Hjälp och stöd att lämna en missbrukare
Hej!
Som rubriken lyder så behöver jag hjälp, stöd och peppning. Är en mamma till 2 barn och gravid med mitt tredje, i V 17. Min son är 3 år och min dotter 11 månader. Jag lever sen 2 år tillbaka med min dotters far som även är pappa till barnet i magen. Han har hela sitt liv varit missbrukare, men hade varit ren en tid tillbaka när vi träffades, men när jag vart gravid med dottern så började han mer och mer att droga igen, försvann hela tiden iväg, ibland en dag och ibland en vecka. Jag mådde fruktansvärt under graviditeten oh mitt enda hopp då var att han skulle skärpa till sig o verkligen sluta när han fick hålla sin dotter för första gången. Men jag trodde så fel, redan efter 2 dagar vi kommit hem från bb så försvann han i 3 veckor och satt o drogade. Sen dess har allt bara gått utför. Han började även supa hela tiden dem gånger han inte drogar, han har slagit mig, hotat mig o misshandlat mig psykiskt så många gånger. Snott mina pengar, slagit sönder alla dörrar i lägenheter o en massa saker.
Jag vet att jag verkligen borde tänkt på skydd så jag inte vart gravid igen o jag vet att jag borde lämnat honom för länge sen.
Men han är så bra på att manipulera o övertyga mig om att han ska sluta. När jag är arg så sätter jag ner foten, men sen så kommer alla känslor o jag dm nog tycker synd om honom, o alltid då lyckas han övertyga mig o skyller på att han inte mår bra o att han inte gör det med flit.
Jag menar inte att nån ska tycka synd om mig, men nu har jag slängt ut honom o tagit nyckeln. Men jag behöver hjälp för att klara av att stå på mig! För just nu är jag alldeles för svag o redan nu vill jag bara be honom komma hem igen. Fast jag innerst inne ändå inte vill!
Men jag har verkligen ingen, hela min familj har tagit avstånd från mig för att jag lånat så mycket pengar för att kunna försörja familjen ( har bara haft mammapeng och min " pojkvän" har inte har en enda inkomst, inte ens soc så han har levt på mig hela tiden. O dem sa ifrån o tänker inte längre stå o se på hur jag kör både mitt liv o min ekonomi i botten. Och vänner har jag inga.
Så jag sitter här inne i lägenheten helt ensam dag ut o dag in o ingen att prata eller umgås med, förutom mina barn förstås <3
Så jag söker efter nån som kanske varit med om liknande, eller nån som bara är pratsugen o själv kanske oxå är ensam.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu, känns inte som att jag lever, utan bara försöker överleva.