• peacefrog

Ömma bröst och ruvning med blastocyst

Sesa1983 skrev 2016-09-15 07:38:26 följande:

Ja, ibland är svensk sjukvård så trist. Hur mår du, några nya symptom?

Mår bra. Tycker symptomen är mindre nu. Kändes mer i magen innan. Är väl lite trött, fortfarande kissnödig tidigt tidigt på morgonen men inte så att jag behöver gå upp mitt i natten. Ja man letar ju halmstrån helt enkelt.

Hur har du det? Känner du nåt mer?
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-16 18:16:39 följande:

[quote=76973531][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-15 21:23:19 följande:[/quote-nick]

Mår bra. Tycker symptomen är mindre nu. Kändes mer i magen innan. Är väl lite trött, fortfarande kissnödig tidigt tidigt på morgonen men inte så att jag behöver gå upp mitt i natten. Ja man letar ju halmstrån helt enkelt.

Hur har du det? Känner du nåt mer?

[/

Nja, fortsatt ömma bröst. Lite molvärk men det har jag haft vid tidigare ruvningar också men lite svagare denna gång. Omöjligt att dra några slutsatser

samma här... och när jag läser biverkningarna på vaggisarna så har jag check på alla.  tycker även jag är mindre svälld i magen nu. kollade tillbaka lite på hur det varit på mina andra försök och ruvardag 12 verkar vara min svarta dag. 2 dar kvar tills den...
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-18 21:23:40 följande:
    Det är så typiskt att graviditetssymptom och vaggis symptom är så lika. Samt även pmssymptom. Sen också att alla cyklar kan se olika ut. Jag känner mig varm om vartannat och frusen om vartannat och så brukar jag ha innan mens så det är väl på gång...

Brukar du få mens på ruvardag 12?
    Ja, det har varit så de 2 senaste gångerna. Fått riktigt ont i magen i samband med det också.
  • peacefrog

[quote=76983328][quote-nick]Sesa1983 skrev 2016-09-19 11:39:11 följande:[/quote-nick]Har känt mig svag och febrig sen igår. Tog tempen och har har 37.2. Ligger vanligtvis på 36,5. Är alltid varm under mina cykler men har aldrig trampat mig. Kan kroppstemperaturen höjas av det tillsatta progestoronet också?[/

Förhöjd temp ska väl vara grav tecken? Kommer inte ihåg hur det var med just den här biverkningen. Tror inte att det beror på proggisagna.

Hatar dessa dagar. Har en dålig dag idag. Förlorat hoppet lite.

Hur mår du?

• peacefrog

[quote=76985432][quote-nick]Sesa1983 skrev 2016-09-20 04:18:09 följande:[/quote-nick][quote=76984993][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-19 21:19:12 följande:[/quote-nick]

[quote=76983328][quote-nick]Sesa1983 skrev 2016-09-19 11:39:11 följande:[/quote-nick]Har känt mig svag och febrig sen igår. Tog tempen och har har 37.2. Ligger vanligtvis på 36,5. Är alltid varm under mina cykler men har aldrig trampat mig. Kan kroppstemperaturen höjas av det tillsatta progestoronet också?[/

Förhöjd temp ska väl vara grav tecken? Kommer inte ihåg hur det var med just den här biverkningen. Tror inte att det beror på proggisagna.

Hatar dessa dagar. Har en dålig dag idag. Förlorat hoppet lite.

Hur mår du?

[/

Förstår dig, är hemskt det här! Mår inte bra, var faktiskt hemma från jobbet igår och låg och sov hela dagen. Känner mig rätt nere och lynnig. Jag vet inte om jag ens orkar testa. Har du tjuvtestat någonting?

[/Ja, tjuvtestat 2 ggr, dag nio och 11. Båda tvärnegativa. Sånt kan ju dock ändras har jag läst. Men vissa verkar ju testa positivt redan dag 5 vilket jag inte fattar hur det ens är möjligt. Jag tränade igår, det muntrar alltid upp för stunden men idag har jag både möten jag inte slipper ur och så även imorgon. Vill eg bara vara hemma ifall jag börjar blöda. Har du testat nåt?

• peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-20 09:37:22 följande:
    Ja det där förstår inte jag heller, de som får + dag 5. Det där kan verkligen ändras, du hade återfört en tredagars dessutom eller hur? På ett sätt är det skönt att vara på jobbet och skingra tankarna men det kan också vara skönt att vara hemma och isolera sig lite.

Nej, jag vågar inte än. Orkar inte ta in ett minus vilket jag vet att det blir. Är på dag 11 och med blastocyst borde jag idag få ett tillförlitligt svar eller hur? Ömheten i brösten har avtagit för mig. Riktigt deppigt.
    ja, tredagars. jag åkte faktiskt hem tidigare idag. känner mig irriterad på allt och alla.

