Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-01-12 09:42:45 följande:
    var med uppe i natt och hade inte testen nära så kände de var dumt bara i morse...tror jag testar i morgon.

Jag var också uppe i natt för jag sov så dåligt iom sticken och molandet. Nu känns det mkt bättre men kan ana stick fortfarande, inget molande. Blev ingen test idag för min del heller iom att jag gick upp inatt, men jag har beställt nya tidiga tester så jag kan slösa lite sen när dem kommer :)

Lycka till imorgon, jag håller tummarna för er!

• Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-12 10:05:46 följande:

Hej
    håller tummarna för dem som ska testa nu i dagarna. Hoppas på härliga små plus.
    Själv har jag inte fått plus på mina mer än på det svaga för några dagar sedan. Av någon anledning så visar mina ägglossningstest fortfarande starkt trots att det nu gått 2 veckor. Jag har aldrig streck på dem annars förutom runt ägglossning så tycker det är hemskt märkligt.

När testade du senast och vilken dag var du på då?
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-12 10:25:16 följande:

Nä då, så blankt det kan bli

Så trist :( Hoppas att hcg inte har hunnit bli tillräckligt högt ännu för dig....
  • Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-12 10:53:08 följande:
    har testat sedan dag 7. fick svagt dag 8 och starkt dag 9, blev svagt igen dag 11 men blev starkare igen dag 14 och har varit starkt sedan dess.
    Har du testat med gravtest, eller bara ÄL test, har svårt för att hänga med i alla trådar :) ? ÄL tester kan ju reagera om man är gravid så har du inte gravtestat dig nyligen så gör det.
  • Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-12 13:10:56 följande:

Jag tog två gravtest några dagar sedan som båda visa väldigt svaga streck så vänta tills igår och tog ett gravtest till men det var helt blankt.

Magen molar och jag har ont i ländryggen. Vet inte vad jag ska tro

OK. Hoppas att ditt hcg bara har långsam stegring så du får pluss när du testar om..
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-01-12 14:20:29 följande:

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.

Så fruktansvärt, lider verkligen med er Gråter Skickar dig många tröstekramar HjärtaHjärta
  • Too tiki

Någon här som kan tispa om bra vitaminer (helst multivitamin) när man försöker bli gravid. Jag äter extra tillskott av D-vit för det har jag haft grav brist på och så äter jag zink och b-vit med folsyra. Tänkte att det kanske kunde hjälpa att boosta om jag har brist på något om jag nu inte är gravid förstås...

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-12 21:06:56 följande:

Too tiki: Jag äter inga vitaminer... Ja utöver det som finns i maten då alltså. Och nu får jag nästan dåligt samvete. Men vad ska man som du säger äta då? De du rabblade upp, är det viktiga för graviditet? D-vitamin, hur vet du att du haft brist på det? Trodde inte det var så vanligt, men jag är väl godtrogen. Kanske ska snatta från dotterns flaska då Jag tröstar väl mig med att jag inte äter socker heller.

Jag har fått kollat mitt d-vit och hade bara 11 vilket är väldigt lågt, trots att jag är mkt ute i solen (när den nu visar sig) och använder inte solskyddskräm. Nu ligger mitt värde på 100 och det är jag nöjd med men det kan vara högre också utan att det gör något. Vid fertilitetsutredningar vet jag att vissa kliniker kollar d-vit och säger att det ska ligga på minst 100.

Folsyra har jag läst att man ska ta redan innan man försöker bli gravid. Minns ej varför nu men jag har för mig att det var något med att barnet annars kunde drabbas av ryggmärgsbråck? B-vit äter jag sen innan för jag hade sån värk ett tag och blev tipsad om att äta b-vitamin och då försvann min värk. Vet att min mamma hade ärftlig brist på b-vit och möjligen har jag det också men har inte testat för det ännu.

Har läst om andra vitaminer som ska vara bra för äggkvalité od men har glömt av vilka nu för jag har läst så mkt om fertilitet det sista att det bara snurrar

• Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-01-13 07:54:33 följande:
    Min läkare skrev ut folsyra, D-vitamin och b-vitamin på recept +trombyl som ju inte är något vitamin. Blev gravid efter det även om det slutade i ma. Så du verkar ju vara rätt ute. Har för mig att jag hört något om zink...

Tack för svar :) OK, då verkar jag vara rätt ute men undrar lite om trombyl. Har förstått att det är blodförtunnande och att man kan ta albyl minor istället men undrar hur länge du skulle ta det? Sen b-vit som du fick utskriven, vad heter den? Tänkte kolla vad det står på innehållet och om jag kanske behöver mer b-vit än vad jag äter nu...

Kramar till dig, hoppas att allt går bra för dig Hjärta

• Too tiki

Skulle testat med clearblue early idag men hittade inte min sticka så jag måste ha använt den förra månaden även om jag var helt säker på att jag hade en kvar.....SkrikandesTestade istället med testlagrets sticka som såklart visade neg. så just nu känns det inte så hoppfullt men försöker intala mig att det kanske är för tidigt....är på ÄL+10 idag.

Får testa tidigt stickor från gravidkollen idag så jag ska ta en sån imorgon som senast för att kolla om den kanske visar något. Tempen ligger fortfarande högt men det kan ju lika väl vara progesterall som höjer tempen. Sticker i livmodern av och till och lite ömma bröst annars känner jag inget..

Nykär; Har du testat idag? Var det inte du som använde testlagrets stickor och som hade visat positivt ÄL +10?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.