Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Har precis gjort digitalt graviditetstest ska ha bim Tisdag! Och jag är gravid 1-2 stod det är så lycklig att jag skakkar i hela kroppen.

• mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-26 12:41:12 följande:

Men åh! Grattis!! Hoppas era plus smittar av sig!

Tack det får vi hoppas plussade 6 dagar innan
  • mammsen79
    InaLo skrev 2016-10-27 08:08:22 följande:

Grattis mammsen79 jätte kul med ditt pluss

Grönaduvan det ser ju absolut posetivt ut och som en fin stegring. Nu måste det ju ändå vara din tur. Lycka till och grattis!

Själv testade jag negativt äl + 11 o 12 och bim i dag. Brukar komma någon gång under morgonen.

Tack <3
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-27 09:54:22 följande:

Blod på pappret...så det blir väl inget denna gången heller...

Jag har blött sedan lördags så det är nog ingen fara.kan vara Nidblödning kram <3
  • mammsen79
    Tvilling73 skrev 2016-10-27 15:15:23 följande:

Jag har ju fortfarande väldigt oregelbunden mens osv. Så jag har egentligen ingen koll alls när ÄL är eller när BIM borde vara.

Men kanske borde BIM vara snart.

Slutade med pillren i mars/april och sedan dess inget regelbundet mönster. Jag börjar ge upp. Kommer mensen den här gången ska jag ringa MVC och se vad de kan göra. Jag vill inte bli äldre om man säger så!

Testa ägglossningsstickor det gjorde jag för första gången och nu mår jag illa av hjärtat som växer inom mig
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-27 13:36:58 följande:

NU vill jag inte vara neggo här, men nidblödning sker när ägget fäster, alltså nån vecka innan man får plus, för först när ägget fäst utsöndras HCG som går att mäta på ett test, och det tar några dagar att komma upp i nivå för att testen ska kunna avläsa det. Så blöder man runt plus eller senare så är det inte nidblödning. Och en nidblödning är väldigt kortvarig, det lilla som sker när ägget implanterar sig och ägget är ju pyttelitet och när det fäst så slutar det. Så kan komma som nån femkrona i storlek och bara under nåt dygn. Fortsätter man blöda så är det nåt annat.

Men kan helt klart vara en ofarlig blödning, ett ödem, en skör slemhinna eller annat så kan vara helt ofarligt och komma och gå. Och vanligast är att man blöder runt v 4, 8 och 12 förklarade en läkare för mig, då man normalt skulle haft sin mens. 

Det stämmer bra det, jag har känsliga slemhinnor o sist jag var gravid som blöder jag från livmodertappen ingen fara men blöder man mycket så ska man självklart uppsöka läkare, alla är vi så olika när jag var gravid med mina tjejer för 11 och ca 15 år sedan blödde jag aldrig. Och att jag mår illa är bara positivt för då har jag mycket gravidhormon i mig ????, men väldigt tidigt gav det utslag mitt graviditetstest helt otroligt . Så alla är vi olika så man kan inte säga att det är normalt blödda di och så, finns dem som har mens med.
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:46:10 följande:

Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...

Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

Förstår hur du känner måste med göra ett till test någon dag i denna vecka kom lite mer blod i dag i toan o jag har som mensvärk ska ju ha min bim i morgon.Du o jag verkar vara i samma veckor
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 21:20:01 följande:

Jag är i vecka 4+1 idag...men åh vad jag önskar det kunde vara 12+1

Har du blödit något mera?
  • mammsen79

Är orolig o lite ledsen. fick min mens igår men hade positivt graviditetstest för snart 1vecka sedan. Kan man ha mens i samband med graviditet? Eller är det missfall? Inga klumpar är det utan bara riklig mens ????Ska göra om testet när blödningen avtagit. Suck

• mammsen79
    pimpim78 skrev 2016-11-02 01:29:01 följande:

Jag hade mens de tre första månaderna med min flicka som i dag är snart 5 år. Trodde varje gång att det var MF och åkte in för kontroll men det var bara menstruationer, lite mindre blödde jag än normal mens men ändå så det kom ordentligt. Efter 3 månader avtog det. Håller tummarna för dig .....

Tack gulliga du <3 men jag blöder som jag brukar när jag har mens så därför tror jag det är kört.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.