Anonym (besviken) skrev 2016-09-13 16:13:35 följande:
Vi väntade vårt 3:e barn men fick ett ma bekräftat för några dagar sen. Vi blev såklart förkrossande båda två. Det var ingen planerad graviditet, men vi var ändå jätteglada och ställde in oss på att bli 3-barnsföräldrar, såg mkt fram emot allt. Och så gick allt i kras. Nu vill sambon inte försöka igen. Han har bestämt sig för att det räcker med de två vi har och att han vill fokusera på dem, annat och sig själv. Medan jag känner mig så oerhört besviken och på ett sätt lurad. Dels sörjer jag nu det barn som aldrig blev men också det som aldrig kommer bli. Hur tar man sig igenom detta?
Vi blev gravida med ett fjärde barn, trots p piller. Det var inte planerat alltså... och inte välkommet tyvärr.. men barnet kunde ju ej rå för det liksom... inte någon av oss heller... det bara blev ändå. Jag var beredd på att det kunde bli missfall mycket väl, i vårt fall hoppades jag väl faktiskt det... det var så "olämpligt" och jag var klar med bebisar, och fadern ville abort..... :( vilket jag inte kunde förmå mig att göra! Jag lade det i Guds händer, och Han gjorde ett litet barn av detta som nu är tre år.
Men hade det blivit mf så hade jag ansett det vara meningen också. Då hade jag inte försökt att få ett barn till då graviditeten inte varit tänkt att bli till av oss.
Jag tror att du ska först vara lycklig för de två fina barn du har, och försöka ha det bra tillsammans med din man! I vårt fall blev det separation.... pga barnet som inte var planerat. Men jag lät "naturen"/Gud bestämma om livet skulle leva eller inte. Känns därför rätt ändå.