Inlägg från: Wikings |Visa alla inlägg
  • Wikings

Abort, ska det alltid vara gratis?

Jag tycker det skall vara gratis.

För annars kommer massa folk som inte har "råd" med abort att föda fram en massa barn och då de inte har råd med abort så har de verkligen inte råd med barn så då kommer sociala få betala ut ännu mer än det redan gör idag.

Personligen tycker jag inget som inte har ekonomi att försörja ett barn borde få skaffa det innan de har råd med det.

• Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 08:56:30 följande:

Fast i verkligeheten så har kostnaderna betydelse.

Om de inte har råd för tillfället kan de ju kanske får låna fördelaktigt som typ CSN lån.

För att ha barn eller att göra abort
  • Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 09:14:35 följande:

Barnbidrag finns redan.

Fast ett barnbidrag räcker inte till ett barn om.du är så fattig att du inte har råd att betala för abort
  • Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 09:44:16 följande:

OT, hur vi tar hand om barn i vårt samhälle är en annan fråga.Läs tillbaka, man kanske kan lösa det med fördelaktiga lån.

Ja och då tycker jag det är bättre att få det gratis än att behöva ta lån. Det blir oavsett billigare för samhället om abort är gratis än att barn föds in i socialbidrag
  • Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 09:59:54 följande:

Hur vet du det? 

Ett barn kostar miljoner att uppfostra och om samhället får stå för den kostnaden så är det billigare att bekosta en abort
  • Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 10:10:11 följande:

Var har du fått iden att samhället skall bekosta uppfostran av barn ifrån? Barn är nödvändiga för att ett samhälle skall fungera, vårt samhälle har redan system för att stödja föräldrar med barn. En helt annan fråga än TS.

Jag har svarat på TS fråga. Men du valde att fråga varför jag tycker/tror det är bättre med gratis abort. Jag har förklarat och nu säger du jag är off topic för att jag förklarat.

Återupplivar mig därför för att återigen svara på frågan.

Jag tycker alla aborter skall va gratis för det är billigare för samhället så.
  • Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 10:43:15 följande:

Hur vet du att det är billigare för samhället så?

Det har du redan frågat och jag svarat och du klagat för att jag är off topic

Tänker inte lopa om samma konversation om och om igen.
  • Wikings
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 12:01:16 följande:

Tja, du svarade inte på hur du vet. Var skaffar du din statistik hur många som skulle undvika abort pga att det kostar en slant, var är statistik på att barn som tillkommit efter undvikande av abort(dvs alla barn) skulle vara en kostnad för samhället i stort.

Jag behöver ingen statistik för att tycka någon.

Och om saker kostar så kommer vissa inte ha råd liksom fruktstund i skolan.

De som inte har råd kommer därför inte kunna göra abort. Har man inte råd med abort har man med största säkerhet inte råd med att ha ett barn vilket då staten får betala. Det är redan illa som det är att människor som går på soc skaffar barn som i sin tur blir tvungna leva på soc. Skulle det då kosta att göra abort skulle fler barn bli "tvugna" födas in i samhället fastän föräldrar varken har råd eller kanske ens vill ha barn men tvingas till det pga att de inte har råd med abort.

Därför tycker jag abort skall va helt gratis. Punkt slut från mig om vad jag tycker om detta ämne
Svar på tråden Abort, ska det alltid vara gratis?