Sesa1983 skrev 2016-09-13 20:40:40 följande:
[quote=76967762][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-13 20:26:43 följande:[/quote-nick]
Jo det är ju en bit att åka men just nu känns det så värt det. Har superbra känsla för Falun. Det testar en massa nytt. Äter DHEA/Prasteron för att förbättra äggkvaliten (började i juni), man har gjort assisted hatching på äggen som sattes in, jag tar en kortisontablett till frukost och fragminspruta vid läggning utöver standard (lutinus). Och vid insättning tog jag ett dropp; intralepid som de just nu gör en studie kring. Sen förklarade doktorn väldigt ingående hur embryona utvecklade sig och vi fick se dem både innan (på bild) och när de var återförda (med UL).
De där ultraljuden som man gör under spruttagningen har jag gjort i Sthlm. De har "hemortsläkare".
Men gud så bra. Verkligen stor skillnad mor St Görans. Verkar som att Falun inte spar på det tunga artilleriet. Förstår inte varför andra kliniker är så restriktiva?! Ska verkligen fundera över Falun inför nästa försök. På st Görans har de knappt tid att prata med en, känns inte alls bra
Ja överväg det. Fast nu hoppas vi ju att det går vägen den här gången!!!
Det är dessutom lite billigare än i Sthlm så då kan ni unnar er hotell eller nåt när ni ändå är där ;-D. Vi är inte med i intralepid-studien eftersom man inte ska äta prasteron då så vi betalar för det men är man med i studien är det gratis.
Glömde förresten att de också skrev ut en del vitaminer/mineraler till min man. Zink, C-vitamin och nåt mer... folsyra tror jag det var.