• Sesa1983

Ömma bröst och ruvning med blastocyst

[quote=76973531][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-15 21:23:19 följande:[/quote-nick]

Mår bra. Tycker symptomen är mindre nu. Kändes mer i magen innan. Är väl lite trött, fortfarande kissnödig tidigt tidigt på morgonen men inte så att jag behöver gå upp mitt i natten. Ja man letar ju halmstrån helt enkelt.

Hur har du det? Känner du nåt mer?

[/

Nja, fortsatt ömma bröst. Lite molvärk men det har jag haft vid tidigare ruvningar också men lite svagare denna gång. Omöjligt att dra några slutsatser

• Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-18 15:08:01 följande:

samma här... och när jag läser biverkningarna på vaggisarna så har jag check på alla.  tycker även jag är mindre svälld i magen nu. kollade tillbaka lite på hur det varit på mina andra försök och ruvardag 12 verkar vara min svarta dag. 2 dar kvar tills den...

Det är så typiskt att graviditetssymptom och vaggis symptom är så lika. Samt även pmssymptom. Sen också att alla cyklar kan se olika ut. Jag känner mig varm om vartannat och frusen om vartannat och så brukar jag ha innan mens så det är väl på gång...

Brukar du få mens på ruvardag 12?
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-18 21:44:18 följande:

Ja, det har varit så de 2 senaste gångerna. Fått riktigt ont i magen i samband med det också.

Då får den hålla sig långt borta den här gången!
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-18 21:44:18 följande:

Ja, det har varit så de 2 senaste gångerna. Fått riktigt ont i magen i samband med det också.

Har känt mig svag och febrig sen igår. Tog tempen och har har 37.2. Ligger vanligtvis på 36,5. Är alltid varm under mina cykler men har aldrig trampat mig. Kan kroppstemperaturen höjas av det tillsatta progestoronet också?
  • Sesa1983

[quote=76984993][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-19 21:19:12 följande:[/quote-nick]

[quote=76983328][quote-nick]Sesa1983 skrev 2016-09-19 11:39:11 följande:[/quote-nick]Har känt mig svag och febrig sen igår. Tog tempen och har har 37.2. Ligger vanligtvis på 36,5. Är alltid varm under mina cykler men har aldrig trampat mig. Kan kroppstemperaturen höjas av det tillsatta progestoronet också?[/

Förhöjd temp ska väl vara grav tecken? Kommer inte ihåg hur det var med just den här biverkningen. Tror inte att det beror på proggisagna.

Hatar dessa dagar. Har en dålig dag idag. Förlorat hoppet lite.

Hur mår du?

[/

Förstår dig, är hemskt det här! Mår inte bra, var faktiskt hemma från jobbet igår och låg och sov hela dagen. Känner mig rätt nere och lynnig. Jag vet inte om jag ens orkar testa. Har du tjuvtestat någonting?

• Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-20 09:12:38 följande:

[quote=76985432][quote-nick]Sesa1983 skrev 2016-09-20 04:18:09 följande:[/quote-nick][quote=76984993][quote-nick]peacefrog skrev 2016-09-19 21:19:12 följande:[/quote-nick]

[quote=76983328][quote-nick]Sesa1983 skrev 2016-09-19 11:39:11 följande:[/quote-nick]Har känt mig svag och febrig sen igår. Tog tempen och har har 37.2. Ligger vanligtvis på 36,5. Är alltid varm under mina cykler men har aldrig trampat mig. Kan kroppstemperaturen höjas av det tillsatta progestoronet också?[/

Förhöjd temp ska väl vara grav tecken? Kommer inte ihåg hur det var med just den här biverkningen. Tror inte att det beror på proggisagna.

Hatar dessa dagar. Har en dålig dag idag. Förlorat hoppet lite.

Hur mår du?

