Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Så då tjejer fick min mens 10 dagar sen blev den suck. Har tid till gyn nu nästa vecka för spolning av äggledarna är så orolig o nervös att det ska göra ont. Någon som gjort? Sedan är nästa steg göra Ivf så det hoppas jag på ska bli inom snar framtid och att det tar sig. Men jag får ej göra spolning om inte mensen är slut.

• mammsen79
    Hemflyttad skrev 2018-03-26 10:25:30 följande:

Jag har gjort, fast det var länge sedan. Kändes som kraftig mensvärk. Ta rejält med smärtstillande innan så ska det säkert gå bra.Otäckt, men bra att de upptäckte det så att de kan hålla koll och du kan få hjälp!

Jag sitter här nu hos gyn o tagit en halv tablett lugnande då jag begärde det eftersom jag varit med om så mycket traumatiska saker gällande kateter så hoppas spolningen ska gå bra är såååå nervös o rädd vill bara gå härifrån! Men måste gå igenom det här innan vi ska till slutsteget o göra provrör

Någon som gjort provrör och lyckats? Är det en otäck process?
  • mammsen79
    Klora skrev 2018-03-26 13:51:07 följande:

Hej och tack

embryot sattes in dag 2, enligt kliniken så har jag testdag den 8/4 men så länge orkar jag inte vänta! Jag tänkte smygstarta redan till helgen. Jag tog ett test idag enbart för att kolla så att alla IVF-hormoner gått ur kroppen och det hade dom, det blev negativt.

Håller tummarna för dig stort lycka till
  • mammsen79
    Klora skrev 2018-03-28 10:21:27 följande:

Tack hur gick det för dig idag hos gyn?

Tack för att du frågar, det har gått kanon bra, allt såg fint ut så nästa steg blir att få remiss till Ivf
  • mammsen79
    Klora skrev 2018-04-01 13:54:09 följande:

Hej alla

Måste bara få berätta!! Jag plussade idag )))

Stort Grattis! Underbart blir det en bebis till November?
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-03-28 21:48:36 följande:

Skönt det gick bra och såg bra ut.

Tack, jag var så nervös för det här, men kändes ingenting
  • mammsen79

Hej alla nu har jag varit borta alldeles för länge härifrån då jag gett upp hoppet om att bli gravid, men idag har vi varit på första besöket inför provrörsbefruktning och jag känner mig så kluven om jag vill utsätta mig för det. Någon som är i samma situation? Måste ta ett beslut om vi ska göra detta. Känner mig så frånvarande just nu. S u c k!. Hur går det för er andra?

• mammsen79
    UndrandeSökare skrev 2018-06-18 19:58:00 följande:

Om du är 40 eller äldre eller har ett AMH under 1.0 så råder jag dig att strunta i IVF och gå direkt på äggdonation istället. Det är mycket större chans att lyckas med en 20-årings ägg.

Jag är 38 år och allt ser bra ut. Vad är skillnaden?
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-06-18 19:46:43 följande:

Vad är det som gör att du är kluven då?

Vi gjorde ivf, men alldeles för sent, när jag var 42, då vi fick få ägg. Så hade jag varit dig så hade jag gjort det nu, för du är född 79 eller? Har du kollat ditt AMH?

Det är mest min rädsla för processen hur jag ska reagera på hormon sprutorna o sedan äggplock att det ska göra ont. Jag har bra värden. Bra med ägg o de tror det kommer gå bra. Min sambo är 75 o jag 79 o vi är ju två om beslutet.
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-19 06:55:17 följande:

Jag förstår det är mycket tankar och väga allting framåt och bakåt.

Jag är fortfarande kvar. Två års försök nu och gym tar inte emot nya patienter förrän till sommaren men vi försöker själva så gott det går. Äl igår så hoppas vi prickade in.

Äter du folsyra? Det är bra om du gör det. SJ började äta det igen då de sa åt mig göra det. Jag köper inte ägglossning stickor för inget har hjälpt. Vi har blivit gravida men slutade i missfall. Så känns ju som Ivf är det som gäller får ta ett beslut med min sambo här i helgen.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.