Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Definitivt ägglossning igårkväll. Det ritktigt värkte på i flera timmar. Vi prickade in den, så få se då hur det går.

• Anonym (Sanna)

Jag tycker det är svårt se men det syns säkert bättre i verkligheten plus att du kan ju jämföra med de negativa testerna innan. Grattis!

• Anonym (Sanna)

Nu har jag börjat smörja med p-krämen. Jag hade nog kunnat göra det redan igårkväll men glömde. Äl+3 idag.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-05-20 08:34:13 följande:

Spännande! Hur mycket kräm smörjer du på?

Jag smörjer ungefär en kikärta stor. Hur mycket smörjer du?
  • Anonym (Sanna)

Jag tror det går bra. Du fortsätter ju smörja dagarna efter.

• Anonym (Sanna)

Har ni brukat känna av lite ömma bröst på äl+3?

Det låter ju knappast troligt... Jag har inte under de tidigare månaderna känt mer i brösten pga progesteronkrämen. Någon gång har jag känt av det vid bim men har egentligen aldrig haft särskilt ömma bröst förrän längre in i graviditeten och det har inte heller varit så illa. Ikväll känner jag av lite ömmande, så som jag känt någon gång dagen innan bim. Märkligt!

• Anonym (Sanna)

Jag tror inte det är ett tecken på graviditet (är ju alldeles för tidigt, men hoppas ju det ändå). Det var bara underligt och just för att jag inte känt det förr.

Milou hoppas det var en sanndröm.

• Anonym (Sanna)
    Lalalinda1234 skrev 2017-05-20 20:37:30 följande:

Den här P krämen, vad är den bra till? Är det just för "äldre" 30+. Påverkar det ens fertilitet?

Progesteron är något som behövs bla för att ägget ska fästa och stanna kvar. Brist på det hormonet kan alla kvinnor i alla åldrar ha och det försvårar en graviditet. Jag vet inte riktigt om det vanligare bland 30+ kvinnor men om jag tar mig själv som exempel så har jag senaste året fått pms. Något jag aldrig haft, så det kan ju bero på åldern? Efter ha smörjt med krämen några månader blir jag inte alls så, då progesteronet spelar roll. Hormonet inverkar också på annat så googla för mer information.
  • Anonym (Sanna)

Tootiki: äl har nog varit igår när du fått krämigt sekret. Börja smörja imorgon.

• Anonym (Sanna)

Milou: Det är ju skönt slippa pms:en. Det är ju bra med krämen.

Eftersom det ännu är flera dagar kvar till bim så hoppas jag för dig. Kroppen kan ju lura en. Jag har oftast inte haft samma känningar i alla graviditeter men oftast en slagskänsla "gravidkänsla" men den kanske man lätt kan missa i all vardagligstress?

Själv går jag som på nålar. Äl+5 och tiden går så sakta.Nu lyckades vi ju i alla fall pricka in äl, de övriga är gjorda på äl - dagen, men det betyder ju inte att det blir något ändå.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.