Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist
    Det vackraste skrev 2016-09-19 15:26:09 följande:
    Det är BRA att du säger ifrån. Jag gör det också när min 11-åriga dotter svurit...:( har börjat sista två månaderna ca... Men, jag erkänner att det händer att jag också svär.... :/ och att det är lika fel och fult av mig! Om man själv svär ibland och då inte erkänner det och säger förlåt och att det var fel, så kan man inte förvänta sig att mellanstadie-barn och tonåringar ska lyssna på oss när vi ber dem att undvika svordomar..... ;) De gör som bekant gärna det vi gör..... Men det är något vi ska få bort, att svära är helt onödigt, fult på alla språk och utvecklar inte vår kommunikation direkt. Det är destruktivt och ger en dålig stämning.. Så bra mamma/pappa som försöker undvika svordomar och berätta för sina barn varför det är onödigt att svära!
    Och forskningen säger exakt tvärtom, att de som svär har ofta ett bra utvecklat ordförråd.

• sextiotalist
    borrstål skrev 2019-09-23 21:42:55 följande:

Starkt jobbat av dig som ger ditt barn uppfostran istället för som många andra och tycka att allt sådant är jobbigt.

Väntar själv en flicka och kommer jobba aktivt på att det inte ska sväras

Satsa mer på att få en stark självständig kvinna som kan klara sig själv och stå upp för sig själv. Inte trycker ner andra.

Att svära eller inte svära har inte så mycket med uppfostran att göra.
Svar på tråden Barn som svär?