid med min äldsta (och inte visste det) och då låg TSH på 2,8. Varken läkare eller jag visste då att jag nyligen blivit gravid men jag hade lite hjärtklappning och var trött (hade även lågt blodvärde) så de tog prover. Sen skickade hon provsvaren till mig hem och jag sparade dem i alla dessa år. Jag vet inte om det har någon betydelse? Nämnde det till läkaren idag.

Fortsätter smörja in med krämen så länge (progesteral). Vi ska ju flytta på tisdag, huset är sålt, det blir mycket lyft och stress, vet inte hur det kommer gå! Fortfarande orolig, för mycket kan gå fel men försöker bara njuta och slappna av nu.

Ha en fin helg nu allihopa! <3
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-03-23 20:41:19 följande:

Mitt illamående håller i sig tyvärr. Tror jag gått 11 veckor nu. Igår tog jag mig i kragen och ringde mvc för inskrivning och även ett ul är bokat till 4 april. Jag har haft svårt att ta till mig denna graviditet och därför jag inte ringt förrän nu. Alla mina fyra tidigare graviditeter har jag gjort tidigt VUL/UL runt vecka 7-8, men inte denna gång, så det känns fortfarande svårt att lita på att jag är gravid, men jag mår ju verkligen illa, trött så jag somnat i soffan på em, och ingen mens, så detta tyder ju på att de två strecken stämmer. Men lite overkligt är det så länge jag inte sett något liv där inne.

Usch för illamående! :( Kommer ihåg att det var jobbigt när jag haft det tidigare. Har nu inte känt så mycket av det än, vilket är konstigt tycker jag.
    Skönt att vul är snart i alla fall! Ska ni göra KUB eller NIPT eller något liknande också?
  • wa76
    WendelaW skrev 2017-03-24 18:21:17 följande:

Har haft ont i brösten ända sedan den 15:e och molvärk i magen. Har varit lätt illamående i 4 dagar nu.
    Är det lönt att ta ett gravtest imorgon ÄL+9, BIM-5 eller är det förtidigt?

Jag fick plus på ÄL +9 nu sist. Men det var ytterst svagt och jag tog det på eftermiddagen. På morgonen var det helt blankt men min urin brukar ju vara mycket mer koncentrerad på kvällen så då tog jag ett till test och då såg man två linjer!
    Men vill du vara helt säker så vänta 2-3 dagar till, blir mycket mindre oro och funderingar (om du orkar!!).
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-03-20 10:29:19 följande:

Här med! Är på CD12 och haft blinkande smiley igår och idag, så den borde slå om till fast inom nån dag eller två. Så runt 5/4 räknar jag med mens och då blir det starten för vår IVF!

Vi kommer förstås att pricka denna äl med, men har inte så stora förhoppningar på våra egna försök längre utan längtar tills vi startar upp i april....

Hoppas hoppas att ni SLIPPER mens! <3
  • wa76
    MammaPippi skrev 2017-03-28 15:56:52 följande:

VUL idag. Pickande hjärta och precis så stor den ska vara på 7+0 ;) 
    Hoppas att vår "mot-alla-odds knodd" håller sig kvar !

Åh, grattis, så underbart!! <3

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-04-01 08:26:10 följande:
    Tack, pepp behövs verkligen <3 var så rädd i morse för att testa, började nästan gråta när det tog tid innan nåt syntes, var helt darrig...tog säkert inte lång tid men kändes som en evighet. Men kan nog se en liten ökning, nu syns det enkelt utan att lysa på testet... ÄL+10 idag, längtar tills jag är över BIM, då tar jag sista testet, ett digitalt. Sen är det bara att försöka slappna av o hoppas.
    Men åååh så glad man blir!! <3 Stort GRATTIS!!
    Har ju inte varit inne på ett tag och oj vad det hände saker här!
    Vi har precis flyttat och har så mycket kvar att fixa, det är galet. Glad att jag loggade in ändå!
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-04-05 13:41:36 följande:

Jag var ju på läkarbesök inför fvp och UL igår. Visst var det liv i magen, och så underbart att se sprattlet! Dock var min oro för två befogad, jag väntar tvillingar, igen. Det blev.... jobbigt. Vi var så säkra på fvp, men nu rekommenderade inte läkaren det. Går man på KUB och får en förväntat bra siffra är fvp inte längre möjligt, och vi skulle vilja ha större säkerhet. Vi har fem barn och tror att om vi skulle få två sjuka barn skulle det bli på bekostnad av de vi redan har. En jobbig tid väntar oss med beslut vilken fosterdiagnostik vi ska göra. Jag är nu 39, 40 om ett par veckor. Blev daterad till 12+2.

Osäker om jag är för detaljerad för alla som kämpar så här i tråden. Jag önskar iaf alla Lycka Till framöver!

Oj, dubbelt grattis!! <3 <3 Förstår att du är lite orolig, men det kommer säkert gå bra! Det borde väl finnas ett sätt att göra fosterdiagnostik även på tvillingar?
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-04-26 14:11:25 följande:

Oj vad ni hinner skriva mycket!

