Nykär15 skrev 2017-05-29 11:11:37 följande:
Jag fick Femanest för slemhinnan efter mina två operationer förra året, vet även att vissa får det för att bygga slemhinnan vid IVF och äggdonation. Men då ska man ju inte släppa ett ägg själv, Femanest är ju östrogen och det kan hämma ÄL, så tveksam till om man bör ta det i en naturlig cykel. Medan jag åt det så hade jag ju förbud på att bli gravid då kroppen behövde läka.
Men sen kan man även äta E-vimin, starkt e-vitamin, 300 mg/dag för att stärka slemhinnan. Det tar man hela cykeln utan uppehåll och fortsätter som gravid fram till v 32. Jag har ätit det i flera månader och även nu som gravid enligt utskrift från min läkare på gyn. Kolla på det!
Men de mäter ju slemhinnan när du tar Letrozol och ska in för att kolla äggen? Runt dag 10-12 brukar vara lagom.
Min gynekolog sa att vi skulle ta ett blodprov för att se om jag ägglossat, runt dag 20... Vi skulle inte kolla ngt mer sa han. Denna månad såg slemhinnan tunn ut sa han vid Vul och det var på dag 23 men det kunde ha att göra med att jag troligtvis inte haft någon ÄL denna månad. Läste någonstans att Provera också kunde göra slemhinnan tjockare? Jag blöder bara i 2 dagar och tredje dagen enbart som en flytning, klarar mig m trosskydd.