[/

Förstår dig, är hemskt det här! Mår inte bra, var faktiskt hemma från jobbet igår och låg och sov hela dagen. Känner mig rätt nere och lynnig. Jag vet inte om jag ens orkar testa. Har du tjuvtestat någonting?

[/Ja, tjuvtestat 2 ggr, dag nio och 11. Båda tvärnegativa. Sånt kan ju dock ändras har jag läst. Men vissa verkar ju testa positivt redan dag 5 vilket jag inte fattar hur det ens är möjligt. Jag tränade igår, det muntrar alltid upp för stunden men idag har jag både möten jag inte slipper ur och så även imorgon. Vill eg bara vara hemma ifall jag börjar blöda. Har du testat nåt?

Ja det där förstår inte jag heller, de som får + dag 5. Det där kan verkligen ändras, du hade återfört en tredagars dessutom eller hur? På ett sätt är det skönt att vara på jobbet och skingra tankarna men det kan också vara skönt att vara hemma och isolera sig lite.

Nej, jag vågar inte än. Orkar inte ta in ett minus vilket jag vet att det blir. Är på dag 11 och med blastocyst borde jag idag få ett tillförlitligt svar eller hur? Ömheten i brösten har avtagit för mig. Riktigt deppigt.
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-20 17:41:57 följande:

ja, tredagars. jag åkte faktiskt hem tidigare idag. känner mig irriterad på allt och alla.

Ja, kan tycka du borde få ett tillförlitligt svar men å andra sidan är det ju många som också skriver att man ska vänta till testdag och att det kan svänga om från neg till pos test. Jag tycker också att ömheten avtagit alt har jag blivit van, men jag tycker iof inte att det har varit jätteömt. Så svårt att veta vad som är hittepå och inte. Det är ju för grymt att glädjen över molvärk i livmodern lika gärna kan vara mensvärk...

Ja jag vet! Finns inga säkra kort. Skulle gärna vilja vara hemma resten av veckan...
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-20 21:16:48 följande:

samma här. har planerat att jobba kortare dagar men det är ju motigt att behöva ta sig till jobbet när man inte alls vill. Skönt att den här dagen snart är över. Inga visuella tecken ännu iaf så jag håller tummarna att detta är ett gott tecken. Kollade min kalender och förrförra gången ruvade jag blastocyst och då kom första spottings på ruvadag11.

Så länge mensen är borta så är det ett gott tecken. Så är det bara. Själv är jag kokhet tycker att brösten är lite svullna men inte så mycket som de brukar vara innan mens.
  • Sesa1983
    Sesa1983 skrev 2016-09-20 22:51:46 följande:

Så länge mensen är borta så är det ett gott tecken. Så är det bara. Själv är jag kokhet tycker att brösten är lite svullna men inte så mycket som de brukar vara innan mens.

Nytt konstigt symptom idag. Känns som att jag sträck nedre delen av ryggen/ländryggen.När jag trycker molar det känns lite som ett blåmärke. Men det kan också vara så enkelt att jag sträckt mig i sömnen. Är också väldigt törstig och torr i halsen.
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-21 20:39:58 följande:
    Det där med värk i ländryggen ska väl iaf våra ett "vanligt" gravsymptom?! Hoppas verkligen det! Jag känner mig ungefär som innan, lite dragande i magen, känner och ser uppblåst ut moh EM/kvällen. Men än så längd inget tecken på blod! Funderar på att testa igen imorgon... Har du märkt nåt med luktsinnet? Jag fick grymt bra luktsinne när jag var gravid.
    varje dag utan blod är ju en seger. Gravid till bevisat motsatsen! Ja men det känns som en sträckning så jag vet inte. Nej inget med luktsinnet, har du? däremot hade vi köpt tryffelsalami som jag älskar, smakade beskt och konstigt. Inte sugen på kaffe eller vin. Men jag kanske bara inbillar mig, har svårt att tro att man har smakförändringar såhär tidigt.
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-21 20:39:58 följande:

Det där med värk i ländryggen ska väl iaf våra ett "vanligt" gravsymptom?! Hoppas verkligen det! Jag känner mig ungefär som innan, lite dragande i magen, känner och ser uppblåst ut moh EM/kvällen. Men än så längd inget tecken på blod! Funderar på att testa igen imorgon... Har du märkt nåt med luktsinnet? Jag fick grymt bra luktsinne när jag var gravid.

