Inlägg från: Anonym (besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (besviken)

Efter ma vill inte sambon ha fler barn

Vi väntade vårt 3:e barn men fick ett ma bekräftat för några dagar sen. Vi blev såklart förkrossande båda två. Det var ingen planerad graviditet, men vi var ändå jätteglada och ställde in oss på att bli 3-barnsföräldrar, såg mkt fram emot allt. Och så gick allt i kras. Nu vill sambon inte försöka igen. Han har bestämt sig för att det räcker med de två vi har och att han vill fokusera på dem, annat och sig själv. Medan jag känner mig så oerhört besviken och på ett sätt lurad. Dels sörjer jag nu det barn som aldrig blev men också det som aldrig kommer bli. Hur tar man sig igenom detta?

• Svar på tråden Efter ma vill inte sambon ha fler barn
  • Anonym (besviken)
    Anonym (G) skrev 2016-09-13 16:30:53 följande:

Kan det vara så att han är så ledsen efter missfallet att han inte vågar försöka igen?

Jo visst är han rädd att det ska hända igen, verkar ha snöat in på de negativa tankarna (vilket ju är lätt gjort), men det är inte en tillstymmelse till "Vi får se när vi har allt detta bakom oss". Utan det är verkligen ett bestämt ställningstagande gällande att "skaffa" ett tredje barn. Han är nöjd. Punkt slut liksom. Vilket ju inte var fallet när jag råkade bli gravid. Men nu när jag inte längre är det är det plötsligt en helt annan visa. Han är dock ledsen att jag blir så ledsen och besviken. Men kan jag bli annat..?

Och jag vill väl inte att han går med på det bara för att jag är ledsen.
  • Anonym (besviken)

Kan tillägga att jag är 35 år, och det inte riktigt går att tänka att om 1-2 år kanske..? Så tiden är inte på vår sida, även om jag verkligen inte vill stressa fram någon ny graviditet på x antal månader.

• Anonym (besviken)

Vi blev tvugna att prata ut om detta igår, och tyvärr har han verkligen bestämt sig att han är klar med småbarn och inte vill ha fler. Hjärtskärande för mig som ju måste rätta mig efter detta svåra beslut trots min längtan efter en tredje. Självklart är jag ju så lycklig över de två underbara jag har och gör allt för dem. Men trots detta en stor sorg över det som inte blev och aldrig kommer bli...

• Anonym (besviken)
    Jennie med ie skrev 2016-09-15 21:51:51 följande:

Hur såg planerna ut före denna oplanerade graviditeten? Planerade ni att skaffa fler barn framöver, men inte just nu? Eller hade han redan sagt att han inte ville ha fler?

Eftersom vi inte skyddade oss förutom"säkra perioder" så var det inte otänkbart med ett till om det nu skulle råka bli. Dörren var alltså inte helt stängd även om vi inte än såg oss som 3-barnsföräldrar. Sen ändrades våra känslor helt när jag blev gravid, det var bara lycka.
Svar på tråden Efter ma vill inte sambon ha fler barn