• Sesa1983

Ömma bröst och ruvning med blastocyst

Hej!

Jag har en fundering som någon kanske känner igen sig i. Vi har gjort vår 6e återföring med en  blastocyst. Jag är på ruvardag 4 idag. Vi har gjort 1 ET och 5 FET. Fått minus varje gång. Är rätt less då vi haft jättefina blastisar 

Jag har aldrig fått ömma bröst efter FET trots ovitrelle och lutinus/crinnone. I mina vanliga cyklar får jag alltid jättestora och ömma bröst innan BIM. Men aldrig vid FET som sagt.

Den här ruvningen har jag sen två dagar tillbaka fått ömma bröst och brösten blir ömmare för varje dag. Nu vet jag att varje cykel kan se olika ut med olika symptom. Men jag har ändå gjort 5 återföringar utan detta symptom med samma medicin.

Greppar väl efter halmstrån som man gör under ruvningen . Jag vet att det är alldeles för tidigt för att leta tecken. Men om någon upplevt samma sak och plussat skulle det ge lite hopp i mörkret.

Kram på er alliohopa som kämpar med barnlöshet!

• Svar på tråden Ömma bröst och ruvning med blastocyst
  • peacefrog

Greppar efter halmstrån gör vi alla...
    Jag har tvärtemot haft ömma bröst pga lutinus vid tidigare 3 försök (både blasto, 2 och 3 dagars) - däremot har det försvunnit efter några dagar. Har börjat blöda efter ca 2 v. 
    I ditt fall bör väl implantationen vara igång om det gått vägen och då (har jag läst) tilltar väl symptomen; typ ömma bröst, högre temperatur, uppsvullen mage? 

Jag ruvar på dag 5 med ett tre-dagars så vi är ju rätt nära varandra i tid vad gäller embryoutvecklingen och jag väljer att tro att om kroppen reagerar annorlunda än tidigare - vilken min också gör så är det ett positivt tecken. Men denna väntan alltså... Så jag hoppas och håller tummarna för oss!

• Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-13 11:21:14 följande:

Greppar efter halmstrån gör vi alla...
    Jag har tvärtemot haft ömma bröst pga lutinus vid tidigare 3 försök (både blasto, 2 och 3 dagars) - däremot har det försvunnit efter några dagar. Har börjat blöda efter ca 2 v. 
    I ditt fall bör väl implantationen vara igång om det gått vägen och då (har jag läst) tilltar väl symptomen; typ ömma bröst, högre temperatur, uppsvullen mage? 

Jag ruvar på dag 5 med ett tre-dagars så vi är ju rätt nära varandra i tid vad gäller embryoutvecklingen och jag väljer att tro att om kroppen reagerar annorlunda än tidigare - vilken min också gör så är det ett positivt tecken. Men denna väntan alltså... Så jag hoppas och håller tummarna för oss!

Ja man hoppas ju det! Började med Crinnone några dagar innan återföringen och då kände jag ingenting. Som vanligt med andra ord. Men vem vet, det är ju så förrädiskt med progesteron. Jag har under vissa ruvningar haft molvärk, andra har jag inte känt någonting. Alla minus,

Vad har du för nya symptom? 

Håller verkligen tummarna för oss. Har du fått plus någon gång? 

• peacefrog

Jag är uppblåst, måste kissa på natten, lite molande värk (kan ju bero på att jag är uppblåst iof) och trött. Men vem blir inte trött av detta?! Men det är väl det där med uppblåstheten och kisseriet som känns nytt. Ser lätt gravid ut och så kan det ju vara nån dag till och från men nu går det inte bort.

• peacefrog

Och jag har aldrig plussat på IVF-försök men har barn sedan  (snart 6 år) innan på naturlig väg. Var nog helt symptomlös för jag lyckades ta mig genom en möhippa och midsommarafton utan att veta...

• Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-13 11:36:55 följande:

Jag är uppblåst, måste kissa på natten, lite molande värk (kan ju bero på att jag är uppblåst iof) och trött. Men vem blir inte trött av detta?! Men det är väl det där med uppblåstheten och kisseriet som känns nytt. Ser lätt gravid ut och så kan det ju vara nån dag till och från men nu går det inte bort.

Det låter ju onekligen som goda tecken! Tycker många som plussar här skriver om de symptomen. Jag har aldrig känt mig uppblåst eller kissnödig. 

Jag har också varit gravid en gång för länge sen.Men då var jag längre gången och sååå trött och hängig. Tycker man kan blir jäöttetrött av lutinus också. 
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 11:43:31 följande:
    Det låter ju onekligen som goda tecken! Tycker många som plussar här skriver om de symptomen. Jag har aldrig känt mig uppblåst eller kissnödig. 

Jag har också varit gravid en gång för länge sen.Men då var jag längre gången och sååå trött och hängig. Tycker man kan blir jäöttetrött av lutinus också. 
    jag hoppas det! när har du testdag? och brukar du testa innan? 
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-13 11:49:42 följande:
    jag hoppas det! när har du testdag? och brukar du testa innan? 
    Den 23 september. Själv då?

Nej jag har faktiskt fått fobi för graviditetstest. Först det året vi försökte på egen han så missbrukade jag testerna. Så nu efter alla minus så mår jag jättedålligt bara av att behöva ta ett test. Får ångest nu bara jag skriver om det. Brukar du testa innan?
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 11:53:06 följande:
    Den 23 september. Själv då?

Nej jag har faktiskt fått fobi för graviditetstest. Först det året vi försökte på egen han så missbrukade jag testerna. Så nu efter alla minus så mår jag jättedålligt bara av att behöva ta ett test. Får ångest nu bara jag skriver om det. Brukar du testa innan?
    Usch då! Jag har den 24e. Jag kan relatera till det där... så länge man inte testar (eller blöder) så finns det ju hopp. Vi har försökt med syskon ganska länge så jag har förbrukat en hel del tester (både grav och ägglossning)
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-13 12:14:57 följande:
    Usch då! Jag har den 24e. Jag kan relatera till det där... så länge man inte testar (eller blöder) så finns det ju hopp. Vi har försökt med syskon ganska länge så jag har förbrukat en hel del tester (både grav och ägglossning)
    Ja vill inte ens tänka på det. Det som ska vara en härlig sak har blivit en fobi. 

Progesteronet skjuter upp min mens vid FET så det är ingen indikator för mig.
    Varför måste ni genomgå IVF? Vi gör det pga manlig faktor, min man har slöa spermier. 
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 13:30:27 följande:
    Ja vill inte ens tänka på det. Det som ska vara en härlig sak har blivit en fobi. 

Progesteronet skjuter upp min mens vid FET så det är ingen indikator för mig.
    Varför måste ni genomgå IVF? Vi gör det pga manlig faktor, min man har slöa spermier. 
    Min ålder (snart 40) men då vi gjorde utredningen hade min man dåligt spermieprov men det är normalt nu. Sånt kan tydligen ändra sig utan att det finns nån förklaring till det. Gissar att ni gör ICSI-befruktning då? Vilken klinik?

aha. så du får ingen blödning alls? jag har ju fått ca 2 v efter införandet och sen kommer nästa mens ofta senare än vanligt.
Svar på tråden Ömma bröst och ruvning med blastocyst