Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Efter ma vill inte sambon ha fler barn

Graviditeten var inte planerad skriver du. Kanske var han "färdig" med barn redan innan? Att ändå vilja behålla ett barn som trots allt blir till fast man inte tänkt sig fler är ju trots allt något annat än att aktivt försöka få till stånd en graviditet.

Oavsett så har det gått några dagar bara. Mycket känslor är i omlopp efter ett missfall och man vet inte hur man känner om någon vecka, någon månad. Skynda inte på något utan ge er chansen att gå vidare från det som nu hänt. Först därefter behöver ni ta beslut om framtiden och om hurvida ni ska försöka få fler barn eller ej.

• Jennie med ie

Hur såg planerna ut före denna oplanerade graviditeten? Planerade ni att skaffa fler barn framöver, men inte just nu? Eller hade han redan sagt att han inte ville ha fler?

Anonym (besviken) skrev 2016-09-15 18:42:59 följande:

Vi blev tvugna att prata ut om detta igår, och tyvärr har han verkligen bestämt sig att han är klar med småbarn och inte vill ha fler. Hjärtskärande för mig som ju måste rätta mig efter detta svåra beslut trots min längtan efter en tredje. Självklart är jag ju så lycklig över de två underbara jag har och gör allt för dem. Men trots detta en stor sorg över det som inte blev och aldrig kommer bli...

• Jennie med ie

Era känslor ändrades under graviditeten... och då är det inte så konstigt om de ändras även efter ett ledsamt missfall. Att glädjas åt ett barn som redan är på väg och att vilja skapa en graviditet är trots allt olika saker. Jag kan bara spekulera men kanske fick förlusten honom att bli starkare i sin glädje och tacksamhet över de två barn ni faktiskt fått, efter den väldigt konkreta insikten att det inte alltid går bra.

Anonym (besviken) skrev 2016-09-16 08:11:29 följande:

Eftersom vi inte skyddade oss förutom"säkra perioder" så var det inte otänkbart med ett till om det nu skulle råka bli. Dörren var alltså inte helt stängd även om vi inte än såg oss som 3-barnsföräldrar. Sen ändrades våra känslor helt när jag blev gravid, det var bara lycka.

• Jennie med ie

Ja jag håller med, det är för tidigt att känna efter sådär definitivt. Pressa och stressa inte fram ett beslut.

Gena skrev 2016-09-16 09:42:35 följande:

TS, detta har ju precis hänt. Jag tycker du ska avvakta när det gäller din sambo. Låt det gå några månader och ta upp det igen ordentligt. Både du och han går ju igenom något hemskt och sorgligt just nu och det kan vara svårt att tänka klart både för dig och för honom.

Svar på tråden Efter ma vill inte sambon ha fler barn