Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-01-13 11:05:39 följande:

Blä för negativt! 

Jo alla gånger jag vart gravid har jag sett det redan på ÄL+10 på Testlagret..men jag testade med negativt med dem idag på ÄL+11 så jag börjar ju ge upp hoppet för denna gången med Gråter

Så trist :( Ge inte upp, det kan fortfarande vara för tidigt, särskilt med testlagrets för dem mäter ju från 25Im/ml. Vet att jag tex. skulle kunnat testa med cb early först idag och den mäter ju från 10. Kramar till dig! Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-13 14:06:12 följande:
    Jo men har ju alltid fått plus denna dagen på Testlagret, till och med som igår. Så för varje dag som går ger jag totalt upp. Men kommer testa lördag + söndag med, sen får jag trappa ner progesteronet så mensen inte blir sen...
    Förstår hur det känns :( Känner lika som din nu för jag har precis testat neg med gravidkollens testa tidigt som också ska mäta från 10 :(
    Kan såklart vara tidigt då jag har för mig att Mjölk testade dag 10 och fick neg, men just nu hjälps det inte att jag vet att det kan vara så :(
    Jag har bara testat när min mens uteblivit vid tidigare graviditeter så jag har ingen annan referens än det.... Kommer testa imorgon med morgonurin och hoppas att det kanske syns något då. Gör det inte det kommer jag vänta tills måndag med att testa på ÄL+13. Är det inte positivt då kommer jag sluta smörja med krämen så mensen kan komma igång. Håller tummarna för dig och hoppas, hoppas att du får ett + imorgon! Kramar
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-13 21:05:38 följande:

Too tiki: Tack för info om vitaminerna. Jo det enda jag påminner mig ha hört är det där med folsyra om man hoppas på graviditet, men det tror jag att jag får i mig via maten. Övriga är jag högst osäker på så där får jag nog tänka om.

Rosenlarv: Hu vad tufft för er! Hoppas som du säger att kroppen fixar detta nu när det ändå måste ske, och att ni har kraft att försöka snart igen.

Anonym(:)): Grattis!

Too tiki och Nykär: Ni testar ju så tidigt, och ger upp redan före ÄL+14. Men det klart om tidigare graviditet visat tidigt så förstår jag lite, men jag skulle ju säga att än finns det hopp. Det är ju bara så jobbigt att få det där negativa. Hellre inget veta än negativt har jag resonerat, fast jag vet att det gör ju egentligen ingen skillnad. Det där med progesteron och kräm kan jag iofs inget om. Stoppar man mensen med det om man inte är gravid? Den vill man ju förstås inte förskjuta om man ändå inte är gravid. Hellre får den komma då så man får ladda om. Hur som, håller tummarna för er att det visar + snart!

Jo man stoppar mensen om man inte slutar med progesteron, eller med krämen jag använder så förskjuter jag den fast mkt senare. Jag vill testa tidigt för jag behöver nog ha vagitorier om jag lyckas bli gravid, eller ösa på med mer kräm. Kunde inte testa idag för mina tester kom inte på posten igår :( Så nu får jag vänta tills på månad om jag nu inte sticker iväg till ett apotek idag..
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-14 19:14:04 följande:

Som jag anade mensen kom idag

Denna månads cykel 30 dagar...

Nä, fy så tråkigt! :(

Här känns det som om mensen ska komma vilken minut som helst så jag är ganska säker på att det inte tagit sig denna månad heller...
  • Too tiki
    Anonym (:)) skrev 2017-01-13 18:46:59 följande:

Fyller 38 i år, har en kronisk sjukdom samt cystor på äggstockarna...och jag plussade nyligen! :)

Grattis :)
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-15 09:34:10 följande:
    wa76: Tack för mer vitamininfo. Vi äter rätt mycket ägg, men på tok för lite fisk. Svårt komma på fiskmåltider men det är ju förstås en ovana. Vad säger dietisten om lågkolhydratkost?

Tvilling73 och mysmammi: Äsch vad tråkigt!

Nykär: Hur har det gått idag?

Too tiki: Trist med sen postleverans. Har du köpt något nytt test?

Anonym (Littleprincess): Vi försöker med barn nummer 6.

Vi får nog avbryta försöken denna månad. Jag har drabbats av vad jag tror är halsfluss och känner mig riktigt risig. Bad timing! Tror väl knappast att kroppen skulle prioritera att skapa en graviditet om den har fullt upp med att utrota en inflammation.
    Ja det var inte som jag planerade men å andra sidan har jag kunnat koppla bort testandet=kunnat koppla av så jag tycker inte det var så stor förlust egentligen :) Hoppas  stickorna kommer imorgon för då är jag på ÄL+13 och då borde det visa iom att jag köpt "testa tidigt" stickor.

Hoppas du slipper halsfluss! Tror iofs att du kan bli gravid ändå. Jag lyckades bli gravid när jag hade lunginflammation men det var ju för hundra år sedan...nu verka det hopplöst vare sig man är frisk eller inte....
  • Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-15 09:04:13 följande:

Här dök mensen upp som väntat idag. För sörja lite idag och sedan vänta på nästa chans

Usch så trist :( Många tröstekramar Hjärta
  • Too tiki

Negativt idag ÄL+13 :( Är troligtvis inte gravid för idag dippade tempen också så idag slutar jag med krämen och hoppas mensen kommer igång så jag kan börja om med pergo (dubbelkur denna gång).

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-16 08:09:02 följande:
    Testade negativt igår och slutade då med Lutinus så mensen kan komma idag eller förhoppningsvis i morgon så vi kan börja om...testade idag med på BIM och det är negativt så bara att vänta nu. Ledsen igår men man blir luttrad..så bara att kämpa vidare. Tårarna hjälper ju tyvärr inte det minsta...
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

Välkommen! 
    Fick också neg. idag så idag slutar jag med krämen och hoppas mensen kommer igång :( Har på något vis känt på mig att det inte hade tagit denna gången heller så jag var ganska förberedd på neg. Känns trist men som du skriver, man blir luttrad, så nu får vi bara hoppas att mensen kommer igång snabbt så vi kan börja om... Kramar till dig Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-16 09:39:39 följande:
    Blä..vet känslan. Slutade igår med Lutinus efter negativt på ÄL+13...börjar ju undra om man nånsin ska bli gravid igen...Gråter kram

Tack, jag skrev till dig precis :) Har också funderingar kring om man kan bli gravid mer...Jag tror att mina ägg är skruttiga så jag kommer faktiskt börja med DHEA som jag läst väldigt mkt positivt om de senaste dagarna. Hade beställt det före jul men dumt nog tog jag inget då, men ska börja så snart som mensen bara kommer igång för det tar ett par månader innan den ger effekt. 

Många kramar till dig och hoppas det känns bättre snartHjärta

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.