Too tiki: Knepigt med din äl, när sker/skedde den? Tråkigt med ovisshet. Men som ni verkat jobba på om kvällarna så ska det ju finnas simmare när det är dags vad det verkar.

Nykär: Inte långt kvar till VUL nu, spännande! Vi kanske får något slags svar samma dag du och jag.

Lykkeliv och Milou3: Håller tummarna för plus för er!

Rosenlarv: Fy vad otäckt du skulle gå igenom. Det låter dramatiskt med smärtan och blodet. Kan det bli så där även i tidig graviditet, vet du?

Jag har tagit fvp nu på fm, och sett två små sprattelbebisar. Nu känner jag som lite träningsvärk nästan i magen och tänkte ta en lugn eftermiddag så bra det går med mina 5 andra underverk hemma. Nu börjar en långsam väntan på provsvar, typiskt det är en extra helgdag också. Denna gång ville sambon veta kön, så jag gick med på det om han lovar att hålla tyst. Får se hur det går med det. Jag tycker ju själv att det är så spännande att få suga på den karamellen tills förlossningen.

Håller med! Oj vad det skrivs mycket och man är inte alls så uppdaterad längre känner jag.
    Vad roligt att du fick se dina bebisar idag, och skönt att ha gjort FVP, men väntan är ju jobbig, dagarna går ju extra långsamt då! Håller tummarna att allt är bra med båda bebisar! <3 Jag är lite som din man - skulle aldrig kunna låta bli veta könet om det fanns möjligheten!
    Too tiki skrev 2017-04-26 12:59:27 följande:
    Jo tempen ska gå upp direkt efter ÄL men den kan stiga fort eller långsamt, det är lite olika. Min temp håller en jämn rak linje fortfarande så jag fattar ingenting men hoppas skiten gått upp tills imorgon...Skrikandes(ursäkta frustrationen). Molandet börjar i varje fall försvinna så med lite tur var det jag kände i morse ÄL, eller möjligen kraftiga känningar efter Äl och att tempen bara inte hunnit stiga ännu.
    Hoppas verkligen att det är ÄL på gång, vad jobbigt med väntan när man inte ens vad som är på gång <3

• wa76
    Hemflyttad skrev 2017-04-25 15:28:45 följande:
    Ja, läkaren skrev ut E-vitamin till mig. Finns även i min multivitamin. D-vitaminbrist blir alltmer uppmärksammat på många områden, inklusive fertilitet.
    Milou3 skrev 2017-04-25 15:13:54 följande:

Tack snälla fina ni som peppar mig och kämpar på själva med oro och grubblerier!! Ni är guld värda ska ni veta.

Nu känner jag mig helt plötsligt gravid här. Blev precis uppringd och fick ett nytt jobb så nu borde jag egentligen inte bli gravid haha. Iaf vänta ett par månader.

Tar dagen som den kommer nu. Ska inte testa mer nu förrän efter helgen faktiskt! Blir så ledsen vid varje blankt test så ser hellre blod i trosan så kan jag kicka i gång med min nya bästis Rosenrot ist.

Kram

Ha ha, här svänger det fram och tillbaka! Grattis till jobbet, det ordnar sig även om du skulle vara gravid. Bra beslut att vänta med fler till helgen!

Det stämmer det här med vitamin D! Jag har varit inne på blodkollen.se och beställt ett paket med 32 prover för 1399 kr... Där ingick folat (folsyra), vit D, vit B12, magnesium, lite olika hormoner, blodfetter, blodstatus, TSH, T4 och mycket mer. Var verkligen värt det. TSH (utan att jag ens börjat med levaxin, som min förra läkare sa att jag skulle göra) har sjunkit till 1,2! Folat låg mycket bra till (ska vara över 7, jag hade 30) utan att jag någonsin ätit folsyra eller några andra vitaminer för den delen förutom järntabletter), magnesium, B12 och det mesta andra låg bra till och järntabletter har fått upp mitt blodvärde till 122 på 6 veckor. MEN vitamin D hade jag riktigt lågt värde på - 36. Helst vill man ju ha ett värde på 75 till 100. Och jag äter fisk nästan dagligen och det hjälper tydligen inte :( Snart kommer dock solen och då brukar värdena stiga om man vistas utomhus 15-20 minuter mitt på dagen.
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-04-19 18:32:37 följande:

Vågade! Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.

Åååh vad härligt!! Jag hade fortfarande v. 2-3 när jag in i v 6, men sen en dag senare typ så var det 3+! Nu har jag läst massor med inlägg men hittar inte ditt inlägg om när du har vul? Orkar inte läsa 100 inlägg, måste ut till köket och laga mat! :D

Här blir det kub test om 9 dagar - fredag, den 5/5! Längtar men samtidigt jättenervös. Har även beställt en doppler, hoppas på att kunna höra någonting innan kub, annars blir jag tokig. Borde gå in i v. 13 nu på fredag eller lördag och då brukar man säga att man kan höra hjärtslag om man har tur elel rså blir man orolig i onödan för att det är för tidigt :/
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.