Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-07-28 22:27:09 följande:
    Ojdå, ja då förstår du mig också, hur jag tänker. Håller tummarna för dig att du får ett positivt samtal hos bm och att du kan få tro på en vaginal förlossning när det är dags.
    Zora skrev 2017-07-28 16:26:41 följande:Det gick fort för mig! Äl kom ca 3 v efter MA:t och mensen dök sedan aldrig upp :)

Är i v 7 nu (6+4) mår bra, känner mer symptom än med MA:t, men är inte särskilt illamående (vilket jag var med de båda andra) så lite oro finns att det inte är ok. Bara att vänta och se.
    Åh grattis! Det var goda nyheter! Hoppas det går bra nu. Vi har väl alla hört att varje graviditet är unik och att man kan må helt olika, så oroa dig inte för uteblivet illamående än så länge. Ska du på något vul?Men tänk att han ska vara så svår att få med på noterna :-/ Jag tycker synd om dig. Har ju inga tips och råd att ge heller, tyvärr.

Tack! Jo alla graviditeter är unika.. det sa BM förra gången också, men då blev det ju MA. Men men, alla ÄR unika och att jag inte mår direkt illa nu betyder ju inte att det är kört. Har ju iallafall känt lätt illamående vid några tillfällen. Det är mer än förra gången då det var noll.

Jag ska på VUL 9/8 för datering inför fosterdiagnostik, så om inget dåligt hänt innan dess lär jag få veta då hur det står till.
  • Zora
    wa76 skrev 2017-07-30 13:39:00 följande:
    Vad roligt qtt höra stt du blev gravid igen så snabbt!! Håller tummarna att det går vägen denna gång!
    Ja det var lite chockartat. Hade inte alls väntat mig att det skulle gå så fort, särskilt som det tog ett år att få plusset som slutade i MA.
  • Zora

Hej på er, var ett tag sedan jag kikade in. Är i v. 7+4 idag, samma som när MA:t konstaterades i juni.. mår tyvärr (om man får säga så) ganska bra. Enda jag egentligen känner av är lite spänningar i brösten.

Hittills liknar den här graviditeten MA:t mer än de två som gått vägen.. Mådde illa med de båda andra från ca v.7 så borde ju ha börjat må illa nu tycker jag.. Med MA:t kände jag visserligen ännu mindre symptom mot nu. Typ noll..

Har ett VUL på onsdag i nästa vecka så då får jag ju svart på vitt hur det står till. Är nervös och pendlar lite mellan hopp och förtvivlan.

Hoppas ni andra mår bra och att det dyker upp ännu fler plus i tråden!

• Zora
    emlavinga skrev 2017-08-04 18:54:43 följande:
    Jag förstår din oro, jag hade samma upplevelse, mådde jätte bra men det slutade inte så bra. Men ingen graviditet är den andra lik, så allt är säkert helt som det ska. Vad bra att du mår bra, hoppas det håller i sig. Lycka till med VUL nästa vecka!
    Precis det alla sa förra gången. Alla graviditeter är olika.. bara att hoppas att det faktiskt är så den här gången, eller att det dyker upp mer symptom snart så det mer liknar de som gått bra. På onsdag vet jag.
  • Zora

Tack alla som håller tummarna! Känns lååångt till onsdag :p

• Zora
    annabellelee skrev 2017-08-05 21:14:23 följande:

Testade igår, äl+8, negativt, men chansen finns ju fortfarande. Var bara så hoppfull för efter flera månader med sjukdom, stress osv kändes det verkligen som att den här månaden gick det vägen.

Äl +8 är nog lite för tidigt att testa. Förra gången (som slutade i MA) fick jag svagt svagt positivt Äl+10, testade även Äl +8 och då syntes inget.

Den här gången testade jag Äl +9 och Äl +10 och såg inte skymten av ett streck. Gav upp eftersom jag var säker på att om jag inte såg ett streck Äl +10 så blev det inget. Sen testade jag först Äl +15 och fick svagt positivt.

Så för att slippa slösa test och oroa sig för att man inte fått plus tidigt så är det nog bäst att vänta till BIM med att testa.

Kan lägga in testerna nedan.
  • Zora
    Zora skrev 2017-08-06 08:09:50 följande:

Äl +8 är nog lite för tidigt att testa. Förra gången (som slutade i MA) fick jag svagt svagt positivt Äl+10, testade även Äl +8 och då syntes inget.

Den här gången testade jag Äl +9 och Äl +10 och såg inte skymten av ett streck. Gav upp eftersom jag var säker på att om jag inte såg ett streck Äl +10 så blev det inget. Sen testade jag först Äl +15 och fick svagt positivt.

Så för att slippa slösa test och oroa sig för att man inte fått plus tidigt så är det nog bäst att vänta till BIM med att testa.

Här är testerna från förra gången när det blev MA. Det negativa från Äl +8 är inte med.

• Zora
    Zora skrev 2017-08-06 08:09:50 följande:

Och här är de från denna gång. Har inga bilder på testerna från Äl +9 och 10 eftersom dom var helt blanka.

• Zora
    Zora skrev 2017-08-06 08:15:54 följande:

Och här är de från denna gång. Har inga bilder på testerna från Äl +9 och 10 eftersom dom var helt blanka.

Hittade bilder från Äl +9 och 10 också. De är som synes helt blanka

• Zora
    ElsaE skrev 2017-08-07 07:27:11 följande:

Jag kunde inte hålla mig så jag testade i morse, Äl +10. Det blev plus nästan på en gång och inte så svagt heller! Jätte jätte glad såklart! Men vågar inte känna för mkt än...

Grattis!! :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.