• peacefrog

Ömma bröst och ruvning med blastocyst

Greppar efter halmstrån gör vi alla...
    Jag har tvärtemot haft ömma bröst pga lutinus vid tidigare 3 försök (både blasto, 2 och 3 dagars) - däremot har det försvunnit efter några dagar. Har börjat blöda efter ca 2 v. 
    I ditt fall bör väl implantationen vara igång om det gått vägen och då (har jag läst) tilltar väl symptomen; typ ömma bröst, högre temperatur, uppsvullen mage? 

Jag ruvar på dag 5 med ett tre-dagars så vi är ju rätt nära varandra i tid vad gäller embryoutvecklingen och jag väljer att tro att om kroppen reagerar annorlunda än tidigare - vilken min också gör så är det ett positivt tecken. Men denna väntan alltså... Så jag hoppas och håller tummarna för oss!

• peacefrog

Jag är uppblåst, måste kissa på natten, lite molande värk (kan ju bero på att jag är uppblåst iof) och trött. Men vem blir inte trött av detta?! Men det är väl det där med uppblåstheten och kisseriet som känns nytt. Ser lätt gravid ut och så kan det ju vara nån dag till och från men nu går det inte bort.

• peacefrog

Och jag har aldrig plussat på IVF-försök men har barn sedan  (snart 6 år) innan på naturlig väg. Var nog helt symptomlös för jag lyckades ta mig genom en möhippa och midsommarafton utan att veta...

• peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 11:43:31 följande:
    Det låter ju onekligen som goda tecken! Tycker många som plussar här skriver om de symptomen. Jag har aldrig känt mig uppblåst eller kissnödig. 

Jag har också varit gravid en gång för länge sen.Men då var jag längre gången och sååå trött och hängig. Tycker man kan blir jäöttetrött av lutinus också. 
    jag hoppas det! när har du testdag? och brukar du testa innan? 
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 11:53:06 följande:
    Den 23 september. Själv då?

Nej jag har faktiskt fått fobi för graviditetstest. Först det året vi försökte på egen han så missbrukade jag testerna. Så nu efter alla minus så mår jag jättedålligt bara av att behöva ta ett test. Får ångest nu bara jag skriver om det. Brukar du testa innan?
    Usch då! Jag har den 24e. Jag kan relatera till det där... så länge man inte testar (eller blöder) så finns det ju hopp. Vi har försökt med syskon ganska länge så jag har förbrukat en hel del tester (både grav och ägglossning)
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 13:30:27 följande:
    Ja vill inte ens tänka på det. Det som ska vara en härlig sak har blivit en fobi. 

Progesteronet skjuter upp min mens vid FET så det är ingen indikator för mig.
    Varför måste ni genomgå IVF? Vi gör det pga manlig faktor, min man har slöa spermier. 
    Min ålder (snart 40) men då vi gjorde utredningen hade min man dåligt spermieprov men det är normalt nu. Sånt kan tydligen ändra sig utan att det finns nån förklaring till det. Gissar att ni gör ICSI-befruktning då? Vilken klinik?

aha. så du får ingen blödning alls? jag har ju fått ca 2 v efter införandet och sen kommer nästa mens ofta senare än vanligt.
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 13:51:04 följande:
    precis vi gör icsi på St görans i stockholm. har inte varit jättenöjd med de då det bara går efter standardmetoderna. Får se hur vi gör sen, vi har en sista kvar i frysen. Vart går ni?

Nej den uteblir helt tills jag slutar med proggisarna. I alla fall vid  FET intevid ET då kom den tidigare än väntat.
    I Falun, men vi bor i Sthlm. Gjorde våra första 3 försök i Uppsala på Linné. Valde Falun då jag läst bl a här på familjeliv att de använde annorlunda metoder. Är såå nöjda med att ha bytt klinik! 
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 18:03:00 följande:

[quote=76967286][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-13 17:35:18 följande:[/quote-nick]

I Falun, men vi bor i Sthlm. Gjorde våra första 3 försök i Uppsala på Linné. Valde Falun då jag läst bl a här på familjeliv att de använde annorlunda metoder. Är såå nöjda med att ha bytt klinik! 

[/

Hört mycket gott om just Falun. Är de öppna för att testa nya mediciner etc? St Görans är väldigt bekvämt avståndet..

Jo det är ju en bit att åka men just nu känns det så värt det. Har superbra känsla för Falun. Det testar en massa nytt. Äter DHEA/Prasteron för att förbättra äggkvaliten (började i juni), man har gjort assisted hatching på äggen som sattes in, jag tar en kortisontablett till frukost och fragminspruta vid läggning utöver standard (lutinus). Och vid insättning tog jag ett dropp; intralepid som de just nu gör en studie kring. Sen förklarade doktorn väldigt ingående hur embryona utvecklade sig och vi fick se dem både innan (på bild) och när de var återförda (med UL).
    De där ultraljuden som man gör under spruttagningen har jag gjort i Sthlm. De har "hemortsläkare". 
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 20:40:40 följande:

[quote=76967762][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-13 20:26:43 följande:[/quote-nick]

Jo det är ju en bit att åka men just nu känns det så värt det. Har superbra känsla för Falun. Det testar en massa nytt. Äter DHEA/Prasteron för att förbättra äggkvaliten (började i juni), man har gjort assisted hatching på äggen som sattes in, jag tar en kortisontablett till frukost och fragminspruta vid läggning utöver standard (lutinus). Och vid insättning tog jag ett dropp; intralepid som de just nu gör en studie kring. Sen förklarade doktorn väldigt ingående hur embryona utvecklade sig och vi fick se dem både innan (på bild) och när de var återförda (med UL).

De där ultraljuden som man gör under spruttagningen har jag gjort i Sthlm. De har "hemortsläkare". 

Men gud så bra. Verkligen stor skillnad mor St Görans. Verkar som att Falun inte spar på det tunga artilleriet. Förstår inte varför andra kliniker är så restriktiva?! Ska verkligen fundera över Falun inför nästa försök. På st Görans har de knappt tid att prata med en, känns inte alls bra

Ja överväg det. Fast nu hoppas vi ju att det går vägen den här gången!!!
    Det är dessutom lite billigare än i Sthlm så då kan ni unnar er hotell eller nåt när ni ändå är där ;-D. Vi är inte med i intralepid-studien eftersom man inte ska äta prasteron då så vi betalar för det men är man med i studien är det gratis.
    Glömde förresten att de också skrev ut en del vitaminer/mineraler till min man. Zink, C-vitamin och nåt mer... folsyra tror jag det var.  
  • peacefrog
    Sesa1983 skrev 2016-09-13 20:57:21 följande:

In

Mycket intressant. Frågade om det där med zink etc till mannen eftersom jag löst studier som visar att det kan ha effekt men det viftades bort. Är ju perfekt med hemortsläkare så slipper man åka upp dit för varje UL
    Så typiskt. Just zink verkar vara vedertaget även inom kinesmedicin. Ät valnötter typ
Svar på tråden Ömma bröst och ruvning med blastocyst