Ja, kan tycka du borde få ett tillförlitligt svar men å andra sidan är det ju många som också skriver att man ska vänta till testdag och att det kan svänga om från neg till pos test. Jag tycker också att ömheten avtagit alt har jag blivit van, men jag tycker iof inte att det har varit jätteömt. Så svårt att veta vad som är hittepå och inte. Det är ju för grymt att glädjen över molvärk i livmodern lika gärna kan vara mensvärk...
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-20 21:04:22 följande:
    Ja jag vet! Finns inga säkra kort. Skulle gärna vilja vara hemma resten av veckan...
    samma här. har planerat att jobba kortare dagar men det är ju motigt att behöva ta sig till jobbet när man inte alls vill. Skönt att den här dagen snart är över. Inga visuella tecken ännu iaf så jag håller tummarna att detta är ett gott tecken. Kollade min kalender och förrförra gången ruvade jag blastocyst och då kom första spottings på ruvadag11.
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-21 12:31:31 följande:

Nytt konstigt symptom idag. Känns som att jag sträck nedre delen av ryggen/ländryggen.När jag trycker molar det känns lite som ett blåmärke. Men det kan också vara så enkelt att jag sträckt mig i sömnen. Är också väldigt törstig och torr i halsen.

Det där med värk i ländryggen ska väl iaf våra ett "vanligt" gravsymptom?! Hoppas verkligen det! Jag känner mig ungefär som innan, lite dragande i magen, känner och ser uppblåst ut moh EM/kvällen. Men än så längd inget tecken på blod! Funderar på att testa igen imorgon... Har du märkt nåt med luktsinnet? Jag fick grymt bra luktsinne när jag var gravid.
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-22 07:01:40 följande:

Testade idag på TD. Tvärnegativt. Sjätte återföringen, en blastocyst kvar i frysen. Hur orkar man fortsätta? Bara att sluta med Crinnone och vänta in mensen. Just nu vill jag bara ligga kvar i sängen och slippa möta omvärlden. Hoppas det går bättre för dig!!

Fy fan. Jag lider med dig. Jag testade också neg precis nu. Dessutom var det ljusrosa på toapappret. Så det känns som att det är kört även här. Ja, hur ska man orka? Har inget i frysen så jag måste börja om från början igen. Så jävla osugen på det. Men jag har redan sen innan bestämt att jag ska behandlas av en kinesläkare innan ägguttag nästa gång.

Jag brukar ha rätt ont när mensen kommer. Så det blir en kul helg med smärta och nedstämdhet... Har du bra folk runtomkring dig som du kan prata med eller inte behöva prata med men ändå känna stöd?
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-22 07:49:19 följande:

Stackars dig, inte nog med ett negativt besked sen ska man behöva ha ont också. Jag har också övervägt det, många som talar gott om akupunktur innan återföring. Jag har en stark känsla att något inte stämmer. Hur kan 6 toppbladtocyster inte ens bli tillstymmelse till en graviditet?!

Jo vi har fina vänner runtomkring oss, men det är det klassiska dilemmat att det är svårt för de att förstå. Har du/ni tagit hjälp av ivf-terapeut?

Bra! Näe, det är svårt för dem runt omkring att förstå vad man går igenom. T o m för min man. Han försöker peppa men hur sugen är man på att peppa igång på nytt försök nu?

Ja, jag vill också väldigt gärna veta hur så pass många embryoninte kan bli nåt plus?! Blir galen av att inte förstå. Här händer ingenting på symtomfronten förutom att magen fortfarande putar mer än vanligt... Räknar minutrarna tills jag kan åka hem från jobbet.
  • peacefrog

Jag har plussat! Var igår och köpte nya gravtest i frustration (clearblue) o vaknade supertidigt imorse och var kissnödig. Och plussade. Helt overkligt!

Jag hoppas detta plus kan vara till hopp för er, att det faktiskt kommer plus ibland trots allt. Jag vill tro att metoden i Falun hjälpt oss, allt kändes ju trots allt annorlunda denna gång. Hoppas du har det bra trots allt.

• peacefrog
    JohannaHanna skrev 2016-09-27 20:36:07 följande:

Grattis till ert plus. Lite skönt att läsa andras tankar som liknar mina. Satt in min andra blastocyst för 10 dagar sedan. Nu har knäppheten börjat, kollar hela tiden om mensen kommit, är det ändå inte en tendens. Mensvärk, plågsamt. Vet inte hur jag ska palla att göra detta igen om det behövs.

Håller tummarna för er! Av någon konstig anledning så fixar man att göra det gång på gång. Tyvärr så vart vårt plus till minus men jag har inte fått någon blödning än och fattar ingenting... Denna pendling mellan hopp och förtvivlan kan ju få den mest sansade personen att bli lite halvtokig.
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-23 15:22:09 följande:
    Men grattis!!! Har inte varit inne och sett ditt inlägg. Vad roligt för er, ger verkligen hopp!! Vi kanske ska vända oss till falun ändå de verkar ju veta vad de håller på med!
    Hur mår du? Har du återhämtat dig något? Vi har fått ett minus igen. Inte riktigt hämtat mig efter det än för jag vet inte riktigt vad som händer med min kropp. Ingen blödning, fortsatta vaga graviditetssymtom. Slutade med alla mediciner i fredags. 

Och ta en seriös funderare om Falun - åk dit på ett besök och bilda er en uppfattning.
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-10-05 14:35:55 följande:

Heeej! Ledsen för sent svar. Tog en paus från familjeliv. Vad tråkigt att höra, hur kan det bli så! Kan det vara tidigt missfall?? Å andra sidan blöder du ju inte så det verkar konstigt.

Hej! Hur har det gått gör er? Tagit nya tag? Jag hänger inte alls här längre men tittar in då och då. Vårt senaste försök har varit vårt bästa. Ett till frysen och två återförda och dessutom är jag gravid! Väldigt tidigt iof men helt fantastiskt ändå. Hoppet lever!
Svar på tråden Ömma bröst och ruvning med blastocyst