Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Bara besvärligt

Ja faktiskt. Oerhört många, framför allt förstagångsmammor, har det svårt i början. En vecka är, tyvärr, inte länge i sammanhanget. Både du och bebis kommer lära er det där, om du är beredd att kämpa lite för det.

Men du behöver läsa på, alternativt söka hjälp och få bra info. Amningsmottagningen på ditt sjukhus eller amningshjälpen är bäst.

Här är en lättläst början:

beckahbitch.blogg.se/2009/june/amning.html

Och här massor:
    www.amningshjalpen.se/

Du kommer kunna amma om DU vill! Men du måste bestämma dig för om du vill och orkar kämpa för det. Men börjar du blanda in ersättning nu är sannolikheten ganska stor för att det inte blir någon helamning sen. Det är nu bebisen bygger upp lagom mjölkproduktion osv.

• Alexi
    Stemia skrev 2016-09-19 20:52:27 följande:
    Tack för alla svar, ska prata med hon på BVC imorrn och se vad hon kan ge mig för tips. Inatt har de funkat bättre men nu på dagen är de svårare, förstår inte varför de inte riktigt vill till sig dagtid, verka även som att han inte blir mätt ibland för han kan vara missnöjd och ledsen direkt efter dubbelamning men får han lite ersättning blir han nöjd.

En ond cirkel som gör att jag är nervös ständigt
    Fast snälla, sök hjälp av de som verkligen kan! Jag vet ju inget om just din bv-sköterska men Bvc är inte kända för att vara duktiga på amning.

Och att bebisen verkar mättare av ersättning är för att det är mycket tyngre än bröstmjölk, det liksom knockar ut barnet. Du måste amma för att få amningen att fungera!
Svar på tråden Bara besvärligt