Testade idag på TD. Tvärnegativt. Sjätte återföringen, en blastocyst kvar i frysen. Hur orkar man fortsätta? Bara att sluta med Crinnone och vänta in mensen. Just nu vill jag bara ligga kvar i sängen och slippa möta omvärlden. Hoppas det går bättre för dig!!
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-22 07:14:00 följande:

Fy fan. Jag lider med dig. Jag testade också neg precis nu. Dessutom var det ljusrosa på toapappret. Så det känns som att det är kört även här. Ja, hur ska man orka? Har inget i frysen så jag måste börja om från början igen. Så jävla osugen på det. Men jag har redan sen innan bestämt att jag ska behandlas av en kinesläkare innan ägguttag nästa gång.

Jag brukar ha rätt ont när mensen kommer. Så det blir en kul helg med smärta och nedstämdhet... Har du bra folk runtomkring dig som du kan prata med eller inte behöva prata med men ändå känna stöd?

Stackars dig, inte nog med ett negativt besked sen ska man behöva ha ont också. Jag har också övervägt det, många som talar gott om akupunktur innan återföring. Jag har en stark känsla att något inte stämmer. Hur kan 6 toppbladtocyster inte ens bli tillstymmelse till en graviditet?!

Jo vi har fina vänner runtomkring oss, men det är det klassiska dilemmat att det är svårt för de att förstå. Har du/ni tagit hjälp av ivf-terapeut?
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-23 08:19:23 följande:

Jag har plussat! Var igår och köpte nya gravtest i frustration (clearblue) o vaknade supertidigt imorse och var kissnödig. Och plussade. Helt overkligt!

Jag hoppas detta plus kan vara till hopp för er, att det faktiskt kommer plus ibland trots allt. Jag vill tro att metoden i Falun hjälpt oss, allt kändes ju trots allt annorlunda denna gång. Hoppas du har det bra trots allt.

Men grattis!!! Har inte varit inne och sett ditt inlägg. Vad roligt för er, ger verkligen hopp!! Vi kanske ska vända oss till falun ändå de verkar ju veta vad de håller på med!
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-23 08:19:23 följande:

Jag har plussat! Var igår och köpte nya gravtest i frustration (clearblue) o vaknade supertidigt imorse och var kissnödig. Och plussade. Helt overkligt!

Jag hoppas detta plus kan vara till hopp för er, att det faktiskt kommer plus ibland trots allt. Jag vill tro att metoden i Falun hjälpt oss, allt kändes ju trots allt annorlunda denna gång. Hoppas du har det bra trots allt.

Men grattis!!! Har inte varit inne och sett ditt inlägg. Vad roligt för er, ger verkligen hopp!! Vi kanske ska vända oss till falun ändå de verkar ju veta vad de håller på med!
  • Sesa1983
    peacefrog skrev 2016-09-28 20:39:27 följande:

Hur mår du? Har du återhämtat dig något? Vi har fått ett minus igen. Inte riktigt hämtat mig efter det än för jag vet inte riktigt vad som händer med min kropp. Ingen blödning, fortsatta vaga graviditetssymtom. Slutade med alla mediciner i fredags. 

Och ta en seriös funderare om Falun - åk dit på ett besök och bilda er en uppfattning.

Heeej! Ledsen för sent svar. Tog en paus från familjeliv. Vad tråkigt att höra, hur kan det bli så! Kan det vara tidigt missfall?? Å andra sidan blöder du ju inte så det verkar konstigt.
Svar på tråden Ömma bröst och ruvning med blastocyst